Felhasználatlan adatok a cégeknél

A vállalkozások adatainak átlagosan 80 százaléka strukturálatlannak tekinthető a Gartner piacelemző cég szerint. De mit jelent ez pontosan, és melyek azok az adatok, amelyeket nehéz rendszerezni?

 

Még mindig hatalmas mennyiségű vállalati információ található szöveges dokumentumokban és prezentációkban, grafikákon, e-mailekben, hangfájlokban, videókban, weboldalakon, valamint különféle irodai szoftverekben. Az adatok strukturálatlannak minősítése nem jelenti azt, hogy azok híján vannak bármiféle rendezettségnek, inkább arról van szó, hogy nem illeszkednek adatbázisba vagy nem részei a vállalat relációs adatmodelljének.

 

Az adatbázison kívül tárolt adatok az oroszlánrészét képezik az összes vállalati információnak. A rengeteg strukturálatlan adat és tartalom miatt a tudásmunkások el vannak zárva azoktól az információktól, amelyekre szükségük lenne a produktív működéshez. Ilyen strukturálatlan dokumentumok lehetnek például a hitelkérelmek, a biztosítási kárigények, a hallgatói tesztek vagy az álláspályázati űrlapok. Ezeket a papír alapú információkat be kell vinni az üzleti rendszerekbe, gyakran azonban strukturálatlanok maradnak.

 A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban