Zajvédelmi program nagy forgalmú tranzitutakon

A fejlesztési tárca az Új Széchenyi Terv forrásaiból 1,2 milliárd forintos keretösszeggel zajvédelmi progamot indít a hazai közúthálózaton – jelentette be Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár 2014. március 7-én, az M3 Szilas pihenőhelyén.
 
A program összesen közel 7 kilométer hosszú, az előzetes kalkulációk szerint több mint 27 ezer négyzetméter felületű létesítmény terveztetéséhez, engedélyeztetéséhez és kivitelezéséhez biztosít fedezetet.  Az M1 autópályán Tatánál, az M3-on Mogyoródnál és Gödöllőnél, az M7-en Törökbálintnál (M0 csomópont), Érdnél és Szabadbattyánnál, a jelentős tranzitforgalomnak kitett 86-os főúton pedig Jánossomorja-Hanságligetnél, Mosonudvarnál és Mosonmagyaróvárnál épülnek 3-5 méter magas zajvédő falak – mondta el az államtitkár.
 
Az érintett autópályaszakaszokon az elmúlt húsz évben 16-30 ezerről 29-42 ezerre nőtt a napi járműforgalom. A  Gödöllőnél az elmúlt években mért értékek kétszeresen, Tatánál két és félszeresen haladják meg az 1993-as mutatókat. Ezért e két helyszínen épülnek a legmagasabb, ötméteres zajvédő falak, a Pest megyei városnál részben a jelenlegi, háromméteres fal elbontása után. A fejlesztések célja, hogy a zajterhelést a nappali és az éjszakai órákban is határérték alá szorítsák vissza az érintett településrészeken.
 
A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban

Népszerű bejegyzések