A Google már a névjegyeket sem kíméli
Sokan félve figyelik, hogy az internet és az élet egyre több területén kerül vezető pozícióba a Google. Persze olyanok is vannak, akiket ez nem zavar, sőt kihasználják a nagy népszerűséget.
Az ötlet egy New York-i grafikus, Ji Lee agyából pattant ki, de már több online nyomdai szolgáltatás is kínál olyan névjegykártyát, amelyik valamilyen módon a Google keresőjére utal. Az ötlet eredeti változatában a névjegyen csak egy név szerepel a Google kereső mezőjében, aki további elérhetőséget szeretne megtudni, annak meg kell “gugliznia” a kártya tulajdonosát. Ez a megoldás csak abban az esetben hatásos, ha az adott névre vonatkozó információk majd a találati lista elején jelennek meg. Ha mi vagy cégünk nem áll ilyen jól a Google találati listáján, akkor érdemes egy olyan névjegykártya változatot készíteni, ahol már az általunk egy kicsit módosított találati lista is szerepel, aminek így az élére kerülhetünk.
A további ötletes névjegyek között találunk olyat is, amelyiken kézzel írott jegyzetek segítik az interneten kevésbé járatosakat, hogy megtalálják a személyhez vagy céghez tartozó adatokat. Ennek egy további változata a kétoldalas névjegy. Ennél az első oldalon a szokásos Google kereső képernyő látszik és egy megjegyzés, hogy a végrehajtandó utasítások a másik oldalon találhatók. Ha például az Infonapló számára készült a névjegy, akkor a hátoldal a következő három lépést fogja tartalmazni:
1. menj a google.com oldalra,
2. írd be “infonaplo”,
3. kattints a “Jó napom van” (I’m feeling lucky) gombra.
Ha eléggé ismertek vagyunk, akkor ennek hatására azonnal a cég vagy személy webodalára fog jutni, aki a különleges névjegy olvasója.