Utcai hirdetések figyelik a járókelőket (videó bemutatóval)
Hamarosan mindenki találkozhat olyan hirdető táblákkal, amelyek felismerik a velük szemben álló járókelőt, meghatározza annak nemét, életkorát, és ennek megfelelően olyan reklámok mutatnak, amik érdekesek számára.
Már hazánkban is működik az emberi arc elemzésére kifejlesztett szoftver. A megoldást kiskereskedelmi láncokban és marketing-, valamint hirdetésmérési célokra használják majd. A szoftvert fejlesztő Intellio Kft. a megoldást a vásárlói viselkedés elemzése mellett a marketingkutatások megújítására és a még pontosabb célcsoport meghatározásra tervezte. Az arcelemző rendszer lehetőséget ad csoportok célzott elérésére, egy adott területen folyamatosan áthaladó tömeg vizsgálatára és a reklámok célzottabb eljuttatására a fogyasztókhoz. A hirdetések mérése mellett a rendszer piackutatási célokra is felhasználható.
Az arcfelismerő szoftvert először emberszámlálásra fejlesztették ki kiskereskedelmi üzletek és bevásárló központok számára, majd következett az életkor és a nem egyre pontosabb meghatározása. A rendszer így lehetővé teszi a vásárlási szokások feltérképezését és a hirdetések nézettségének mérését. A Kiskereskedelmi Marketing Megoldás az arc alapú emberszámlálás és elemzés mellett képes a hosszú sorok érzékelésére, valamint a frekventált vásárlói útvonalak feltérképezésére is.
A vásárlók viselkedésének elemzése kiemelten fontos a hatékony vásárlásösztönzési módszerek kialakításakor. Fontos információ, hogy mennyien mennek be egy boltba a kirakat szemügyre vétele után és hányan haladnak tovább, bolton belül merre mennek, melyik polc, vagy promóciós pult előtt állnak meg a vásárlók. A másik fontos terület a médiafogyasztás mérése. Az arcelemző szoftver segítségével a hirdetők sokkal pontosabb adatokhoz juthatnak az elérni kívánt célcsoporttal kapcsolatban. Megtudhatják hány, milyen korú és nemű ember néz egy plakátot és mennyi ideig teszi ezt. A szoftver segítségével az is kiderül, hogy egy épületen belül a boltoktól és reklámelhelyezésektől függően hogyan változnak a médiafogyasztási trendek.
Az új technológia a proaktív hirdetési rendszerek támogatására is alkalmas. A Digital Signage (digitális kijelzőkön megjelenő információkat futtató megoldások) rendszerekkel összekapcsolva a szoftver képes a megjelenő hirdetéseket, akár idősávra lebontva megjeleníteni, hozzáigazítva azokat a statisztikák alapján várható látogatóközönséghez. Így lehetőség van a kor és nem szerinti hirdetés szegmentációra, akár különböző idősávokban.
A rendszer az emberi arcokat 99.6%-os pontossággal ismeri fel azok esetében, akik a kamera irányába néznek, míg egyéb esetben 98.0% az arány. Az életkor meghatározásánál 10-12 év eltérés is lehetséges.
Termékelhelyezés és marketingkommunikáció szempontjából fontos információ a vásárlói útvonalak feltérképezése, a változó hideg és forró területek nyomonkövetése. A Kiskereskedelmi marketing megoldás képes a frekventált vásárlói útvonalak feltérképezésére és azok „hőtérkép” jellegű megjelenítésére. A felderített frekventált útvonalak ismeretében pontosabban és gyorsabban tervezhető a polcok feltöltése, az egyes polc- és árusítóhelyek átrendezése, illetve átalakítása pedig a sokkal pontosabb és az objektív adatok ismeretében történhet. A rendszer észleli az előre meghatározottnál hosszabb sorok kialakulását is. A funkció segítséget nyújt a vásárlóközönség kiszolgálásának optimális megtervezésében.
Az arcelemző szoftvert úgy alakították ki, hogy megfeleljen az adatvédelmi törvényben szereplő elvárásoknak. A szoftver alapbeállítás szerint nem rögzíti az arcokról felvett képet, csak és kizárólag anonim adatokat rögzít.