CAPTCHA helyett bevételt hozó hirdetés
Megszületett a nagy ötlet: az egyre bonyolultabb ellenőrző kódok helyett olyan módszer, ami nem idegesíti fel a látogatót és még bevételt is jelent a weboldal üzemeltetőjének.
Az interakcióra számító weboldalak a legtöbb esetben megpróbálják ellenőrizni, hogy a hozzászólást vagy más műveletet egy valódi látogató kezdeményezi-e és megpróbálják kiszűrni a szoftver robotokat. Erre a leggyakrabban használt és bevált módszer az úgynevezett CAPTCHA. A meglehetősen nehezen kiejthető rövidítés a "Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart" (teljesen automatizált nyilvános Turing-teszt a számítógép és az ember megkülönböztetésére) mondatot takarja. Ez röviden azt jelenti, hogy egy olyan rejtvény, amit egy ember könnyen meg tud fejteni, egy számítógépes program viszont a legtöbbször egyáltalán nem. Ezeknek az ábráknak a generálása nem egyszerű és ha túlságosan bonyolultra sikerülnek, akkor akár el is ijeszthetik a látogatókat.
Egy amerikai vállalkozás, a Solve Media most egy olyan ellenőrző rendszerrel folytat kísérleteket, ami sokkal barátságosabb és még bevételt is termel. Az úgynevezett “TYPE-INs” ellenőrző módszer a CAPTCHA helyett egy olyan hirdetést jelenít meg, aminek egy szöveges részét kell ellenőrzésként begépelni. A ötlet kitalálói szerint ezzel a módszerrel mindenki nyer. A látogató azért, mert sokkal egyszerűbben és kényelmesebben tudja bebizonyítani, hogy valóban ember. A weboldal üzemeltetője azért, mert a haszontalan kódsorozat helyett egy hirdetést jelenít meg, ami után pénz üti a markát. És végül a hirdető is jól jár, mert ezek a reklámok átmennek a hirdetésszűrőkön, ráadásul erősebben belevésődnek az olvasó agyába, mivel a szöveg egy részét saját magának kell visszaírnia.
A módszer elterjedéséhez persze az kell, hogy a rendszer komoly alternatívája legyen a jelenlegi online hirdetési megoldásoknak, ez pedig csak akkor lehetséges, hagy nagy cégek állnak mögé és használják új hirdetési csatornaként.
Az interakcióra számító weboldalak a legtöbb esetben megpróbálják ellenőrizni, hogy a hozzászólást vagy más műveletet egy valódi látogató kezdeményezi-e és megpróbálják kiszűrni a szoftver robotokat. Erre a leggyakrabban használt és bevált módszer az úgynevezett CAPTCHA. A meglehetősen nehezen kiejthető rövidítés a "Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart" (teljesen automatizált nyilvános Turing-teszt a számítógép és az ember megkülönböztetésére) mondatot takarja. Ez röviden azt jelenti, hogy egy olyan rejtvény, amit egy ember könnyen meg tud fejteni, egy számítógépes program viszont a legtöbbször egyáltalán nem. Ezeknek az ábráknak a generálása nem egyszerű és ha túlságosan bonyolultra sikerülnek, akkor akár el is ijeszthetik a látogatókat.
Egy amerikai vállalkozás, a Solve Media most egy olyan ellenőrző rendszerrel folytat kísérleteket, ami sokkal barátságosabb és még bevételt is termel. Az úgynevezett “TYPE-INs” ellenőrző módszer a CAPTCHA helyett egy olyan hirdetést jelenít meg, aminek egy szöveges részét kell ellenőrzésként begépelni. A ötlet kitalálói szerint ezzel a módszerrel mindenki nyer. A látogató azért, mert sokkal egyszerűbben és kényelmesebben tudja bebizonyítani, hogy valóban ember. A weboldal üzemeltetője azért, mert a haszontalan kódsorozat helyett egy hirdetést jelenít meg, ami után pénz üti a markát. És végül a hirdető is jól jár, mert ezek a reklámok átmennek a hirdetésszűrőkön, ráadásul erősebben belevésődnek az olvasó agyába, mivel a szöveg egy részét saját magának kell visszaírnia.
A módszer elterjedéséhez persze az kell, hogy a rendszer komoly alternatívája legyen a jelenlegi online hirdetési megoldásoknak, ez pedig csak akkor lehetséges, hagy nagy cégek állnak mögé és használják új hirdetési csatornaként.