Zöld angyal
Már az is nagy gondot okozhat, ha utazáskor otthon felejtjük a mobiltelefonunk töltőjét, de mi történik, ha elektromos autónk fogy ki az energiából?
A hagyományos autókkal közlekedőknek a világ nagy részén nem kell aggódniuk, ha elkezd villogni az üzemanyag visszajelző lámpa. Szinte biztos, hogy ilyenkor akár válogathatnak is elérhető töltőállomások közül.
Az elektromos autók tulajdonosai már jóval nehezebb helyzetben vannak, hiszen még ritkaság a nyilvános töltőállomás. Persze a legjobb, ha indulás előtt, otthon teletöltjük az akkukat, egy hosszabb utat azonban nem úszunk meg újabb töltés nélkül. Ezt az USA-ban egyre könnyebben meg lehet tenni, ott ugyanis a tervek szerint egy éven belül 15 ezer ultragyors elektromos töltőállomást állítanak üzembe. A részleges töltést például a McDonald’s is támogatja, mert az egyes éttermeinél felállított ChargePoint-oknál új életet lehelhetünk autónkba, amíg megesszük a szendvicsünket.
Japánban, az elektromos autók másik nagy piacán, olyan fedett parkolókat találhatunk, amelyeknek a tetején található napelemek termelte árammal lehet a kocsikat tölteni. Szintén japán találmány, hogy nem töltéssel, hanem a kutaknál komplett akkumulátor cserével látjuk el energiával az elektromos gépkocsit.
A világ más részein a szolgáltatók várják a villanyautók nagyobb arányú elterjedését és kivárnak. Ezért is számíthat komoly érdeklődésre a svájci Nation-E cég mobil töltő megoldása. Az intelligens, 230 Voltos töltő 15 perc alatt 2-3 kWh-t képes az akkuba pumpálni, amivel azután egy átlagos elektromos autó 30 kilométert tud megtenni, így eljuthatunk vele az otthoni garázshoz. Olyan szükségmegoldás ez, mint amikor egy kis benzineskannával segítjük ki autónkat. A töltőberendezést tetszőleges szervízkocsiba lehet telepíteni, de gyártója a rikító zöld, úgynevezett AngEL Car furgonokkal együtt is ajánlja. A “zöld angyalok” elterjedée talán hozzájárul, hogy kontinensünkön is jobban terjedjenek az elektromos járművek, mert tulajdonosaiknak megnyugtató érzés lehet, hogy sehol sem maradnak energia nélkül.
A hagyományos autókkal közlekedőknek a világ nagy részén nem kell aggódniuk, ha elkezd villogni az üzemanyag visszajelző lámpa. Szinte biztos, hogy ilyenkor akár válogathatnak is elérhető töltőállomások közül.
Az elektromos autók tulajdonosai már jóval nehezebb helyzetben vannak, hiszen még ritkaság a nyilvános töltőállomás. Persze a legjobb, ha indulás előtt, otthon teletöltjük az akkukat, egy hosszabb utat azonban nem úszunk meg újabb töltés nélkül. Ezt az USA-ban egyre könnyebben meg lehet tenni, ott ugyanis a tervek szerint egy éven belül 15 ezer ultragyors elektromos töltőállomást állítanak üzembe. A részleges töltést például a McDonald’s is támogatja, mert az egyes éttermeinél felállított ChargePoint-oknál új életet lehelhetünk autónkba, amíg megesszük a szendvicsünket.
Japánban, az elektromos autók másik nagy piacán, olyan fedett parkolókat találhatunk, amelyeknek a tetején található napelemek termelte árammal lehet a kocsikat tölteni. Szintén japán találmány, hogy nem töltéssel, hanem a kutaknál komplett akkumulátor cserével látjuk el energiával az elektromos gépkocsit.
A világ más részein a szolgáltatók várják a villanyautók nagyobb arányú elterjedését és kivárnak. Ezért is számíthat komoly érdeklődésre a svájci Nation-E cég mobil töltő megoldása. Az intelligens, 230 Voltos töltő 15 perc alatt 2-3 kWh-t képes az akkuba pumpálni, amivel azután egy átlagos elektromos autó 30 kilométert tud megtenni, így eljuthatunk vele az otthoni garázshoz. Olyan szükségmegoldás ez, mint amikor egy kis benzineskannával segítjük ki autónkat. A töltőberendezést tetszőleges szervízkocsiba lehet telepíteni, de gyártója a rikító zöld, úgynevezett AngEL Car furgonokkal együtt is ajánlja. A “zöld angyalok” elterjedée talán hozzájárul, hogy kontinensünkön is jobban terjedjenek az elektromos járművek, mert tulajdonosaiknak megnyugtató érzés lehet, hogy sehol sem maradnak energia nélkül.