A Klubrádió ügye kizárólag jogállami keretek között oldható meg
A jogállam kiszámítható kereteket kínál a médiavállalkozások
működtetéséhez, és a vitás kérdések jogállami úton, bírói fórumokon
meghozott jogerős döntésekkel oldhatók meg. A Klubrádió ügyében ? a
Budapest 95,3 MHz és a Budapest 92,9 MHz frekvenciák vonatkozásában ? a
bíróság még nem hozott ilyen döntést, ám addig is a médiatörvény garantálja
működését.
Míg a jogállami keretek a kérdések és vitás ügyek jogi rendezését
biztosítják, addig a politikai jellegű követelések a politika színterén
számíthatnak sikerre.
Amikor egy médiavállalkozó politikai jellegű követeléseket fogalmaz meg az
üzleti érdekkörébe tartozó frekvenciákkal kapcsolatban, akkor politikai
szereplővé minősíti át magát.
Független döntéshozó szervként a Médiatanács számára egyedül a
médiaszabályozás jogállami keretei értelmezhetőek, így nem járhat el egy
politikai szerepet vállaló médiavállalkozó politikai jellegű követelései
alapján.
A jogállam biztos és kiszámítható kereteket kínál Arató Andás üzleti
vállalkozásának működtetéséhez. A médiatörvény például lehetővé teszi ? a
Médiatanács pedig biztosítja ?, hogy a Budapest 95,3 MHz és 92,9 MHz
frekvenciák sorsának rendezése közben a Klubrádió a rendes frekvenciadíj
feléért sugározzon Budapesten.
Természetes és jogállami megoldás a Klubrádió részéről, hogy ezt a
lehetőséget elfogadja a Médiatanácstól, az azonban szokatlan, hogy
jogállami úton még folyamatban lévő ügyeinek rendezésével párhuzamosan,
ezekkel összefüggésben Arató András politikai irányú kijelentéseket tesz,
illetve politikai jellegű követeléseket fogalmaz meg.
Eltér az európai sztenderdektől az is, hogy frekvenciaszerződésekben
vállalt kötelezettségeit nyíltan megszegi, és ? külön a Klubrádió vidéki
állomásai számára kidolgozott mentőcsomagot elutasítva ? a felére, illetve
negyedére csökkentett médiaszolgáltatási díjakat sem fizeti meg.
Nem világos az sem, milyen szándék vezérli az üzleti vállalkozás
tulajdonosát, amikor a közvélemény tájékoztatása során figyelmen kívül
hagyja a tényt, hogy a Budapest 95,3 MHz és a Budapest 92,9 MHz
frekvenciákat érintő ügyek bírósági szakaszban vannak. Ezeket érdemben
lezáró jogerős döntés mindmáig nem született.
Mindezek a jelenségek nemcsak itthon, de az Európai Unió bármely országában
szokatlan eljárásnak minősülnének.
A Médiatanács a jövőben sem tesz mást, minthogy a számára törvényben
kijelölt jogállami utat követve továbbra is biztosítja a Klubrádió
frekvenciahasználati jogosultságát a Budapest 95,3 MHz hullámhosszon, és
mindent megtesz a folyamatban lévő ügyek az érintettek számára mielőbbi
megnyugtató rendezése érdekében.
működtetéséhez, és a vitás kérdések jogállami úton, bírói fórumokon
meghozott jogerős döntésekkel oldhatók meg. A Klubrádió ügyében ? a
Budapest 95,3 MHz és a Budapest 92,9 MHz frekvenciák vonatkozásában ? a
bíróság még nem hozott ilyen döntést, ám addig is a médiatörvény garantálja
működését.
Míg a jogállami keretek a kérdések és vitás ügyek jogi rendezését
biztosítják, addig a politikai jellegű követelések a politika színterén
számíthatnak sikerre.
Amikor egy médiavállalkozó politikai jellegű követeléseket fogalmaz meg az
üzleti érdekkörébe tartozó frekvenciákkal kapcsolatban, akkor politikai
szereplővé minősíti át magát.
Független döntéshozó szervként a Médiatanács számára egyedül a
médiaszabályozás jogállami keretei értelmezhetőek, így nem járhat el egy
politikai szerepet vállaló médiavállalkozó politikai jellegű követelései
alapján.
A jogállam biztos és kiszámítható kereteket kínál Arató Andás üzleti
vállalkozásának működtetéséhez. A médiatörvény például lehetővé teszi ? a
Médiatanács pedig biztosítja ?, hogy a Budapest 95,3 MHz és 92,9 MHz
frekvenciák sorsának rendezése közben a Klubrádió a rendes frekvenciadíj
feléért sugározzon Budapesten.
Természetes és jogállami megoldás a Klubrádió részéről, hogy ezt a
lehetőséget elfogadja a Médiatanácstól, az azonban szokatlan, hogy
jogállami úton még folyamatban lévő ügyeinek rendezésével párhuzamosan,
ezekkel összefüggésben Arató András politikai irányú kijelentéseket tesz,
illetve politikai jellegű követeléseket fogalmaz meg.
Eltér az európai sztenderdektől az is, hogy frekvenciaszerződésekben
vállalt kötelezettségeit nyíltan megszegi, és ? külön a Klubrádió vidéki
állomásai számára kidolgozott mentőcsomagot elutasítva ? a felére, illetve
negyedére csökkentett médiaszolgáltatási díjakat sem fizeti meg.
Nem világos az sem, milyen szándék vezérli az üzleti vállalkozás
tulajdonosát, amikor a közvélemény tájékoztatása során figyelmen kívül
hagyja a tényt, hogy a Budapest 95,3 MHz és a Budapest 92,9 MHz
frekvenciákat érintő ügyek bírósági szakaszban vannak. Ezeket érdemben
lezáró jogerős döntés mindmáig nem született.
Mindezek a jelenségek nemcsak itthon, de az Európai Unió bármely országában
szokatlan eljárásnak minősülnének.
A Médiatanács a jövőben sem tesz mást, minthogy a számára törvényben
kijelölt jogállami utat követve továbbra is biztosítja a Klubrádió
frekvenciahasználati jogosultságát a Budapest 95,3 MHz hullámhosszon, és
mindent megtesz a folyamatban lévő ügyek az érintettek számára mielőbbi
megnyugtató rendezése érdekében.
Médiatanács
Szóvivői iroda
Szóvivői iroda