A Volvo árnyékoláson alapuló automatikus távolsági fényszórója segíti az éjszakai vezetést
A Genfi Autószalonon debütáló új Volvo S60, V60 és XC60 modellekben mutatkozik be a vállalat éjszakai vezetést kényelmesebbé és biztonságosabbá tevő technológiája. Egy ötletes, árnyékoláson alapuló megoldásnak köszönhetően a megújult automatikus távolsági fényszóró (Active High Beam Control) anélkül teszi lehetővé a távolsági fényszóró folyamatos használatát, hogy az elvakítaná a szemből közelítő járművek vezetőit. A genfi kiállításon emellett a Volvo új, a világon egyedülálló, ütközések elkerülését segítő technológiáját is bemutatja.
Könnyebben észrevehető akadályok
Az éjszakai vezetés világszerte komoly kihívást jelent a sofőröknek. Az automatikus távolsági fényszóró legnagyobb előnye az, hogy a forgalmi környezet egyébként árnyékban levő területét is megvilágítja. A sofőr így nagyobb eséllyel észleli az út mentén található akadályokat, például a parkoló gépkocsikat, a forgalom védtelen résztvevőit és az állatokat.
„A megújult automatikus távolsági fényszóró technológiával az éjszakai láthatóság javítása a célunk. Ez a megoldás lehetővé teszi a távolsági fényszóró folyamatos használatát, így a vezetőknek nem kell tompított fényszóróra váltaniuk, valahányszor szembejön egy másik autó, illetve utolérnek egyet" – mondta el Lotta Jakobsson professzor, a Volvo Cars biztonsági központjának vezető biztonságtechnikai szakértője. „A technológia biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az éjszakai vezetést. Megkönnyíti a vezetésre való koncentrálást, és kiváló példáját jelenti az „Önnek terveztük" megközelítésnek, amelynek célja, hogy olyan funkciókat fejlesszünk ki, amelyek valóban hasznosak a vásárló számára" – tette hozzá a professzor.
Intelligens árnyékolási megoldás
Ha szemből közelít egy autó, vagy a vezető utoléri az előtte haladót, a rendszer épp csak olyan mértékben takarja el a fényszórót, hogy ezzel megelőzze a másik vezető elvakítását. Az automatikus távolsági fényszóró az automatikus fékező rendszer által is alkalmazott, a visszapillantó tükör mögött, a szélvédő felső részén található kamerát használja a másik jármű azonosítására és a leárnyékolandó terület meghatározására. A technológia 1,5 fokos pontossággal határozza meg a kiválasztott objektumhoz szükséges keret nagyságát. A vezérlőegység ezt az információt az első lámpába épített intelligens projektormodul-mechanizmus felé továbbítja. Egy apró, különböző méretű fémlapokat tartalmazó henger ezután az éppen szükséges mértékben kitakarja a fénynyalábot. A xenon lámpákat használó automatikus távolsági fényszóró motorkerékpárok esetében is működik. A 15 km/órás sebességtől aktív technológia a Volvo S60, a V60 és az XC60 modellekben 2013 tavaszától érhető el.
Újabb, a világon egyedülálló biztonsági újítás Genfben A 2013-as Genfi Autószalon első sajtónapjának sajtótájékoztatóján a Volvo egy másik, a világon egyedülálló biztonsági szolgáltatást is bemutat majd.
„Folyamatosan továbbfejlesztjük az ütközés elkerülését segítő technológiáinkat, és Genfben bemutatjuk következő úttörő megoldásunkat. Az automatizált biztonsági rendszerek vezető fejlesztőiként a legújabb modelljeinkben mintegy 50 százalékkal csökkentettük a balesetek vagy sérülések előfordulásának esélyét 2000 óta. Új megelőző és védelmi rendszerek folyamatos beépítésével haladunk tovább azon jövőképünk megvalósítása felé, hogy 2020-ra senki ne veszítse életét vagy szerezzen súlyos sérüléseket új Volvo gépkocsikban ülve" – nyilatkozta Lotta Jakobsson.
Gyors megújulás
A Volvo modellválasztékának hat új tagja, a Volvo S60, V60 (beleértve a V60 Plug-in Hybrid modellt is), XC60, V70, XC70 és S80 szintén bemutatkozik a Genfi Autószalonon.
„Ez az eddigi leglátványosabb bizonyítéka vállalatunk és márkánk gyors fejlődésének. A modellkínálat valamennyi gépkocsija megújult a tavalyi genfi kiállítás óta. Az egyetlen kivétel, a vadonatúj XC90 pedig 2014 végén várható" – mondta Doug Speck, a Volvo Car Group marketingért, értékesítésért és ügyfélszolgálatért felelős alelnöke.
Könnyebben észrevehető akadályok
Az éjszakai vezetés világszerte komoly kihívást jelent a sofőröknek. Az automatikus távolsági fényszóró legnagyobb előnye az, hogy a forgalmi környezet egyébként árnyékban levő területét is megvilágítja. A sofőr így nagyobb eséllyel észleli az út mentén található akadályokat, például a parkoló gépkocsikat, a forgalom védtelen résztvevőit és az állatokat.
„A megújult automatikus távolsági fényszóró technológiával az éjszakai láthatóság javítása a célunk. Ez a megoldás lehetővé teszi a távolsági fényszóró folyamatos használatát, így a vezetőknek nem kell tompított fényszóróra váltaniuk, valahányszor szembejön egy másik autó, illetve utolérnek egyet" – mondta el Lotta Jakobsson professzor, a Volvo Cars biztonsági központjának vezető biztonságtechnikai szakértője. „A technológia biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az éjszakai vezetést. Megkönnyíti a vezetésre való koncentrálást, és kiváló példáját jelenti az „Önnek terveztük" megközelítésnek, amelynek célja, hogy olyan funkciókat fejlesszünk ki, amelyek valóban hasznosak a vásárló számára" – tette hozzá a professzor.
Intelligens árnyékolási megoldás
Ha szemből közelít egy autó, vagy a vezető utoléri az előtte haladót, a rendszer épp csak olyan mértékben takarja el a fényszórót, hogy ezzel megelőzze a másik vezető elvakítását. Az automatikus távolsági fényszóró az automatikus fékező rendszer által is alkalmazott, a visszapillantó tükör mögött, a szélvédő felső részén található kamerát használja a másik jármű azonosítására és a leárnyékolandó terület meghatározására. A technológia 1,5 fokos pontossággal határozza meg a kiválasztott objektumhoz szükséges keret nagyságát. A vezérlőegység ezt az információt az első lámpába épített intelligens projektormodul-mechanizmus felé továbbítja. Egy apró, különböző méretű fémlapokat tartalmazó henger ezután az éppen szükséges mértékben kitakarja a fénynyalábot. A xenon lámpákat használó automatikus távolsági fényszóró motorkerékpárok esetében is működik. A 15 km/órás sebességtől aktív technológia a Volvo S60, a V60 és az XC60 modellekben 2013 tavaszától érhető el.
Újabb, a világon egyedülálló biztonsági újítás Genfben A 2013-as Genfi Autószalon első sajtónapjának sajtótájékoztatóján a Volvo egy másik, a világon egyedülálló biztonsági szolgáltatást is bemutat majd.
„Folyamatosan továbbfejlesztjük az ütközés elkerülését segítő technológiáinkat, és Genfben bemutatjuk következő úttörő megoldásunkat. Az automatizált biztonsági rendszerek vezető fejlesztőiként a legújabb modelljeinkben mintegy 50 százalékkal csökkentettük a balesetek vagy sérülések előfordulásának esélyét 2000 óta. Új megelőző és védelmi rendszerek folyamatos beépítésével haladunk tovább azon jövőképünk megvalósítása felé, hogy 2020-ra senki ne veszítse életét vagy szerezzen súlyos sérüléseket új Volvo gépkocsikban ülve" – nyilatkozta Lotta Jakobsson.
Gyors megújulás
A Volvo modellválasztékának hat új tagja, a Volvo S60, V60 (beleértve a V60 Plug-in Hybrid modellt is), XC60, V70, XC70 és S80 szintén bemutatkozik a Genfi Autószalonon.
„Ez az eddigi leglátványosabb bizonyítéka vállalatunk és márkánk gyors fejlődésének. A modellkínálat valamennyi gépkocsija megújult a tavalyi genfi kiállítás óta. Az egyetlen kivétel, a vadonatúj XC90 pedig 2014 végén várható" – mondta Doug Speck, a Volvo Car Group marketingért, értékesítésért és ügyfélszolgálatért felelős alelnöke.