A Volvo és a Geely új kutatási és fejlesztési központot hoz létre Svédországban
A Geely Holding – a Volvo Car Corporation többségi tulajdonosa –, valamint a Geely vállalat közös kutatási és fejlesztési központot hoz létre a svédországi Göteborgban. A létesítmény új moduláris padlólemezt és alkatrészeket fejleszt majd a C-szegmens jövőbeni autói számára, a Volvo Cars és a Geely igényeit egyaránt szem előtt tartva. A központ vezetője Mats Fägerhag, a Volvo termékstratégiáért felelős jelenlegi alelnöke lesz. Az intézmény a Volvo vállalat Geely Holding csoportban betöltött technológiai vezető szerepére alapozza működését. Az új kutatási és fejlesztési központ körülbelül 200 teljes munkaidős alkalmazottat foglalkoztat majd.
„Csoportunk ambiciózus célkitűzéseket fogalmazott meg márkáink versenyképességének növelése érdekében. A Geely az elkövetkező években tovább javítja termékeinek minőségét, és sokat tanulhat a Volvo Cars vállalattól. Az ismeretek és a technológia megosztása során azonban ügyelnünk kell arra, hogy a márkák integritása és az egyéni termékfejlesztés ne szenvedjen hátrányt. Meggyőződésünk, hogy ennek eléréséhez egy önálló, ugyanakkor összpontosító megközelítést alkalmazó, közösen működtetett kutatási és fejlesztési központ biztosítja a legjobb módot" – nyilatkozta Li Shufu,a Geely többségi tulajdonosa és elnöke.
A központ vezérigazgatója, Mats Fägerhag a svédországi Lund Egyetem gépészmérnöki karán szerzett diplomát, és karrierje legnagyobb részében az autóiparban dolgozott. Számos vezető pozíciót töltött be a Saab Automobile valamint a General Motors vállalatnál, és a GM Europe járműrendszer-tervezési részlegének vezetőjeként dolgozott a németországi Frankfurtban, ahol két új globális modellplatform fejlesztéséért volt felelős. 2012. februárban csatlakozott a Volvo Cars csapatához.
„Egy nemzetközi csapatot bíztunk meg azzal a feladattal, hogy a márkák közötti moduláris stratégiát továbbfejlessze. Ez előnyösen hat valamennyi olyan prémium kategóriás tényezőre, amelyre a Volvo vállalathoz hasonló márkáknak szüksége lehet, hogy növekedni tudjon a piac globális prémium szegmensében. A Geely a nagy volumenű kínai szegmens, valamint egyes nemzetközi piacok igényeit szeretné kielégíteni, és ehhez magasabb szintű technológiára van szükség" – magyarázta Li Shufu.
A kutatási és fejlesztési központ Göteborgban, a Lindholmen Science Park-ban kap helyet, és működését a térségben meghonosodott széles körű gépjárműipari szakértelemre alapozza majd. Az új intézmény körülbelül 200 svéd és kínai mérnököt fog foglalkoztatni teljes munkaidőben. A mérnökök felvétele már folyamatban van, és a központ 2013 végére lesz teljesen működőképes. A moduláris padlólemez és alkatrészek nem csupán világszínvonalú terméktechnológiákat és -jellemzőket biztosítanak, hanem komoly költségmegtakarítást tesznek lehetővé a fejlesztés, a tesztelés és a beszerzés területén, amely jelentős méretgazdaságossági előnyökhöz vezet.
„A moduláris tervezés lehetővé teszi több különböző gépjárműplatform egyetlen architektúrából való kifejlesztését, így testre szabott megoldásokat biztosít mindkét márka számára. Ez kiváló példája lesz majd annak, hogyan működhet együtt egy prémium kategóriájú autókat gyártó nyugati vállalat egy virágzó kínai járműgyártó vállalattal" – mondta Mats Fägerhag, az új kutatási és fejlesztési központ vezérigazgatója.
„A Geely partnereként biztosíthatjuk, hogy a Volvo teljesen kézben tarthassa a C-szegmensbe tartozó autóink következő generációjának fejlesztését. Nem kell megkötnünk azokat a kompromisszumokat, amelyek egy külső OEM-gyártóval való társulás esetében elkerülhetetlenek" – mondta Peter Mertens, a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.
Mats Fägerhag és csapata a Volvo és a Geely felső vezetőinek támogatásával végzi majd munkáját. Carl-Peter Forster, a Geely Holding főtanácsadója és a Volvo igazgatótanácsának tagja biztosítja, hogy a moduláris padlólemez és az alkatrészek fejlesztése megfeleljen az egyes márkák egyéni követelményeinek az eltérő költségek és jellemzők tekintetében.
Ezzel párhuzamosan tovább folytatódik a Volvo nagyobb szegmenseinek szánt variálható padlólemez-koncepciójának (Scalable Product Architecture – SPA) fejlesztése a vállalat saját kutatási és fejlesztési szervezetében. Az első SPA-alapokra épülő jármű 2014-ben mutatkozik be.
„Csoportunk ambiciózus célkitűzéseket fogalmazott meg márkáink versenyképességének növelése érdekében. A Geely az elkövetkező években tovább javítja termékeinek minőségét, és sokat tanulhat a Volvo Cars vállalattól. Az ismeretek és a technológia megosztása során azonban ügyelnünk kell arra, hogy a márkák integritása és az egyéni termékfejlesztés ne szenvedjen hátrányt. Meggyőződésünk, hogy ennek eléréséhez egy önálló, ugyanakkor összpontosító megközelítést alkalmazó, közösen működtetett kutatási és fejlesztési központ biztosítja a legjobb módot" – nyilatkozta Li Shufu,a Geely többségi tulajdonosa és elnöke.
A központ vezérigazgatója, Mats Fägerhag a svédországi Lund Egyetem gépészmérnöki karán szerzett diplomát, és karrierje legnagyobb részében az autóiparban dolgozott. Számos vezető pozíciót töltött be a Saab Automobile valamint a General Motors vállalatnál, és a GM Europe járműrendszer-tervezési részlegének vezetőjeként dolgozott a németországi Frankfurtban, ahol két új globális modellplatform fejlesztéséért volt felelős. 2012. februárban csatlakozott a Volvo Cars csapatához.
„Egy nemzetközi csapatot bíztunk meg azzal a feladattal, hogy a márkák közötti moduláris stratégiát továbbfejlessze. Ez előnyösen hat valamennyi olyan prémium kategóriás tényezőre, amelyre a Volvo vállalathoz hasonló márkáknak szüksége lehet, hogy növekedni tudjon a piac globális prémium szegmensében. A Geely a nagy volumenű kínai szegmens, valamint egyes nemzetközi piacok igényeit szeretné kielégíteni, és ehhez magasabb szintű technológiára van szükség" – magyarázta Li Shufu.
A kutatási és fejlesztési központ Göteborgban, a Lindholmen Science Park-ban kap helyet, és működését a térségben meghonosodott széles körű gépjárműipari szakértelemre alapozza majd. Az új intézmény körülbelül 200 svéd és kínai mérnököt fog foglalkoztatni teljes munkaidőben. A mérnökök felvétele már folyamatban van, és a központ 2013 végére lesz teljesen működőképes. A moduláris padlólemez és alkatrészek nem csupán világszínvonalú terméktechnológiákat és -jellemzőket biztosítanak, hanem komoly költségmegtakarítást tesznek lehetővé a fejlesztés, a tesztelés és a beszerzés területén, amely jelentős méretgazdaságossági előnyökhöz vezet.
„A moduláris tervezés lehetővé teszi több különböző gépjárműplatform egyetlen architektúrából való kifejlesztését, így testre szabott megoldásokat biztosít mindkét márka számára. Ez kiváló példája lesz majd annak, hogyan működhet együtt egy prémium kategóriájú autókat gyártó nyugati vállalat egy virágzó kínai járműgyártó vállalattal" – mondta Mats Fägerhag, az új kutatási és fejlesztési központ vezérigazgatója.
„A Geely partnereként biztosíthatjuk, hogy a Volvo teljesen kézben tarthassa a C-szegmensbe tartozó autóink következő generációjának fejlesztését. Nem kell megkötnünk azokat a kompromisszumokat, amelyek egy külső OEM-gyártóval való társulás esetében elkerülhetetlenek" – mondta Peter Mertens, a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.
Mats Fägerhag és csapata a Volvo és a Geely felső vezetőinek támogatásával végzi majd munkáját. Carl-Peter Forster, a Geely Holding főtanácsadója és a Volvo igazgatótanácsának tagja biztosítja, hogy a moduláris padlólemez és az alkatrészek fejlesztése megfeleljen az egyes márkák egyéni követelményeinek az eltérő költségek és jellemzők tekintetében.
Ezzel párhuzamosan tovább folytatódik a Volvo nagyobb szegmenseinek szánt variálható padlólemez-koncepciójának (Scalable Product Architecture – SPA) fejlesztése a vállalat saját kutatási és fejlesztési szervezetében. Az első SPA-alapokra épülő jármű 2014-ben mutatkozik be.