Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S60, V60 és XC60 modellek
A Volvo S60, V60 és XC60 modellek új kialakítása a minőségre és a részletek kidolgozására koncentrál. A jelentős külső és belső újítások a rendkívül sikeres 60-as modellcsalád dinamikus megjelenését és ezáltal vonzerejét növelik. A Sensus Connected Touch Volvo Világháló rendszer egyedülálló online lehetőségeket kínál, míg az új, kényelmesebb sportülések a kényelmet, az automatikus távolsági fényszórók pedig a biztonságot szolgálják. A Volvo S60 üzemanyag-fogyasztása 4,0 l/100 km-re csökkent, széndioxid-kibocsátása pedig mindössze 106 g/km, ezzel első a kategóriájában.
"Vállalatunk történetében ez a legátfogóbb fejlesztés, amelyet meglévő modelleken hajtottunk végre, és a folyamat valamennyi lépése során vásárlóink igényeit helyeztük a középpontba. A minőségre és a részletek kidolgozására koncentráltunk, hogy ezek a dinamikus modellek még versenyképesebbek legyenek" - mondta Lex Kerssemakers, a Volvo Car Group termékstratégiáért és járműcsaládokért felelős részlegének alelnöke. "Az S60 és az XC60 a legkeresettebb modelleknek számítanak több fontos piacon is, az innovatív, hálózatról tölthető V60 hibrid pedig szintén kiemelkedően startolt. Nagyon gondosan figyeltünk a vásárlóink visszajelzéseire, hogy olyan fejlesztéseket hajtsunk végre, amelyekkel ezek a sikeres autók még vonzóbbakká válhatnak" - tette hozzá az alelnök.
Kiemelt figyelem a részletekre
A gyönyörű, egyszerű formák és felületek a skandináv design kiváló példái, és ez egyértelműen tetten érhető a 60-as modellcsalád újratervezett belső és külső megjelenésén. A belső térben a minden részletre kiterjedő figyelem, a természetes anyagok, például a fa és a bőr, valamint a jól használható kezelőszervek járulnak hozzá a jármű tökéletes irányításának élményéhez.
Évtizedek óta a Volvo erősségének számítanak a kiváló oldaltartású, kényelmes ülések, amelyekben ülve a leghosszabb utazás után is frissen és kipihenten érkezhetnek meg az utazók. Az új S60, V60 vagy XC60 vásárlói mostantól egy új sportülést is rendelhetnek, amely a hagyományos kényelmet megőrizve, tökéletesen egészíti ki azt az élményt, amelyet a sofőr köré tervezett autó tökéletes irányítása nyújt.
"Az új sportülések nagyszerűen, a vezetőt szinte körbeölelve, a csípőtől a vállig támasztják a testet, így az ülés még gyors kanyarokban is a helyén tartja a sofőrt. Majdnem száz, különböző testalkatú ember tesztelte ezt az ülést, és meglehetősen lelkes válaszokat kaptunk. A hátsó ülésen is igazítottunk, így még több lábtér jut a hátul utazóknak" - mondta Patrik Widerstrand projektigazgató.
A részletek kidolgozottságára számos más példa is található a 60-as modellcsalád autóiban. A korábban látható módon elhelyezett mosófúvókák új helyre, a motorháztető alá kerültek, így nincsenek szem előtt. A radar borítása fényes fekete festést kapott, így szinte észrevehetetlen a hűtőrácson belül. A hűtőrács körüli króm keret eltűnt, az új, nagyobb, fém márkajelzés pedig az új modellek magabiztos megjelenését fokozza.
Az egyes motorváltozatokhoz tartozó új, hátsó vészhárítóba beépített kipufogócsövek jelentik a fizikai és vizuális kapcsolatot a műszakilag továbbfejlesztett motorokkal. De ez nem csak a gyönyörű látványról szól: a tervezőknek meg kellett oldaniuk azt a feladatot is, hogy a kipufogócsöveknek az üzemi hőmérsékleten is tökéletesen helyben kell maradniuk, mivel a kipufogórendszer hossza a hőtágulás miatt akár 25 mm-t is növekedhet. Ez újabb kiváló példája a valódi skandináv precíziós mérnöki munkának. Az új S60, V60 és XC60 modellek bőséges keréktárcsa-választékának és a számos különböző kialakításnak köszönhetően a vásárlók még jobban személyre szabhatják autójukat.
"Az autó vizuális vonzerejét növeli, hogy a vásárlók mostantól olyan 19 collos kerekekkel szereltethetik fel az S60 és a V60 modelleket, amelyek profilmagassága megegyezik a 18 collos kerekek magasságával, így nem kell lemondaniuk a kényelemről sem" - mondta Patrik Widerstrand.
Az XC60 20 collos kerekekkel is rendelhető, amelynek profilmagassága megegyezik a 19 collos kerekek magasságával, így hasonló vezetési komfortot biztosít.
Az új Volvo S60 - dinamikusabb és elegánsabb Az S60 új, dinamikus formaterve a célszerű, dinamikus megjelenéssel hangsúlyozza ki az autó sportos természetét.
"Az S60 új orr-részének kialakítása még erőteljesebbé teszi az S60 megjelenését. Az új kialakítású első lámpáknak köszönhetően új, kifejező "arcot" alakíthattunk ki. A tervezés során egy farkas szemeire gondoltunk" - nyilatkozta Fedde Talsma, a külső tervezésért felelős igazgató. "Az S60 vízszintes vonalait elöl és hátul is kihangsúlyoztuk. A szélesebb hűtőrács, a nappali menetfények, a hátsó lámpák új LED fénysora, valamint a hasonló részletek feltűnő és erőteljes megjelenést kölcsönöznek az S60-nak. A tiszta felületek és kontúrok skandináv érzetet adnak neki" - tette hozzá Talsma.
Az utastér fejlesztései közé tartoznak az új kárpitszínek, az új fabetétek, az új tetőkárpit, valamint a szellőzőrácsok és a világításkapcsolók körüli selyemfényű dekorkeretek.
"Az összhatás nagyon meleg és barátságos, mintha egy fűtött svéd házban lennénk egy hideg éjszakán. A színsémák remekül illeszkednek a hátulról fehérrel megvilágított kezelőelemekhez a műszerfalon és az autó egyéb részein" - tette hozzá Lena Jiseborn, a színekért és a borításért felelős dizájnigazgató.
A felszín alatt a dinamikus vezetési élmény lényegét a futómű-beállítások széles választéka adja, amely igazodik a vevők személyes igényeihez. Az S60 vásárlói négy futómű típusból választhatnak: a komfort, a dinamikus, a Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept - folyamatosan felügyelt futómű koncepció) aktív futómű, illetve a sportfutómű közül. Utóbbit eddig csak az R-Design változathoz lehetett rendelni.
Az új Volvo V60 - sokoldalúbb, sokkal dinamikusabb és elegánsabb Az új Volvo V60 azoknak szól, akiknek szükségük van egy kombi sokoldalúságára, de a sportos négyajtósok kezelhetőségére vágynak, mindezt stílusos skandináv csomagolásban. Az új Volvo S60-hoz hasonlóan a tervezőcsapat a V60 menet közbeni megjelenését is javította a vízszintes vonalak kihangsúlyozásával, amely látvány szempontjából közvetlenül az úthoz köti az autót. A V60 sziluettje vizuálisan emlékeztet arra, hogy ez nem egy hagyományos kombi, hanem egy olyan vérbeli sportkombi, amely megjelenésében a kupékhoz hasonlít.
A V60 dinamikus vezetési élménye ugyanazt a rendkívül pontos irányíthatóságot biztosítja, mint a négyajtós változat. A V60 vásárlói is négy futóműtípusból választhatnak: a komfort, a dinamikus, a Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept - folyamatosan felügyelt futómű koncepció) aktív futómű, illetve a sportfutómű közül. A V60 esetében utóbbit eddig szintén csak az R-Design változathoz lehetett rendelni.
"Igazán büszkék vagyunk az alapfelszereltségként kapható dinamikus futóműre. A kiváló visszajelzésnek köszönhetően folyamatos a jármű tökéletes irányításának élménye, és mi őszintén hisszük, hogy ez a kategória egyik legjobb futóműve" - mondta Patrik Widerstrand.
A sokoldalúság alapja a V60 intelligens üléskialakítása. A hátsó ülések három, 40/20/40 arányú részben hajthatók le, így az alaphelyzetben 430 literes csomagtér gyorsan és könnyen bővíthető. A szülők kedvencei közé tartoznak a V60 gyerekek számára tervezett kétállású beépített emelőpárnái, amelyek néhány mozdulattal felhajthatók a szélső hátsó ülésekből, és kényelmes, biztonságos utazási magasságot biztosítanak a hároméves vagy annál idősebb gyerekek számára.
Új Volvo XC60 - tökéletes irányíthatóság városi stílusban A Volvo legnagyobb példányszámban eladott modellje, az XC60 jóval városiasabb külsőt kapott. Az áttervezett első rész új formájú motorháztetője a széles, magabiztos megjelenést hangsúlyozza.
"Eltávolítottunk valamennyi fekete díszítőelemet, így a jármű most már egységes színű. Az új első lámpák nagyon fókuszáltnak és határozottnak látszanak, a hűtőrács vízszintes vonalai a króm oszlopokkal pedig az autó szélességét emelik ki" - mondta Fedde Talsma.
Az XC60 belső tere szintén jelentős átalakuláson esett át. Az új elemek közé tartoznak az új faberakások, az új tetőkárpit, a szövettel bevont B oszlopok, valamint a szellőzőrácsok és a világításkapcsolók körüli selyemfényű dekorkeretek. A kifinomult XC60 vezetői pozíciója a nagy hasmagasságnak és a kategória legjobb futóművének köszönhetően a tökéletes irányítás érzetét biztosítja. Az XC60 kialakítása valamennyi részletében az átlagos magasságú utcai autók mozgékonyságát és kezelhetőségét idézi.
A kanyarstabilitás-fokozó rendszer (Corner Traction Control, CTC) már az alapfelszereltség részét képezi. A forgatónyomaték irányát vezérlő rendszer segít a vezetőnek elkerülni az alulkormányozottságot, mivel a kanyarból való kigyorsításkor pontosan a megfelelő fékezőerőt fejti ki a belső kerekekre, miközben a külsőkön fokozza a teljesítményt. Az összkerékhajtásnak köszönhetően az XC60 bármilyen úton, bármilyen időjárási körülmények között jól vezethető. Az opcióként elérhető lejtmenet vezérlés e jellemzőt azzal fokozza tovább, hogy automatikusan vezérli az autó sebességét meredek lejtőkön való lefelé haladáskor.
Az új Volvo S60, V60 és XC60 modellek közös fejlesztései
Sensus Connected Touch Volvo Világháló - a kapcsolódási lehetőségek új szintje A Sensus elnevezést a Volvo az ember és gép közötti kommunikációs felületek (Human Machine Interface, HMI) funkcióira használja, az új Sensus Connected Touch Volvo Világháló pedig e rendszer legújabb tagja. A májustól utólag tartozékként megrendelhető, novembertől pedig opcióként is elérhető szolgáltatás számos kapcsolódási lehetőséget és internetelérést biztosít az autóban. A rendszer 7 collos kijelzőt korszerű infravörös, fényletapogatású érintőképernyővé változtatja, amely még kesztyűben is használható. Ez a megoldás, amely télen különösen hasznos, a világon most először jelenik meg egy autóban. Az internetkapcsolat az autóhoz csatlakoztatott 3G/4G periférián vagy a vezető mobiltelefonján keresztül jöhet létre.
A felhasználó álló helyzetben teljes internetböngészőt használhat, akárcsak internetes zenelejátszást, világszerte több ezer csatornát biztosító internetes rádióadásokat (TuneIn és Orange Live Radio), online (Google) térképet és keresést is. Emellett online forgalmi információkkal és a veszélyzónákra vonatkozó figyelmeztetésekkel kiegészített internetes 3D-navigációt, ingyenes parkolóhely-keresőt, időjárási adatokat, számos helyi és webes alkalmazást, új funkciókat és frissítéseket kínáló alkalmazásboltot, valamint Volvo szervizkeresőt is igénybe vehet a rendszer segítségével. A Wi-Fi hálózat az autó utasaival is megosztható.
Digitális műszerfal
A vadonatúj V40 modellekben bemutatott digitális műszerfal mostantól az S60, V60 és XC60 modellekhez is elérhető. Az aktív TFT kijelző új dimenzióba emeli az autó és a sofőr közötti interakciót: mindig az adott helyzetben legfontosabb információkat jeleníti meg.
A sofőr három grafikus téma közül választhat:
* Az alapértelmezett mód az Elegance téma, amely hagyományos és nyugodt légkört sugároz.
* Az Eco változat zöld háttérvilágításával a környezettudatosságra hívja fel a figyelmet. A kijelző bal oldalán ekkor a vezetés gazdaságosságát mérő műszer látható. A műszer megjeleníti az aktuális és az összesített üzemanyag-fogyasztást, és zöld "E" fényjellel "jutalmazza" a sofőrt, ha járművét gazdaságosan vezeti.
* A Performance változat vörös háttérvilágítása sportos hangulatot teremt. Középen fordulatszámmérő helyettesíti az Elegance és Eco módok sebességmérőjét. A jármű sebessége a kijelző közepén, digitálisan jelenik meg. A jobb oldali kijelző teljesítménymérőt tartalmaz. Ez a mérőeszköz tájékoztatja a sofőrt arról, hogy az adott pillanatban mekkora teljesítmény áll rendelkezésre, illetve mekkora az éppen felhasznált teljesítmény.
Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás
A Volvo Car Group valamennyi termék- és motorcsoportja folyamatosan tolja kijjebb a határokat az üzemanyag-hatékonyság és a széndioxid-kibocsátás kezelése terén. A kézi sebességváltóval ellátott új Volvo S60 115 lóerős, négyhengeres D2 dízelmotorjának fogyasztása a kategóriára jellemző legalacsonyabb, 4,0 l/100 km-es értékre fejlődött (kombinált európai ciklus, előzetes adatok), ez mindössze 106 g/km-es széndioxid-kibocsátást jelent. Az automata sebességváltóval rendelkező modelleknél ezek az értékek 4,1 l/100 km, és 107 g/km (előzetes adatok).
A kombi változat, vagyis az új Volvo V60 D2 motorjának üzemanyag-fogyasztása szintén kategória első, kézi sebességváltóval 4,1 l/100 km (109 g/km), automata sebességváltóval pedig 4,2 l/100 km (110 g/km, előzetes adatok). Az új Volvo S60 és V60 automata váltóval és D3 (136 lóerő) vagy D4 (163 lóerő) motorral szerelt változatának széndioxid-kibocsátása 129 g/km (4,9 l/100 km). Az új Volvo XC60 fogyasztási adatai is sokat javultak: manuális sebességváltóval és összkerékhajtással a D5 (215 lóerő) és a D4 (163 lóerő) motorok kombinált üzemanyag-fogyasztása egyaránt 5,3 l/100 km (139 g/km).
A benzinmotoros változatok hatékonysága is fejlődött: az 1,6 literes GTDi (közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses benzinmotor) T4 motorral (180 lóerő) vagy T3 motorral (150 lóerő) és automata sebességváltóval rendelkező S60 üzemanyag-fogyasztása 6,8 l/100 km (159 g/km). A V60 modell T4 és T3 motorjainak vonatkozó értéke 7,2 l/100 km (167 g/km).
Sebességváltás a kormányról
Az automata sebességváltós gépkocsikban a háromküllős kormánykerék mostantól sebességváltó fülekkel is felszerelhető. Ezzel a kiegészítéssel az automata sebességváltó kézi vezérlésűvé válik, ráadásul a váltás során a sofőr mindkét keze a kormánykeréken maradhat. A sebességváltó fülek további élményt biztosítanak a lelkes vezetőknek, különösen a kanyargós utakon. Svédország és más hideg országok vezetőinek kényelmét növeli a hideg téli napokon, hogy a kormánykerékhez fűtés is rendelhető.
Automatikus távolsági fényszóró úttörő technológiával Az új, automatikus fényszóró biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az éjszakai autózást. Ezzel a technológiával nincs szükség a fényszóró és a tompított világítás közötti váltásra, mert az automatikus fényszóró segítségével az első fényszórók folyamatosan teljes fényerőn működhetnek. Amikor szemből közelít egy másik autó, a rendszer a fényszóró éppen megfelelő mértékű eltakarásával megelőzi a másik vezető elvakítását. Ezt az első lámpába épített intelligens projektormodul-mechanizmus végzi. Ugyanezt az előnyt évezhetik a korábbi modellek vezetői is.
Az új modellek aktív kanyarfényszóró rendszerrel is felszerelhetők, amelynek révén az első fényszórók követik az út kanyarulatait. A kedvezőtlen látási viszonyokat javítja az elektromosan fűtött szélvédő és az esőérzékelő, amely automatikusan elindul és irányítja az ablaktörlőket, amikor esik az eső.
Kanyarfény a jobb láthatóságért
Az éjszakai vezetéshez kapcsolódó másik innovatív opció az alacsony sebességnél működő Cornering Light kanyarfény funkció. A jelenleg is elérhető Active Bending Light aktív kanyarkövető fényszórórendszer kiegészítéseként megvilágítja azt a területet, amely felé a vezető kormányoz. Így biztonságosabbá teszi a manőverezést, ha például éjszaka egy kis útra kell kanyarodni, vagy éppen keskeny átjárón kell keresztülhaladni.
Fűthető első szélvédő
Az esőérzékelővel ellátott járművek mostantól elektromosan fűtött első szélvédővel is rendelhetők, amely felgyorsítja a jégmentesítést a hideg téli napokon. Az S60, V60 és XC60 modellek automatikusan elsötétülő külső visszapillantó tükrökkel is megvásárolhatók. A kromatikus üvegből készült tükrök a belső visszapillantó tükörhöz hasonlóan automatikusan elsötétednek, így megakadályozzák, hogy a másik jármű fénye elvakítsa a sofőrt.
A vezetőt támogató intelligens biztonsági rendszerek Az intelligens, aktív biztonsági megoldások fontos részét képezi a Volvo világelső City Safety koccanásgátló rendszere. Ez az alapfelszereltségként elérhető fejlett biztonsági rendszer már 50 km/órás sebességig működik. A valamennyi modellhez rendelhető, ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel opció pedig figyeli az autó elé kerülő gyalogosokat.
Az S60, a V60 és az XC60 modellek továbbfejlesztett, radaralapú holttérfigyelő rendszerrel (Blind Sport Information System, BLIS) is felszerelhetők. A technológia akár már 70 méter távolságból is képes észlelni az autót hátulról, nagy sebességgel megközelítő járműveket, és figyelmezteti rájuk a sofőrt. A rendszer továbbra is értesíti a vezetőt az autó két oldalának holtterében tartózkodó járművekről.
A keresztirányú forgalmat jelző Cross Traffic Alert tolatást segítő rendszer az autó hátsó részén található radarérzékelők adatai alapján figyelmezteti a sofőrt az oldalról érkező járművekre, amikor kitolat egy parkolóhelyről. Ez különösen a szűk és zsúfolt területeken hasznos, ahol az oldalra való kilátás korlátozott. A Road Sign Information táblafelismerő rendszer a műszerfal kijelzőjén megjelenített táblákkal nyújt támogatást a sofőrnek.
"Az automatizált biztonsági rendszerek vezető fejlesztőiként a legújabb modelljeinkben mintegy 50 százalékkal csökkentettük a balesetek vagy sérülések előfordulásának esélyét 2000 óta. Új megelőző és védelmi rendszerek folyamatos beépítésével haladunk tovább azon jövőképünk megvalósítása felé, hogy 2020-ra senki ne veszítse életét vagy szerezzen súlyos sérüléseket új Volvo gépkocsikban ülve" - nyilatkozta Thomas Broberg, a Volvo Car Corporation vezető biztonsági tanácsadója.
"Vállalatunk történetében ez a legátfogóbb fejlesztés, amelyet meglévő modelleken hajtottunk végre, és a folyamat valamennyi lépése során vásárlóink igényeit helyeztük a középpontba. A minőségre és a részletek kidolgozására koncentráltunk, hogy ezek a dinamikus modellek még versenyképesebbek legyenek" - mondta Lex Kerssemakers, a Volvo Car Group termékstratégiáért és járműcsaládokért felelős részlegének alelnöke. "Az S60 és az XC60 a legkeresettebb modelleknek számítanak több fontos piacon is, az innovatív, hálózatról tölthető V60 hibrid pedig szintén kiemelkedően startolt. Nagyon gondosan figyeltünk a vásárlóink visszajelzéseire, hogy olyan fejlesztéseket hajtsunk végre, amelyekkel ezek a sikeres autók még vonzóbbakká válhatnak" - tette hozzá az alelnök.
Kiemelt figyelem a részletekre
A gyönyörű, egyszerű formák és felületek a skandináv design kiváló példái, és ez egyértelműen tetten érhető a 60-as modellcsalád újratervezett belső és külső megjelenésén. A belső térben a minden részletre kiterjedő figyelem, a természetes anyagok, például a fa és a bőr, valamint a jól használható kezelőszervek járulnak hozzá a jármű tökéletes irányításának élményéhez.
Évtizedek óta a Volvo erősségének számítanak a kiváló oldaltartású, kényelmes ülések, amelyekben ülve a leghosszabb utazás után is frissen és kipihenten érkezhetnek meg az utazók. Az új S60, V60 vagy XC60 vásárlói mostantól egy új sportülést is rendelhetnek, amely a hagyományos kényelmet megőrizve, tökéletesen egészíti ki azt az élményt, amelyet a sofőr köré tervezett autó tökéletes irányítása nyújt.
"Az új sportülések nagyszerűen, a vezetőt szinte körbeölelve, a csípőtől a vállig támasztják a testet, így az ülés még gyors kanyarokban is a helyén tartja a sofőrt. Majdnem száz, különböző testalkatú ember tesztelte ezt az ülést, és meglehetősen lelkes válaszokat kaptunk. A hátsó ülésen is igazítottunk, így még több lábtér jut a hátul utazóknak" - mondta Patrik Widerstrand projektigazgató.
A részletek kidolgozottságára számos más példa is található a 60-as modellcsalád autóiban. A korábban látható módon elhelyezett mosófúvókák új helyre, a motorháztető alá kerültek, így nincsenek szem előtt. A radar borítása fényes fekete festést kapott, így szinte észrevehetetlen a hűtőrácson belül. A hűtőrács körüli króm keret eltűnt, az új, nagyobb, fém márkajelzés pedig az új modellek magabiztos megjelenését fokozza.
Az egyes motorváltozatokhoz tartozó új, hátsó vészhárítóba beépített kipufogócsövek jelentik a fizikai és vizuális kapcsolatot a műszakilag továbbfejlesztett motorokkal. De ez nem csak a gyönyörű látványról szól: a tervezőknek meg kellett oldaniuk azt a feladatot is, hogy a kipufogócsöveknek az üzemi hőmérsékleten is tökéletesen helyben kell maradniuk, mivel a kipufogórendszer hossza a hőtágulás miatt akár 25 mm-t is növekedhet. Ez újabb kiváló példája a valódi skandináv precíziós mérnöki munkának. Az új S60, V60 és XC60 modellek bőséges keréktárcsa-választékának és a számos különböző kialakításnak köszönhetően a vásárlók még jobban személyre szabhatják autójukat.
"Az autó vizuális vonzerejét növeli, hogy a vásárlók mostantól olyan 19 collos kerekekkel szereltethetik fel az S60 és a V60 modelleket, amelyek profilmagassága megegyezik a 18 collos kerekek magasságával, így nem kell lemondaniuk a kényelemről sem" - mondta Patrik Widerstrand.
Az XC60 20 collos kerekekkel is rendelhető, amelynek profilmagassága megegyezik a 19 collos kerekek magasságával, így hasonló vezetési komfortot biztosít.
Az új Volvo S60 - dinamikusabb és elegánsabb Az S60 új, dinamikus formaterve a célszerű, dinamikus megjelenéssel hangsúlyozza ki az autó sportos természetét.
"Az S60 új orr-részének kialakítása még erőteljesebbé teszi az S60 megjelenését. Az új kialakítású első lámpáknak köszönhetően új, kifejező "arcot" alakíthattunk ki. A tervezés során egy farkas szemeire gondoltunk" - nyilatkozta Fedde Talsma, a külső tervezésért felelős igazgató. "Az S60 vízszintes vonalait elöl és hátul is kihangsúlyoztuk. A szélesebb hűtőrács, a nappali menetfények, a hátsó lámpák új LED fénysora, valamint a hasonló részletek feltűnő és erőteljes megjelenést kölcsönöznek az S60-nak. A tiszta felületek és kontúrok skandináv érzetet adnak neki" - tette hozzá Talsma.
Az utastér fejlesztései közé tartoznak az új kárpitszínek, az új fabetétek, az új tetőkárpit, valamint a szellőzőrácsok és a világításkapcsolók körüli selyemfényű dekorkeretek.
"Az összhatás nagyon meleg és barátságos, mintha egy fűtött svéd házban lennénk egy hideg éjszakán. A színsémák remekül illeszkednek a hátulról fehérrel megvilágított kezelőelemekhez a műszerfalon és az autó egyéb részein" - tette hozzá Lena Jiseborn, a színekért és a borításért felelős dizájnigazgató.
A felszín alatt a dinamikus vezetési élmény lényegét a futómű-beállítások széles választéka adja, amely igazodik a vevők személyes igényeihez. Az S60 vásárlói négy futómű típusból választhatnak: a komfort, a dinamikus, a Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept - folyamatosan felügyelt futómű koncepció) aktív futómű, illetve a sportfutómű közül. Utóbbit eddig csak az R-Design változathoz lehetett rendelni.
Az új Volvo V60 - sokoldalúbb, sokkal dinamikusabb és elegánsabb Az új Volvo V60 azoknak szól, akiknek szükségük van egy kombi sokoldalúságára, de a sportos négyajtósok kezelhetőségére vágynak, mindezt stílusos skandináv csomagolásban. Az új Volvo S60-hoz hasonlóan a tervezőcsapat a V60 menet közbeni megjelenését is javította a vízszintes vonalak kihangsúlyozásával, amely látvány szempontjából közvetlenül az úthoz köti az autót. A V60 sziluettje vizuálisan emlékeztet arra, hogy ez nem egy hagyományos kombi, hanem egy olyan vérbeli sportkombi, amely megjelenésében a kupékhoz hasonlít.
A V60 dinamikus vezetési élménye ugyanazt a rendkívül pontos irányíthatóságot biztosítja, mint a négyajtós változat. A V60 vásárlói is négy futóműtípusból választhatnak: a komfort, a dinamikus, a Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept - folyamatosan felügyelt futómű koncepció) aktív futómű, illetve a sportfutómű közül. A V60 esetében utóbbit eddig szintén csak az R-Design változathoz lehetett rendelni.
"Igazán büszkék vagyunk az alapfelszereltségként kapható dinamikus futóműre. A kiváló visszajelzésnek köszönhetően folyamatos a jármű tökéletes irányításának élménye, és mi őszintén hisszük, hogy ez a kategória egyik legjobb futóműve" - mondta Patrik Widerstrand.
A sokoldalúság alapja a V60 intelligens üléskialakítása. A hátsó ülések három, 40/20/40 arányú részben hajthatók le, így az alaphelyzetben 430 literes csomagtér gyorsan és könnyen bővíthető. A szülők kedvencei közé tartoznak a V60 gyerekek számára tervezett kétállású beépített emelőpárnái, amelyek néhány mozdulattal felhajthatók a szélső hátsó ülésekből, és kényelmes, biztonságos utazási magasságot biztosítanak a hároméves vagy annál idősebb gyerekek számára.
Új Volvo XC60 - tökéletes irányíthatóság városi stílusban A Volvo legnagyobb példányszámban eladott modellje, az XC60 jóval városiasabb külsőt kapott. Az áttervezett első rész új formájú motorháztetője a széles, magabiztos megjelenést hangsúlyozza.
"Eltávolítottunk valamennyi fekete díszítőelemet, így a jármű most már egységes színű. Az új első lámpák nagyon fókuszáltnak és határozottnak látszanak, a hűtőrács vízszintes vonalai a króm oszlopokkal pedig az autó szélességét emelik ki" - mondta Fedde Talsma.
Az XC60 belső tere szintén jelentős átalakuláson esett át. Az új elemek közé tartoznak az új faberakások, az új tetőkárpit, a szövettel bevont B oszlopok, valamint a szellőzőrácsok és a világításkapcsolók körüli selyemfényű dekorkeretek. A kifinomult XC60 vezetői pozíciója a nagy hasmagasságnak és a kategória legjobb futóművének köszönhetően a tökéletes irányítás érzetét biztosítja. Az XC60 kialakítása valamennyi részletében az átlagos magasságú utcai autók mozgékonyságát és kezelhetőségét idézi.
A kanyarstabilitás-fokozó rendszer (Corner Traction Control, CTC) már az alapfelszereltség részét képezi. A forgatónyomaték irányát vezérlő rendszer segít a vezetőnek elkerülni az alulkormányozottságot, mivel a kanyarból való kigyorsításkor pontosan a megfelelő fékezőerőt fejti ki a belső kerekekre, miközben a külsőkön fokozza a teljesítményt. Az összkerékhajtásnak köszönhetően az XC60 bármilyen úton, bármilyen időjárási körülmények között jól vezethető. Az opcióként elérhető lejtmenet vezérlés e jellemzőt azzal fokozza tovább, hogy automatikusan vezérli az autó sebességét meredek lejtőkön való lefelé haladáskor.
Az új Volvo S60, V60 és XC60 modellek közös fejlesztései
Sensus Connected Touch Volvo Világháló - a kapcsolódási lehetőségek új szintje A Sensus elnevezést a Volvo az ember és gép közötti kommunikációs felületek (Human Machine Interface, HMI) funkcióira használja, az új Sensus Connected Touch Volvo Világháló pedig e rendszer legújabb tagja. A májustól utólag tartozékként megrendelhető, novembertől pedig opcióként is elérhető szolgáltatás számos kapcsolódási lehetőséget és internetelérést biztosít az autóban. A rendszer 7 collos kijelzőt korszerű infravörös, fényletapogatású érintőképernyővé változtatja, amely még kesztyűben is használható. Ez a megoldás, amely télen különösen hasznos, a világon most először jelenik meg egy autóban. Az internetkapcsolat az autóhoz csatlakoztatott 3G/4G periférián vagy a vezető mobiltelefonján keresztül jöhet létre.
A felhasználó álló helyzetben teljes internetböngészőt használhat, akárcsak internetes zenelejátszást, világszerte több ezer csatornát biztosító internetes rádióadásokat (TuneIn és Orange Live Radio), online (Google) térképet és keresést is. Emellett online forgalmi információkkal és a veszélyzónákra vonatkozó figyelmeztetésekkel kiegészített internetes 3D-navigációt, ingyenes parkolóhely-keresőt, időjárási adatokat, számos helyi és webes alkalmazást, új funkciókat és frissítéseket kínáló alkalmazásboltot, valamint Volvo szervizkeresőt is igénybe vehet a rendszer segítségével. A Wi-Fi hálózat az autó utasaival is megosztható.
Digitális műszerfal
A vadonatúj V40 modellekben bemutatott digitális műszerfal mostantól az S60, V60 és XC60 modellekhez is elérhető. Az aktív TFT kijelző új dimenzióba emeli az autó és a sofőr közötti interakciót: mindig az adott helyzetben legfontosabb információkat jeleníti meg.
A sofőr három grafikus téma közül választhat:
* Az alapértelmezett mód az Elegance téma, amely hagyományos és nyugodt légkört sugároz.
* Az Eco változat zöld háttérvilágításával a környezettudatosságra hívja fel a figyelmet. A kijelző bal oldalán ekkor a vezetés gazdaságosságát mérő műszer látható. A műszer megjeleníti az aktuális és az összesített üzemanyag-fogyasztást, és zöld "E" fényjellel "jutalmazza" a sofőrt, ha járművét gazdaságosan vezeti.
* A Performance változat vörös háttérvilágítása sportos hangulatot teremt. Középen fordulatszámmérő helyettesíti az Elegance és Eco módok sebességmérőjét. A jármű sebessége a kijelző közepén, digitálisan jelenik meg. A jobb oldali kijelző teljesítménymérőt tartalmaz. Ez a mérőeszköz tájékoztatja a sofőrt arról, hogy az adott pillanatban mekkora teljesítmény áll rendelkezésre, illetve mekkora az éppen felhasznált teljesítmény.
Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás
A Volvo Car Group valamennyi termék- és motorcsoportja folyamatosan tolja kijjebb a határokat az üzemanyag-hatékonyság és a széndioxid-kibocsátás kezelése terén. A kézi sebességváltóval ellátott új Volvo S60 115 lóerős, négyhengeres D2 dízelmotorjának fogyasztása a kategóriára jellemző legalacsonyabb, 4,0 l/100 km-es értékre fejlődött (kombinált európai ciklus, előzetes adatok), ez mindössze 106 g/km-es széndioxid-kibocsátást jelent. Az automata sebességváltóval rendelkező modelleknél ezek az értékek 4,1 l/100 km, és 107 g/km (előzetes adatok).
A kombi változat, vagyis az új Volvo V60 D2 motorjának üzemanyag-fogyasztása szintén kategória első, kézi sebességváltóval 4,1 l/100 km (109 g/km), automata sebességváltóval pedig 4,2 l/100 km (110 g/km, előzetes adatok). Az új Volvo S60 és V60 automata váltóval és D3 (136 lóerő) vagy D4 (163 lóerő) motorral szerelt változatának széndioxid-kibocsátása 129 g/km (4,9 l/100 km). Az új Volvo XC60 fogyasztási adatai is sokat javultak: manuális sebességváltóval és összkerékhajtással a D5 (215 lóerő) és a D4 (163 lóerő) motorok kombinált üzemanyag-fogyasztása egyaránt 5,3 l/100 km (139 g/km).
A benzinmotoros változatok hatékonysága is fejlődött: az 1,6 literes GTDi (közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses benzinmotor) T4 motorral (180 lóerő) vagy T3 motorral (150 lóerő) és automata sebességváltóval rendelkező S60 üzemanyag-fogyasztása 6,8 l/100 km (159 g/km). A V60 modell T4 és T3 motorjainak vonatkozó értéke 7,2 l/100 km (167 g/km).
Sebességváltás a kormányról
Az automata sebességváltós gépkocsikban a háromküllős kormánykerék mostantól sebességváltó fülekkel is felszerelhető. Ezzel a kiegészítéssel az automata sebességváltó kézi vezérlésűvé válik, ráadásul a váltás során a sofőr mindkét keze a kormánykeréken maradhat. A sebességváltó fülek további élményt biztosítanak a lelkes vezetőknek, különösen a kanyargós utakon. Svédország és más hideg országok vezetőinek kényelmét növeli a hideg téli napokon, hogy a kormánykerékhez fűtés is rendelhető.
Automatikus távolsági fényszóró úttörő technológiával Az új, automatikus fényszóró biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az éjszakai autózást. Ezzel a technológiával nincs szükség a fényszóró és a tompított világítás közötti váltásra, mert az automatikus fényszóró segítségével az első fényszórók folyamatosan teljes fényerőn működhetnek. Amikor szemből közelít egy másik autó, a rendszer a fényszóró éppen megfelelő mértékű eltakarásával megelőzi a másik vezető elvakítását. Ezt az első lámpába épített intelligens projektormodul-mechanizmus végzi. Ugyanezt az előnyt évezhetik a korábbi modellek vezetői is.
Az új modellek aktív kanyarfényszóró rendszerrel is felszerelhetők, amelynek révén az első fényszórók követik az út kanyarulatait. A kedvezőtlen látási viszonyokat javítja az elektromosan fűtött szélvédő és az esőérzékelő, amely automatikusan elindul és irányítja az ablaktörlőket, amikor esik az eső.
Kanyarfény a jobb láthatóságért
Az éjszakai vezetéshez kapcsolódó másik innovatív opció az alacsony sebességnél működő Cornering Light kanyarfény funkció. A jelenleg is elérhető Active Bending Light aktív kanyarkövető fényszórórendszer kiegészítéseként megvilágítja azt a területet, amely felé a vezető kormányoz. Így biztonságosabbá teszi a manőverezést, ha például éjszaka egy kis útra kell kanyarodni, vagy éppen keskeny átjárón kell keresztülhaladni.
Fűthető első szélvédő
Az esőérzékelővel ellátott járművek mostantól elektromosan fűtött első szélvédővel is rendelhetők, amely felgyorsítja a jégmentesítést a hideg téli napokon. Az S60, V60 és XC60 modellek automatikusan elsötétülő külső visszapillantó tükrökkel is megvásárolhatók. A kromatikus üvegből készült tükrök a belső visszapillantó tükörhöz hasonlóan automatikusan elsötétednek, így megakadályozzák, hogy a másik jármű fénye elvakítsa a sofőrt.
A vezetőt támogató intelligens biztonsági rendszerek Az intelligens, aktív biztonsági megoldások fontos részét képezi a Volvo világelső City Safety koccanásgátló rendszere. Ez az alapfelszereltségként elérhető fejlett biztonsági rendszer már 50 km/órás sebességig működik. A valamennyi modellhez rendelhető, ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel opció pedig figyeli az autó elé kerülő gyalogosokat.
Az S60, a V60 és az XC60 modellek továbbfejlesztett, radaralapú holttérfigyelő rendszerrel (Blind Sport Information System, BLIS) is felszerelhetők. A technológia akár már 70 méter távolságból is képes észlelni az autót hátulról, nagy sebességgel megközelítő járműveket, és figyelmezteti rájuk a sofőrt. A rendszer továbbra is értesíti a vezetőt az autó két oldalának holtterében tartózkodó járművekről.
A keresztirányú forgalmat jelző Cross Traffic Alert tolatást segítő rendszer az autó hátsó részén található radarérzékelők adatai alapján figyelmezteti a sofőrt az oldalról érkező járművekre, amikor kitolat egy parkolóhelyről. Ez különösen a szűk és zsúfolt területeken hasznos, ahol az oldalra való kilátás korlátozott. A Road Sign Information táblafelismerő rendszer a műszerfal kijelzőjén megjelenített táblákkal nyújt támogatást a sofőrnek.
"Az automatizált biztonsági rendszerek vezető fejlesztőiként a legújabb modelljeinkben mintegy 50 százalékkal csökkentettük a balesetek vagy sérülések előfordulásának esélyét 2000 óta. Új megelőző és védelmi rendszerek folyamatos beépítésével haladunk tovább azon jövőképünk megvalósítása felé, hogy 2020-ra senki ne veszítse életét vagy szerezzen súlyos sérüléseket új Volvo gépkocsikban ülve" - nyilatkozta Thomas Broberg, a Volvo Car Corporation vezető biztonsági tanácsadója.