Burkolt reklámozásért kapott büntetést a TV2

Közel kétmillió forintra büntette a Médiatanács a TV2-t. A csatorna Babapercek és Babavilág című műrorainak tavaly májusi és júniusi adásaiban indokolatlanul hangsúlyosan jelenítettek meg többek között egy bébiétel-forgalmazó céget, egy magzatvédő-vitamin gyártót és egy árnyékolótechnikával foglalkozó vállalkozást.

A jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltatóknál folyamatos ellenőrzéseket végez a hatóság annak érdekében, hogy a médiatörvényben foglaltak minden esetben maradéktalanul teljesüljenek. A testület eheti határozatában foglaltak szerint a TV2 a tavaly május-júniusi vizsgált időszak alatt háromféle törvényi előírást szegett meg: öt alkalommal közvetlen áruvásárlásra hívott fel egy műsorszámban, három alkalommal indokolatlan hangsúlyt adott a megjelenített terméknek, valamint tízszer burkolt reklámot sugárzott.
A TV2 együttesen 1,92 millió forintos büntetése nem előzmény nélküli. A Médiatanács már korábban több határozatban összesen 63 jogsértés miatt, együttvéve 6,12 millió forint pénzbírságot szabott ki a TV2-re. A csatorna 23-szor sértette meg a műsorszámban közzétett, közvetlen áruvásárlásra való felhívás tilalmát, emiatt a hatóság összesen 2,57 millió forintos büntetést rótt ki rá. 22-szer élt az indokolatlan termékhangsúlyozás jogszerűtlen eszközével, ami miatt a Médiatanács összesen 2,39 millió forint bírságra kötelezte. Végül pedig 18-szor alkalmazott burkolt reklámozást, ezért összesen 1,16 millió forintos büntetésben részesült.

A médiatörvény előírásainak megfelelően készülő tévéműsorok nem lehetnek megtévesztőek. A Médiatanács célja, hogy a jogsértések feltárásával – hosszabb távon – elősegítse a médiaszolgáltatók jogkövető magatartását, és biztosítsa, hogy a csatornák  a jogszabályoknak megfelelő tartalmakat engedjenek képernyőre.

Népszerű bejegyzések