Észak-magyarországi évadnyitó ébredés

Az alsópetényi Prónay-kastélyban tartotta szezonnyitó „ÉBREDÉS" sajtótájékoztatóját a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága.
A Magyar Turizmus Zrt. tavaszi stratégiai kampánya a falusi- öko- és aktívturisztikai termékeken keresztül mutatja be az észak-magyarországi turisztikai kínálatot. A Nógrád megyei Alsópetényben tartott sajtótájékoztatón az egyes térségek, kiemelt turisztikai szolgáltatók ismertették márciusi, áprilisi, májusi programjaikat, újdonságaikat.
A tavaszi ébredés jegyében szervezett programok között a hagyományok kedvelői és a különleges kikapcsolódásra vágyók egyaránt találnak kedvükre valót. Hollókő és Mezőkövesd számos húsvéti programot kínál, s a kirándulókat várja a Bükki Nemzeti Park, a megújult Kéktúra-útvonal éppúgy, mint a Zemplén tanösvényei. A kerékpározás megszállottjai részt vehetnek a Szilvásvárad Maratonon, de akiknek a síelés hiányzik, Európa legnagyobb műanyag sípályáján, Sátoraljaújhelyen egész évben hódolhatnak e szenvedélynek. A különlegességek sorát gyarapítja a Prónay-kastélyban rendezett Kalapos Piknik, az Ipolytarnóci Ősmaradványok a Novohrad-Nógrád Geoparkban, vagy a segway-túra Mátrafüreden. Aggtelekre sem csak cseppkőbarlangjai miatt érdemes kirándulni, a térségben él hazánk egyetlen hucul törzstenyészete. Nem feledkeztek meg Eger új boráról, az Egri Csillagról sem. A szálláshelyek kínálatában négycsillagos wellness-szállodát éppúgy találhat az érkező vendég, mint családias falusi vendégházakat.
Az MT Zrt. magyar lakosság utazási szokásait vizsgáló kutatása szerint Észak-Magyarország a harmadik legkedveltebb úti cél a belföldi utazóközönség körében. Az évek óta tartó növekedés 2012-ben is folytatódott: a KSH előzetes adatai szerint a régió kereskedelmi szálláshelyein 5,2%-kal több vendég, 5,5%-kal több vendégéjszakát töltött el az előző évhez képest.
Az ország turisztikai régiói közül Észak-Magyarország generálta a legnagyobb növekedést a belföldi vendégforgalom vonatkozásában. A külföldi vendégforgalom tekintetében is szintén dinamikus növekedés volt tapasztható a múlt évben, elsősorban Lengyelország (+ 24,9% ), Szlovákia (+ 21% ), és Románia (+ 12,4%) vonatkozásában.
Az MT Zrt. Regionális Marketing Igazgatósága által 2013-ra kitűzött üzleti cél a belföldi vendégéjszakák számának 2,2%-os növelése, ami további 32 ezer éjszaka bővülést jelent a kereskedelmi és egyéb szálláshelyeken.
Ennek elérése érdekében a hagyományos marketingaktivitások (imázskiadványok, kiállítási megjelenések szervezése Budapesten, Pécsen, Veszprémben, Debrecenben, Miskolcon, újságírói tanulmányutak) mellett újszerű elemek is megjelennek a régió kommunikációjában. A szolgáltatói közösség április végén Alföld-roadshow keretében mutatkozik be Szolnokon, Nyíregyházán, Szegeden, Kecskeméten és Debrecenben. A tervek szerint a régió díszvendégként jelenik meg márciusban a debreceni Utazás és Szabadidő kiállításon. A külföldi piacon közös (RMI, TDM-k és Klaszterek) szervezésben Dél-Lengyelországot megszólító kampány keretében mutatkozik be az egészségtudatos hegyvidéki desztináció.
Az önálló úti célokként is megjelenő turisztikai térségek kommunikációját az MT Zrt. Regionális Marketing Igazgatósága ún. 1+1 –es finanszírozású kampányokkal támogatja.
A régió turisztikai kínálatáról legközelebb személyesen a budapesti Utazás kiállításon, február 28. és március 3. között az A pavilon 110/c standján is tájékozódhat a nagyközönség.

Népszerű bejegyzések