Jöttek, láttak, vért adtak


Kerékpárt vagy fényképezőgépet nyerhetnek a Magyar Vöröskereszt Felsőoktatási véradóversenyének résztvevői 2013-ban, ám a fiatalokat a segítségnyújtás motiválja.

Nyolcvanketten jelentkeztek vért adni 2013. február 25-én a félév első versenyszerű véradásán a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Kollégiumában. Közülük 72-en adhattak vért,  19-en életükben először nyújtották segítő karjukat. A fiatalok ezzel összesen 216 életet menthetnek meg, hisz' egy egység vérrel három embert menthet meg a donor. 
A verseny sem utolsó szempont: az Országos Felsőoktatási Véradóversenyen a szándék számít, ezért azok sem jöttek hiába, akik nem adhattak vért.

A diákokat nem engedték el üres kézzel a Magyar Vöröskereszt Hajdú-Bihar Megyei Szervezetének munkatársai; Borsodi söröspoharat és édességet adtak nekik ajándékba. A donorok benevezhettek arra az országos nyereményjátékra, amelyen többek között egy Nikon fényképezőgépet és 2 Gepida kerékpárt sorsol ki a Vöröskereszt.

Jön, jön, jön: a DEOEC

A következő véradásokon is „pályázhatnak a nyereményekre" a diákok, és számíthatnak az ajándékokra is. 
Legközelebb március 5-én és 6-án 12.00 és 18.00 óra között az Orvostudományi Egyetem 2-es számú Kollégiumában várják a Debreceni Egyetem diákjait a megyei Vöröskereszt szervezői.


Népszerű bejegyzések