A nők megelőzik a férfiakat az okostelefon-használatban
Az Ericsson ConsumerLab 2013-ra vonatkozó kutatása többek között arra a meglepő eredményre jutott, hogy a női felhasználóknak komolyabb szerepe van az okostelefonok tömegáruvá válásában férfi társaiknál. A nőkre már évek óta jellemző a telekommunikációs szolgáltatások széleskörű használata, azonban az kevessé köztudott, hogy a legtöbb okostelefon-szolgáltatást többet és rendszeresebben használják, mint a férfiak.
A nők számos kommunikációs és a mindennapi élethez kapcsolódó tevékenységüket folytatják okostelefonjaikon. Világszinten a nők jóval aktívabbak férfitársaiknál az SMS üzenetek használata során, a női okostelefontulajdonosok nem kevesebb, mint 97%-a használja ezt a szolgáltatást, míg 77%-uk küld és fogad fényképeket telefonjával. Ez utóbbi területen a legnagyobb, mintegy 7% a különbség női és férfi felhasználók között.
A közösségi hálókat a nők 59%-a éri el okostelefonján. A kuponbeváltás és a különböző helyszínekre applikációk segítségével való bejelentkezés általában véve is kevésbé elterjedt a piacon, a nők esetében ez 17 illetve 24%-ot jelent.
Érdekes megfigyeléseket tehetünk a helyi piacok vizsgálatával is. Az amúgy is kiemelkedő SMS szolgáltatás használat terén az orosz, az egyiptomi, a dél-afrikai és a török nők különösen aktívak. A képes üzenetek küldése-fogadása terén is kiemelkednek a fejlett ázsiai országok női felhasználói, akiknek 87%-a használja a szolgáltatást, szemben a férfiak 79%-ával. Nyugat-Európában a közösségi hálók használata emelkedik ki az átlagból, a nők több mint 60%-a lép fel valamely közösségi oldalra mobiltelefonja segítségével, férfiak esetében ez a szám csupán mintegy 52%.
Az észak-amerikai nők negyede használ valamely mobiltelefonos bejelentkezésre szolgáló alkalmazást megelőzve az összes többi régiót e téren. Míg a latin-amerikai hölgyek továbbra is többet használják telefonjaikat kuponbeváltásra férfi társaiknál, mégis jóval elmaradnak a világátlagtól.