A Volvo bemutatta világelső, kerékpárosok észlelésére képes rendszerét
A 2013-as Genfi Autószalon tartott sajtótájékoztatón Doug Speck, a Volvo Car Group marketingért, értékesítésért és ügyfélszolgálatért felelős alelnöke szó szerint kigördült a Volvo legújabb modelljei mellé. Az úttörő technológiájú – az autó elé kanyarodó kerékpárosok észlelésére és teljes körű automatikus fékezésre képes – biztonsági szolgáltatás bemutatásához ugyanis egy gyönyörű, fából készült kerékpáron érkezett a pódiumra. Az új funkció a jelenlegi észlelési és automatikus fékezési technológia továbbfejlesztése, a csomag neve pedig ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel, gyalogos- és kerékpáros észleléssel (Pedestrian and Cyclist Detection with full auto brake). A kerékpáros-észlelési rendszer a május közepén kezdődő új modellévtől valamennyi gyalogosészlelésre képes rendszerrel ellátott autóhoz elérhető majd.
„Az autóipari biztonsági rendszerek vezető fejlesztőiként valamennyi észlelési és automatikus fékezési technológiát mi vezettük be először az iparágban, kezdve 2006-ban az első generációs féksegédtől a 2010-ben bemutatott, gyalogosok észlelésére és teljes megállásra képes rendszerig" – mondta el Doug Speck.
A balesetek megakadályozása
A baleseti statisztikák szerint az európai közúti balesetekben meghalt kerékpárosok körülbelül 50 százaléka gépkocsival ütközött. A Volvo új gyalogos- és kerékpáros észlelő technológiája ezt a számot próbálja csökkenteni. A gyorsabb képfeldolgozást biztosító új, fejlett szoftver révén vált lehetővé a jelenlegi észlelési és automatikus fékezési technológia kiterjesztése oly módon, hogy a kerékpárosok esetében felmerülő bizonyos helyzeteket is képes legyen kezelni.
„A forgalom védtelen résztvevőivel történő ütközés elkerülésére szolgáló megoldásaink egyedülállóak az iparágban. Az egyre több akadály és helyzet kezelésének képességével megerősítjük az autóipari biztonsági rendszerek területén betöltött vezető pozíciónkat. Egyre közelebb jutunk hosszú távú célkitűzésünk eléréséhez, a balesetmentes gépkocsik tervezéséhez" – mondta Doug Speck.
Automatikus fékezés
Az azonos irányban közlekedő és egy hirtelen irányváltoztatással az autó elé kerülő kerékpáros az egyik olyan balesetforrás, amelyet az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel, gyalogos- és kerékpáros észleléssel opció megelőzni hivatott. A rendszer 2013 májusának közepétől érhető el a Volvo V40, V40 Cross Country, S60, V60, XC60, V70, XC70 és S80 modellekben. A fejlett érzékelő rendszer a gépkocsi előtti területet vizsgálja. Ha az autóval egy irányban haladó kerékpáros hirtelen a gépjármű elé kanyarodik és fennáll az ütközés veszélye, a rendszer azonnali figyelmeztetést küld és teljes fékerőt alkalmazva lép működésbe. Az autó sebessége meghatározó fontossággal bír egy baleset kimenetelének szempontjából, hiszen a kisebb ütközési sebesség jelentősen csökkenti a sérülés veszélyét.
A kamera és a radar ötvözése
Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel, gyalogos- és kerékpáros észleléssel opció a következő elemekből áll: az autó orrában elhelyezett radaregység, a belső visszapillantó tükörbe integrált kamera és a központi vezérlőegység. A radar feladata az autó előtti objektumok észlelése és távolságuk felmérése, a kamera pedig az akadály típusát határozza meg. A kétféle üzemmódú radar széles látómezejének köszönhetően a rendszer képes időben észlelni a gyalogosokat és a kerékpárosokat. A nagyfelbontású kamera lehetővé teszi a gyalogosok és kerékpárosok mozgásmintájának meghatározását. A központi vezérlőegység folyamatosan figyeli és értékeli a forgalmi helyzetet. Az automatikus fékezési rendszer csak akkor lép működésbe, ha az objektumot a radar és a kamera egyaránt észleli. A csúcstechnológiára épülő érzékelőknek köszönhetően szükség esetén a rendszer képes a teljes fékerő azonnali alkalmazására. A technológia az azonos sávban haladó járműveket is figyeli.
Jelentősen megújuló hat modell
Genfi sajtótájékoztatóján a vállalat bemutatta új modellkínálatát is, amely a Volvo S60, V60, XC60, V70, XC70, S80 és a Volvo V60 Plug-in Hybrid megújult változatait foglalja magában.
„Vállalatunk történetében ez a legátfogóbb fejlesztés, amelyet meglévő modelljeinken hajtottunk végre, és a folyamat valamennyi lépése során vásárlóink igényeit helyeztük a középpontba. A minőségre és a részletek kidolgozására koncentráltunk, hogy ezek a modellek még versenyképesebbek legyenek" – mondta Doug Speck.
88 g/km széndioxid-kibocsátás
Szintén Genfben jelentette be a vállalat, hogy a sikeres új Volvo V40 modell már kézi váltóval ellátott D2 motorral (115 LE) is elérhető. E változat széndioxid-kibocsátása mindössze 88 g/km, amely 3,4 l/100 km üzemanyag-fogyasztásnak felel meg.
„Azzal, hogy sikerült kilométerenként további hat grammal csökkentenünk a széndioxid-kibocsátást, újra bizonyítottuk, hogy vezető szerepet töltünk be az üzemanyag-hatékonysági fejlesztések terén" – összegezte Doug Speck.
„Az autóipari biztonsági rendszerek vezető fejlesztőiként valamennyi észlelési és automatikus fékezési technológiát mi vezettük be először az iparágban, kezdve 2006-ban az első generációs féksegédtől a 2010-ben bemutatott, gyalogosok észlelésére és teljes megállásra képes rendszerig" – mondta el Doug Speck.
A balesetek megakadályozása
A baleseti statisztikák szerint az európai közúti balesetekben meghalt kerékpárosok körülbelül 50 százaléka gépkocsival ütközött. A Volvo új gyalogos- és kerékpáros észlelő technológiája ezt a számot próbálja csökkenteni. A gyorsabb képfeldolgozást biztosító új, fejlett szoftver révén vált lehetővé a jelenlegi észlelési és automatikus fékezési technológia kiterjesztése oly módon, hogy a kerékpárosok esetében felmerülő bizonyos helyzeteket is képes legyen kezelni.
„A forgalom védtelen résztvevőivel történő ütközés elkerülésére szolgáló megoldásaink egyedülállóak az iparágban. Az egyre több akadály és helyzet kezelésének képességével megerősítjük az autóipari biztonsági rendszerek területén betöltött vezető pozíciónkat. Egyre közelebb jutunk hosszú távú célkitűzésünk eléréséhez, a balesetmentes gépkocsik tervezéséhez" – mondta Doug Speck.
Automatikus fékezés
Az azonos irányban közlekedő és egy hirtelen irányváltoztatással az autó elé kerülő kerékpáros az egyik olyan balesetforrás, amelyet az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel, gyalogos- és kerékpáros észleléssel opció megelőzni hivatott. A rendszer 2013 májusának közepétől érhető el a Volvo V40, V40 Cross Country, S60, V60, XC60, V70, XC70 és S80 modellekben. A fejlett érzékelő rendszer a gépkocsi előtti területet vizsgálja. Ha az autóval egy irányban haladó kerékpáros hirtelen a gépjármű elé kanyarodik és fennáll az ütközés veszélye, a rendszer azonnali figyelmeztetést küld és teljes fékerőt alkalmazva lép működésbe. Az autó sebessége meghatározó fontossággal bír egy baleset kimenetelének szempontjából, hiszen a kisebb ütközési sebesség jelentősen csökkenti a sérülés veszélyét.
A kamera és a radar ötvözése
Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel, gyalogos- és kerékpáros észleléssel opció a következő elemekből áll: az autó orrában elhelyezett radaregység, a belső visszapillantó tükörbe integrált kamera és a központi vezérlőegység. A radar feladata az autó előtti objektumok észlelése és távolságuk felmérése, a kamera pedig az akadály típusát határozza meg. A kétféle üzemmódú radar széles látómezejének köszönhetően a rendszer képes időben észlelni a gyalogosokat és a kerékpárosokat. A nagyfelbontású kamera lehetővé teszi a gyalogosok és kerékpárosok mozgásmintájának meghatározását. A központi vezérlőegység folyamatosan figyeli és értékeli a forgalmi helyzetet. Az automatikus fékezési rendszer csak akkor lép működésbe, ha az objektumot a radar és a kamera egyaránt észleli. A csúcstechnológiára épülő érzékelőknek köszönhetően szükség esetén a rendszer képes a teljes fékerő azonnali alkalmazására. A technológia az azonos sávban haladó járműveket is figyeli.
Jelentősen megújuló hat modell
Genfi sajtótájékoztatóján a vállalat bemutatta új modellkínálatát is, amely a Volvo S60, V60, XC60, V70, XC70, S80 és a Volvo V60 Plug-in Hybrid megújult változatait foglalja magában.
„Vállalatunk történetében ez a legátfogóbb fejlesztés, amelyet meglévő modelljeinken hajtottunk végre, és a folyamat valamennyi lépése során vásárlóink igényeit helyeztük a középpontba. A minőségre és a részletek kidolgozására koncentráltunk, hogy ezek a modellek még versenyképesebbek legyenek" – mondta Doug Speck.
88 g/km széndioxid-kibocsátás
Szintén Genfben jelentette be a vállalat, hogy a sikeres új Volvo V40 modell már kézi váltóval ellátott D2 motorral (115 LE) is elérhető. E változat széndioxid-kibocsátása mindössze 88 g/km, amely 3,4 l/100 km üzemanyag-fogyasztásnak felel meg.
„Azzal, hogy sikerült kilométerenként további hat grammal csökkentenünk a széndioxid-kibocsátást, újra bizonyítottuk, hogy vezető szerepet töltünk be az üzemanyag-hatékonysági fejlesztések terén" – összegezte Doug Speck.