Az Ericsson Mobilitási Jelentése
A MOBILELŐFIZETÉSEK SZÁMÁRA VONATKOZÓ FRISSÍTÉS
A globális mobilpenetráció 2012 negyedik negyedévében elérte a 89 százalékot, és a mobilelőfizetések száma mostanra eléri a 6,3 milliárdot. Azonban az előfizetők tényleges száma 4,4 milliárd körül van, mivel sokan több előfizetéssel rendelkeznek.
Kína önmagában körülbelül 22 százalékkal járult hozzá a nettó növekedéshez a körülbelül 30 millió új előfizetésével.
Az előfizetésszám nettó növekedése tekintetében Kína után India (+11 millió), Banglades (+9 millió), Indonézia (+8 millió) és Nigéria (+5 millió) következik.
A mobilelőfizetések száma az előző év azonos időszakához képest kilenc százalékkal, az előző negyedévhez képest pedig két százalékkal növekedett.
A negyedik negyedévben a mobil szélessávú előfizetésekˡ száma körülbelül 125 millióval, 1,5 milliárdra növekedett, az előző év azonos időszakához képest 50 százalékos növekedést mutatva.
Továbbra is igen nagy lendület jellemzi az okostelefonok terjedését minden régióban. A 2012 során értékesített összes mobiltelefon körülbelül 40 százaléka volt okostelefon, szemben a 2011 egészében elért 30 százalékkal. A világon működő mobiltelefon-előfizetések mindössze 15-20 százalékához tartoznak okostelefonok, így még jelentős növekedési potenciál van ezen a területen.
A GSM/GPRS/EDGE előfizetések száma körülbelül 44 millióval, a WCDMA/HSPA előfizetések száma pedig 70 millióval nőtt. Ezek a technológiák együttesen a teljes nettó növekedés körülbelül 80 százalékát képviselik. Az LTE előfizetések száma 14 millióról 57 millióra növekedett.
Kína önmagában körülbelül 22 százalékkal járult hozzá a nettó növekedéshez a körülbelül 30 millió új előfizetésével.
Az előfizetésszám nettó növekedése tekintetében Kína után India (+11 millió), Banglades (+9 millió), Indonézia (+8 millió) és Nigéria (+5 millió) következik.
A mobilelőfizetések száma az előző év azonos időszakához képest kilenc százalékkal, az előző negyedévhez képest pedig két százalékkal növekedett.
A negyedik negyedévben a mobil szélessávú előfizetésekˡ száma körülbelül 125 millióval, 1,5 milliárdra növekedett, az előző év azonos időszakához képest 50 százalékos növekedést mutatva.
Továbbra is igen nagy lendület jellemzi az okostelefonok terjedését minden régióban. A 2012 során értékesített összes mobiltelefon körülbelül 40 százaléka volt okostelefon, szemben a 2011 egészében elért 30 százalékkal. A világon működő mobiltelefon-előfizetések mindössze 15-20 százalékához tartoznak okostelefonok, így még jelentős növekedési potenciál van ezen a területen.
A GSM/GPRS/EDGE előfizetések száma körülbelül 44 millióval, a WCDMA/HSPA előfizetések száma pedig 70 millióval nőtt. Ezek a technológiák együttesen a teljes nettó növekedés körülbelül 80 százalékát képviselik. Az LTE előfizetések száma 14 millióról 57 millióra növekedett.
ˡ A mobil szélessáv magában foglalja a kézikészülékeket, táblaszámítógépeket, mobil számítógépeket és mobil útválasztókat az alábbi technológiák esetében: HSPA, LTE, CDMA200 EV-DO, Mobile WiMAX és TD-SCDMA
A mobilelőfizetésekre vonatkozó számadatok 2012 negyedik negyedévére vonatkozó becslések. A nettó mobil növekedés adatai 2012 negyedik negyedévére vonatkozó becslések.
A nettó mobil növekedésre vonatkozó becslést külső forrásokból, valamint szabályozási és mobilszolgáltatói jelentésekből származó korábbi információkra alapoztuk, azokat az Ericsson által végzett elemzéssel kombinálva. A korábbi adatok módosulhatnak, amikor a mobilszolgáltatók frissítik a közétett adatokat.
Az indiai előfizetői szám kiigazításra került, hogy tükrözze az indiai távközlési szabályozó hatóság által maghatározott aktív előfizetésszámot. Ez jobban tükrözi a valós előfizetésszám-növekedést az adott időpontban, amikor India mobilszolgáltatói törölték az inaktív előfizetéseket.
A mérési eredmények milliós kerekítéssel lettek feltüntetve. Így a kerekített regionális adatok összege némileg eltérhet a kerekített teljes összegtől.
A nettó mobil növekedésre vonatkozó becslést külső forrásokból, valamint szabályozási és mobilszolgáltatói jelentésekből származó korábbi információkra alapoztuk, azokat az Ericsson által végzett elemzéssel kombinálva. A korábbi adatok módosulhatnak, amikor a mobilszolgáltatók frissítik a közétett adatokat.
Az indiai előfizetői szám kiigazításra került, hogy tükrözze az indiai távközlési szabályozó hatóság által maghatározott aktív előfizetésszámot. Ez jobban tükrözi a valós előfizetésszám-növekedést az adott időpontban, amikor India mobilszolgáltatói törölték az inaktív előfizetéseket.
A mérési eredmények milliós kerekítéssel lettek feltüntetve. Így a kerekített regionális adatok összege némileg eltérhet a kerekített teljes összegtől.
ELŐFIZETÉSEK VAGY ELŐFIZETŐK
Jelentős különbség érzékelhető az előfizetések és az előfizetők száma között, annak köszönhetően, hogy egy előfizető több előfizetéssel is rendelkezhet. Ennek oka lehet például az, hogy egyes felhasználók úgy csökkentik a forgalmi költségeiket, hogy a különböző típusú hívásokra optimalizált előfizetéseket használnak, vagy így növelik a lefedettségüket, vagy pedig külön előfizetéssel rendelkeznek a mobilszámítógépeikhez/táblagépükhöz és a mobiltelefonjukhoz. Ráadásul időbe kerül, amíg az inaktív előfizetések kikerülnek a hálózatüzemeltetői adatbázisokból. Következésképpen az előfizetési penetráció könnyen meghaladhatja a 100 százalékot, ami jelenleg sok országban jellemző is. Meg kell jegyezni azonban, hogy egyes fejlődő térségekben megszokott, hogy több ember osztozik egy előfizetésen, például egy családban vagy egy faluban van egy telefon.
Jelentős különbség érzékelhető az előfizetések és az előfizetők száma között, annak köszönhetően, hogy egy előfizető több előfizetéssel is rendelkezhet. Ennek oka lehet például az, hogy egyes felhasználók úgy csökkentik a forgalmi költségeiket, hogy a különböző típusú hívásokra optimalizált előfizetéseket használnak, vagy így növelik a lefedettségüket, vagy pedig külön előfizetéssel rendelkeznek a mobilszámítógépeikhez/táblagépükhöz és a mobiltelefonjukhoz. Ráadásul időbe kerül, amíg az inaktív előfizetések kikerülnek a hálózatüzemeltetői adatbázisokból. Következésképpen az előfizetési penetráció könnyen meghaladhatja a 100 százalékot, ami jelenleg sok országban jellemző is. Meg kell jegyezni azonban, hogy egyes fejlődő térségekben megszokott, hogy több ember osztozik egy előfizetésen, például egy családban vagy egy faluban van egy telefon.
A MOBILFORGALOMRAVONATKOZÓ FRISSÍTÉS
A mobilhálózatokglobális forgalma
A 3. ábra a teljes havi adatforgalmat mutatja. Stabil növekedés látható némi szezonális változással. A mobil adatátviteli előfizetések száma erőteljesen fog növekedni. Ez lesz az adatforgalom növekedésének hajtóereje, az előfizetésenkénti átlagos adatforgalmi mennyiség folyamatos növekedése mellett.
A főbb megállapítások:
Az adatforgalom megkétszereződött 2011 negyedik negyedéve és 2012 negyedik negyedéve között
2012 harmadik negyedéve és 2012 negyedik negyedéve között 28 százalékos a növekedés
A forgalmi szintekben nagy különbségek tapasztalhatók az egyes piacok, régiók és mobilszolgáltatók között.
Ezeket a méréseket az Ericsson több éven keresztül végezte, olyan kereskedelmi hálózatok nagy méretű bázisán, amelyek a világ minden régióját lefedik. Együttesen reprezentatív bázist képeznek a világ teljes mobilhálózati forgalmának² kiszámításához.
² A forgalomba nem tartozik bele a DVB-H, a Wi-Fi vagy a Mobile WiMax.
E dokumentum tartalma számos elméleti függőségen és feltételezésen alapul, és az Ericsson nem tartozik felelősséggel ezen dokumentum egyetlen kijelentéséért, állításáért, vállalásáért vagy a dokumentumból kihagyott információért. Továbbá, az Ericsson saját belátása szerint bármikor módosíthatja e dokumentum tartalmát, és nem tartozik felelősséggel az ilyen módosítások esetleges következményeiért.