A MasterCard megkereste a legjobb vásárlási alkalmazásokat Magyarországon
Magyarország a legjobbak között a kilenc országban megrendezett versenyen
2013-ban a MasterCard első alkalommal hirdetett versenyt azon mobil alkalmazások között, melyek valamilyen módon segítik a fogyasztókat a vásárlásban. A verseny célja az volt, hogy értékeljék a közép-kelet európai régió, valamint Oroszország és Törökország mobilvásárlási alkalmazásait. A legjobb alkalmazásokat egy tizenhat fős nemzetközi, szakmai zsűri választotta ki, akik az értékeléskor három fő szempontot vizsgáltak: a felhasználói élményt, az alkalmazás megjelenését, valamint a megfelelő működést.
Magyarországon a ParkolóÓra díjfizető alkalmazása bizonyult a legjobbnak, míg a második helyre is hasonló típusú, parkolást és autópálya-matrica megvásárlását lehetővé tévő Mobil parkolás & e-matrica érkezett. A hazai dobogó harmadik fokán egy mesterember-kereső adatbázis áll, a JóSzaki.hu.
A zsűri értékelése szerint a vásárlási alkalmazások magyar piaca az egyik legfejlettebb Közép-Kelet-Európában. Az értékelt magyar alkalmazások átlagpontszáma ugyanis a második legmagasabb volt az egész mezőnyben, sőt a saját nyelven elérhető alkalmazások száma alapján is Magyarország bizonyult az egyik legjobbnak (harmadik).
„Összehasonlításban a környező országokkal, a vásárlási alkalmazások szegmense igen fejlett Magyarországon" – mondta Hemberger András, a MasterCard igazgatója. „Kifejezetten sok vásárlási alkalmazás van, és ezek a kereskedelem nagy területét lefedik, ami a környékbeli országokról nem mondható el. Ezen kívül a magyar alkalmazások magas minőségi színvonalat képviselnek: mind az induló vállalkozásoktól, mind a nagy nemzetközi cégektől láttunk kiemelkedő minőségű példákat. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy jelenleg általánosan elterjedt lenne a mobil vásárlás Magyarországon, hiszen ez a szegmens továbbra is csak 1-3 %-át teszi ki a magyar nyelven elérhető alkalmazásoknak. Azonban vannak arra utaló jelek, hogy nagyon jó ütemben fejlődik ez a piac, sok lehetőséget látnak benne a kereskedők és a szolgáltatók.
Molnár Miklós, a győztes ParkolóÓrát fejlesztő AntaresNav Kft. ügyvezető igazgatója elmondása szerint fő céljuk, hogy gyors és pontos segítséget nyújtsanak az egyik legalapvetőbb mindennapi tevékenység, a közlekedés terén.
„Nagyon fontos szempont volt a tervezés során, hogy a felhasználók gyorsan, legfeljebb három kattintáson belül elérjék a céljukat. Alkalmazásunk a gyorsaság mellett átláthatóságot biztosít, hiszen a felhasználók nyomon követhetik a parkolásra költött összeget, a percre pontos leállításnak köszönhetően pedig nincs túlszámlázás."
A MasterCard versenyében olyan alkalmazásokat hasonlítottak össze, melyek segítséget nyújtanak bizonyos termékek illetve szolgáltatások megvásárlásában. Nevezhettek többek között termékkatalógus, szolgáltatás- vagy boltkereső alkalmazások, taxi- és ételrendeléshez használt applikációk, de nagy számban voltak az egész régióban divatos kuponos vásárlást biztosító programok is.
Szetnics László, a MasterCard Europe mobilfizetésért felelős regionális vezetője szerint egy adott piac fejlettségét jelzi, hogy a résztvevő alkalmazások milyen arányban teszik lehetővé a tulajdonképpeni vásárlást, tehát nem csupán termékinformációval, térképpel vagy egyéb eszközökkel támogatják a folyamatot, de elviszik a fogyasztót a kasszáig, felajánlanak valamilyen fizetési lehetőséget. Ez az arány Magyarországon volt a második legmagasabb (59%) az egész régióban, a verseny zsűrije csak Törökországban talált nagyobb arányban ilyen alkalmazásokat.
A kilenc ország piacát vizsgálva kiderült, hogy azon alkalmazások, melyekkel fizetni is lehet, több mint 50%-ban lehetővé teszik a bankkártyás vásárlást, így jelenleg a bankkártya a mobil vásárlási alkalmazások által legnagyobb arányban használt fizetési mód a résztvevő országokban.
A zsűri nem csak az egyes országokban hirdetett győztest, de összesített eredmény is született a több mint 110 alkalmazás vizsgálata után. Így a régióban a legjobbnak járó díjat a török Yemeksepeti, Törökország első számú étel házhozszállító szolgáltatásának mobil megoldása kapta, mellyel a felhasználók tartózkodási helyük alapján választhatnak többezer étterem kínálatából. A második helyezett a lengyel e-book, hangoskönyv és e-folyóiratolvasó alkalmazás, a Nexto Reader lett, amellyel Lengyelország legnagyobb könyváruházának virtuális polcait lehet böngészni, de a fogyasztók az alkalmazáson keresztül meg is vásárolhatják a kiválasztott termékeket. A harmadik helyen Csehország legnagyobb közösségi vásárlást támogató szolgáltatása, a Slevomat szerepel.
„A MasterCard számos régióbeli országban élen jár az innovációban. A résztvevők országok nagy részében - így Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon, Oroszországban, Romániában és Törökországban - a MasterCard Mobile elindításával már bizonyítottuk, mennyire fontos számunkra a mobilos kereskedelem jövője. Ez a verseny jó lehetőség arra, hogy díjazzuk mindazokat a kereskedőket, akik tesznek a fejlődés érdekében és megkönnyítik a felhasználók számára a vásárlás folyamatát" – tette hozzá Szetnics László.
További információ az eredményekről megtalálható a verseny hivatalos oldalán: http://mmsaa.mastercard.com/.
A MasterCard Mobile Shopping Application Awards győztese
Magyarországon:
ParkolóÓra
Az Androidra és iOS-re fejlesztett ParkolóÓra fő célja, hogy a parkolást minél gyorsabban indíthassa el és fizethesse ki a felhasználó. Az alkalmazás használata egyszerű, mindössze az autó rendszámát és a parkoló zóna kódját kell megadni. A beállításokat az alkalmazás SMS-é alakítja és elküldi a parkoló társaságnak.
2013-ban a MasterCard első alkalommal hirdetett versenyt azon mobil alkalmazások között, melyek valamilyen módon segítik a fogyasztókat a vásárlásban. A verseny célja az volt, hogy értékeljék a közép-kelet európai régió, valamint Oroszország és Törökország mobilvásárlási alkalmazásait. A legjobb alkalmazásokat egy tizenhat fős nemzetközi, szakmai zsűri választotta ki, akik az értékeléskor három fő szempontot vizsgáltak: a felhasználói élményt, az alkalmazás megjelenését, valamint a megfelelő működést.
Magyarországon a ParkolóÓra díjfizető alkalmazása bizonyult a legjobbnak, míg a második helyre is hasonló típusú, parkolást és autópálya-matrica megvásárlását lehetővé tévő Mobil parkolás & e-matrica érkezett. A hazai dobogó harmadik fokán egy mesterember-kereső adatbázis áll, a JóSzaki.hu.
A zsűri értékelése szerint a vásárlási alkalmazások magyar piaca az egyik legfejlettebb Közép-Kelet-Európában. Az értékelt magyar alkalmazások átlagpontszáma ugyanis a második legmagasabb volt az egész mezőnyben, sőt a saját nyelven elérhető alkalmazások száma alapján is Magyarország bizonyult az egyik legjobbnak (harmadik).
„Összehasonlításban a környező országokkal, a vásárlási alkalmazások szegmense igen fejlett Magyarországon" – mondta Hemberger András, a MasterCard igazgatója. „Kifejezetten sok vásárlási alkalmazás van, és ezek a kereskedelem nagy területét lefedik, ami a környékbeli országokról nem mondható el. Ezen kívül a magyar alkalmazások magas minőségi színvonalat képviselnek: mind az induló vállalkozásoktól, mind a nagy nemzetközi cégektől láttunk kiemelkedő minőségű példákat. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy jelenleg általánosan elterjedt lenne a mobil vásárlás Magyarországon, hiszen ez a szegmens továbbra is csak 1-3 %-át teszi ki a magyar nyelven elérhető alkalmazásoknak. Azonban vannak arra utaló jelek, hogy nagyon jó ütemben fejlődik ez a piac, sok lehetőséget látnak benne a kereskedők és a szolgáltatók.
Molnár Miklós, a győztes ParkolóÓrát fejlesztő AntaresNav Kft. ügyvezető igazgatója elmondása szerint fő céljuk, hogy gyors és pontos segítséget nyújtsanak az egyik legalapvetőbb mindennapi tevékenység, a közlekedés terén.
„Nagyon fontos szempont volt a tervezés során, hogy a felhasználók gyorsan, legfeljebb három kattintáson belül elérjék a céljukat. Alkalmazásunk a gyorsaság mellett átláthatóságot biztosít, hiszen a felhasználók nyomon követhetik a parkolásra költött összeget, a percre pontos leállításnak köszönhetően pedig nincs túlszámlázás."
A MasterCard versenyében olyan alkalmazásokat hasonlítottak össze, melyek segítséget nyújtanak bizonyos termékek illetve szolgáltatások megvásárlásában. Nevezhettek többek között termékkatalógus, szolgáltatás- vagy boltkereső alkalmazások, taxi- és ételrendeléshez használt applikációk, de nagy számban voltak az egész régióban divatos kuponos vásárlást biztosító programok is.
Szetnics László, a MasterCard Europe mobilfizetésért felelős regionális vezetője szerint egy adott piac fejlettségét jelzi, hogy a résztvevő alkalmazások milyen arányban teszik lehetővé a tulajdonképpeni vásárlást, tehát nem csupán termékinformációval, térképpel vagy egyéb eszközökkel támogatják a folyamatot, de elviszik a fogyasztót a kasszáig, felajánlanak valamilyen fizetési lehetőséget. Ez az arány Magyarországon volt a második legmagasabb (59%) az egész régióban, a verseny zsűrije csak Törökországban talált nagyobb arányban ilyen alkalmazásokat.
A kilenc ország piacát vizsgálva kiderült, hogy azon alkalmazások, melyekkel fizetni is lehet, több mint 50%-ban lehetővé teszik a bankkártyás vásárlást, így jelenleg a bankkártya a mobil vásárlási alkalmazások által legnagyobb arányban használt fizetési mód a résztvevő országokban.
A zsűri nem csak az egyes országokban hirdetett győztest, de összesített eredmény is született a több mint 110 alkalmazás vizsgálata után. Így a régióban a legjobbnak járó díjat a török Yemeksepeti, Törökország első számú étel házhozszállító szolgáltatásának mobil megoldása kapta, mellyel a felhasználók tartózkodási helyük alapján választhatnak többezer étterem kínálatából. A második helyezett a lengyel e-book, hangoskönyv és e-folyóiratolvasó alkalmazás, a Nexto Reader lett, amellyel Lengyelország legnagyobb könyváruházának virtuális polcait lehet böngészni, de a fogyasztók az alkalmazáson keresztül meg is vásárolhatják a kiválasztott termékeket. A harmadik helyen Csehország legnagyobb közösségi vásárlást támogató szolgáltatása, a Slevomat szerepel.
„A MasterCard számos régióbeli országban élen jár az innovációban. A résztvevők országok nagy részében - így Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon, Oroszországban, Romániában és Törökországban - a MasterCard Mobile elindításával már bizonyítottuk, mennyire fontos számunkra a mobilos kereskedelem jövője. Ez a verseny jó lehetőség arra, hogy díjazzuk mindazokat a kereskedőket, akik tesznek a fejlődés érdekében és megkönnyítik a felhasználók számára a vásárlás folyamatát" – tette hozzá Szetnics László.
További információ az eredményekről megtalálható a verseny hivatalos oldalán: http://mmsaa.mastercard.com/.
A MasterCard Mobile Shopping Application Awards győztese
Magyarországon:
ParkolóÓra
Az Androidra és iOS-re fejlesztett ParkolóÓra fő célja, hogy a parkolást minél gyorsabban indíthassa el és fizethesse ki a felhasználó. Az alkalmazás használata egyszerű, mindössze az autó rendszámát és a parkoló zóna kódját kell megadni. A beállításokat az alkalmazás SMS-é alakítja és elküldi a parkoló társaságnak.
A MasterCard Mobile Shopping Application Awards második helyezettje Magyarországon:
Mobil parkolás & e-matrica
A Mobil parkolás & e-matrica alkalmazással parkolási díjat valamint autópálya matricát lehet vásárolni Android és iOS rendszerű telefonokon. Az alkalmazás helymeghatározás segítségével tesz javaslatot arra, hogy éppen melyik parkolási zónában tartózkodik a felhasználó, így biztosítva a parkolás gyors elindítását és kifizetését. A helymeghatározás segítségével az alkalmazás azt is megjegyzi, hogy a tulajdonos, hol parkolta le az autóját arra az esetre, ha elfelejtené azt vagy eltévedne a városban.
A MasterCard Mobile Shopping Application Awards harmadik helyezettje Magyarországon:
JoSzaki.hu
A JóSzaki alkalmazás segítségével könnyen találhatunk szakembert a legváltozatosabb feladatokra szobafestőtől programozóig. Az Android és iOS platformon futó alkalmazásban a regisztrált felhasználók szakterület és földrajzi elhelyezkedés szerint kereshetnek.
A további résztvevő országok győztesei
Horvátország
1. Kolektiva.hr
2. iCineStar
3. Apartments Croatia
Cseh Köztársaság
1. Slevomat
2. Aukro.cz
3. Heureka.cz
Magyarország
1. ParkolóÓra
2. Mobil Parkolás & e-matrica
3. JoSzaki.hu
Lengyelország
1. Nexto Reader
2. Listonic
3. Allegro
Románia
1. Adulmec.ro
2. BestDealz
3. FunDeal
Oroszország
1. S7 Airlines
2. Tanuki
3. Wizee Shopping
Szlovákia
1. Zlavomat
Szlovénia
1. Petrol
Törökország
1. Yemeksepeti
2. Aerobilet
3. Morhipo