Növekedési pályán a magyarországi SPAR
A SPAR Magyarország Kft. 2012-ben az előző évhez viszonyítva 8%-kal növelte forgalmát, öt új szupermarketet nyitott, s magán kiskereskedőkkel kialakított partneri együttműködés bázisán megkezdte a franchise rendszer kiépítését.
Tények, adatok
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a 2012-es üzleti évben 421,5 milliárd forint forgalmat realizált, mely 8%-kal haladja meg a 2011. évi értéket. Az ország egyik legnagyobb élelmiszer és napi cikk kereskedelmi lánca 2012 végén 391 egységből állt. A cégcsoport 31 INTERSPAR hipermarketet, 358 SPAR szupermarketet, köztük tíz City SPAR egységet, valamint egy SPAR Partner és egy SPAR express üzletet üzemeltetett. A hálózathoz tartozó áruházak összes eladótere 391 289 m2-t tett ki.
Hálózatfejlesztés
A cég múlt évben is folytatta a hálózatfejlesztést, elsősorban a meglévő üzletek korszerűsítésére koncentrálva. Emellett azonban sor került öt új üzlet megnyitására is. 2012-ben két új SPAR szupermarket nyílt, mindkettő Budapesten a XVIII., valamint a VI. kerületben. További három City SPAR egység nyitott a fővárosban, kettő az V. egy pedig a IX. kerületben. Ezzel országosan tízre nőtt e belvárosi, kényelmi szempontokat szem előtt tartó, gyors bevásárlást biztosító üzlettípusok száma. Az év során megújult az ország első INTERSPAR áruháza a Győr, Fehérvári u. 3. címen. Egy 2012. évi nagyszabású program eredményeként 249 SPAR szupermarket külső és belső környezetén végeztek kisebb-nagyobb felújítási munkákat, melynek eredményeként a vásárlók még szebb és kényelmesebb körülmények között intézhetik bevásárlásaikat.
Partneri együttműködés kiskereskedőkkel
A magyarországi SPAR 2012-ben új bolthálózat-fejlesztési programba kezdett. Magán kiskereskedőkkel történő együttműködés bázisán elindította a franchise-rendszer kiépítését. Elsőként Wittner Márton móri kiskereskedő csatlakozott a SPAR hálózathoz. Így egyik üzlete SPAR Partnerként, a másik SPAR express néven nyitott meg 2012 szeptemberében, illetve novemberében. Egymás üzleti gyakorlatának és tapasztalatainak hasznosításával mindkét fél kölcsönös előnyöket élvez az együttműködés által.
TANN húsfeldolgozó üzem
A SPAR Magyarország Kft. 2004 óta működtet saját húsüzemet az élelmiszerláncok között egyedüliként. A kapacitását több lépcsőben bővített üzem 2012-ben 2000 db szarvasmarhát, és 300.000 db sertést dolgozott fel, 7000 tonna saját márkás húskészítményt gyártott és 8 millió tálca húst csomagolt. A termékek S-Budget, SPAR, valamint prémiumkategóriában REGNUM márkanév alatt kerülnek forgalomba. A vásárlók által is elismerten kiváló minőségű és szigorúan ellenőrzött húsárukat előállító üzem 2010-ben a magyarországi húsüzemek közül elsőként szerezte meg az ISO 22000 élelmiszerbiztonsági szabvány szerint felépített rendszer tanúsítását. Az elmúlt évben a vállalat kommunikációs tevékenységének fókuszába a cégcsoport TANN húsüzeme és annak kiváló minőségű termékei kerültek.
A munkatársak
A SPAR Magyarország Kft. az ország egyik legnagyobb munkaadójaként több mint 12000 munkavállalóért tartozik felelősséggel. Utánuk minden adó és járulék befizetésre került, jogaikat Kollektív Szerződés biztosítja. 2012-ben a korábbiaknál is nagyobb hangsúlyt kapott a munkatársak szakmai továbbképzése. A cégcsoport 2006-ban kapott Akkreditált Felnőtt-képző Intézmény tanúsítványát 2014-ig meghosszabbították. Újabb két évig jogosult a cég használni a Fogyatékosság-barát munkahely címet is. Szervezetileg és tartalmilag is megújult a személyzetfejlesztési tevékenység, melynek részei a gyakornoki-, a trainee-, és a karrier programok, a külföldi tapasztalatszerzés, az e-learning és a szakmai gyakorlati hely biztosítása kereskedelmi szakiskolás tanulók, valamint nappali tagozatos főiskolai és egyetemi hallgatók részére.
A vásárlók hűségéért
A magyarországi SPAR üzletekben az elmúlt évet végig kísérték a hűségpontgyűjtő akciók. A Szafarimánia, a Diadora sportszer, a PUMA Time karóra és a WMF konyhai termékakciók során a vásárlók rendkívüli kedvezményekkel juthattak hozzá a kínált termékekhez.
2012 augusztusától teljesen megújult a SPAR SuperShop törzsvásárlói rendszere, melynek során a 200 forintonkénti vásárlási érték után adott SuperShop pontok mellett jelentősen kibővült a törzsvásárlóknak nyújtott kedvezmények köre.
Online marketing
A SPAR Magyarország Kft. 2012-ben minden eddiginél erősebben volt jelen a hazai online média piacon is. Az előző évhez képest 34%-kal több, közel három millió vásárló keresett információkat, termékajánlatokat a HYPERLINK "http://www.spar.hu"www.spar.hu honlapon. A közösségi média aktivitások kiterjedtsége egyedülálló a SPAR esetében. A vállalat jelen van a Facebookon, a YouTube-on, a Twitteren, a LinkedIn-en, az Instagramon és a Pinteresten. A Facebook SPAR felhasználóinak száma 2012 végén közel 150 ezer fő volt. A SPAR több interaktív játékot, kampányt valósított meg az év folyamán, és elindult a TANN húsüzem online kommunikációja is.
Sikeres SPAR márkatermékek
A SPAR áruházlánc 2012-ben több mint 2000 féle saját- és exkluzív márkaterméket kínált vásárlóinak. Ezek között megtalálhatók az egészséges táplálkozáshoz fontos SPAR Natur*pur biotermékek, a speciális táplálkozási igényeket kielégítő SPAR Vital és SPAR free from termékcsaládok, a SPAR PREMIUM exkluzív márkacsalád, valamint a diszkontáras S-Budget áruféleségek.
Társadalmi felelősségvállalás
A vázolt szakmai vonatkozások mellett a közösségi hozzájárulások is a cégfilozófia részét képezik. A vállalat működésének egészére jellemző a környezettudatosság. Ennek fő elemei az új áruházaknál alkalmazott, elsősorban az energiatakarékosságot célzó épületgépészeti megoldások, a hulladékkezeléssel és gazdálkodással összefüggő együttműködések és intézkedések, valamint a logisztika és marketing területén tett lépések voltak. E tevékenységeket 2012-ben az I. FMCG Greennovációs Nagydíj, valamint az Ozone Zöld-díj elismerésekkel jutalmazták.
A cég karitatív tevékenysége a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal kialakított hosszú távú együttműködésen alapszik, melynek fő elemei a karácsony előtti Adni öröm adománygyűjtő akció, a SPAR üzleteiben történő adománykártya értékesítés, valamint a SPAR bevásárlótáskák eladásából származó pénzadomány. Mindezekkel 2012-ben mintegy 170 ezer kilogramm élelmiszer és közel 15 millió forint összegű pénzadomány gyűlt össze.
2013 - kitekintés
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. az eddigi üzletpolitika folytatásaként 2013-ban mintegy 40 millió euró értékű beruházást tervez, mely a saját húsüzem bővítéséből, új üzletek nyitásából, valamint a meglévők korszerűsítéséből tevődik össze. A cégcsoport folytatja a franchise-rendszer fejlesztését, valamint a megújult személyzetfejlesztés bázisán és felelős vállalatként továbbra is kiemelt figyelmet fordít munkatársai képzésére és az utánpótlás nevelésre.