Új munkahelyek a Jászságban, stabil foglalkoztatás országszerte – 1 milliárdos eredmény; fejlesztések és járműgyártás a MÁV FKG Kft.-nél


A MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. 1 milliárd forint eredményt ért el tavaly – alapvetően hatékonyságjavító intézkedéseknek köszönhetően, számos alvállalkozó által végzett munkát visszaszervezve. A cég országszerte 1500 embert foglalkoztat, 300 szezonális dolgozójának is egész évi munkát kíván biztosítani, továbbá a jászkiséri központi telephelyén 40 fővel bővíti a munkavállalói létszámot, bevezetve a második műszakot.

A MÁV FKG Kft. a MÁV Zrt. 100%-os tulajdonában van, annak legnagyobb pályavasúti leányvállalata: közel 1500 dolgozóval, országszerte 22 főépítésvezetőséggel, a központja Jászkisér. A vállalat tavalyi árbevétele 20,8 milliárd forint volt, a 2012 augusztusában hivatalba lépett új menedzsment hatékonyságjavító intézkedései következtében 2012-ben 1 milliárd forint nyereséget realizált a cég. Mindezt 12%-os árcsökkentés mellett, jelentősen lefaragva az alvállalkozói kifizetéseket, saját erőforrással elvégezve számos korábban külső félnek kiadott munkát. A nyereség egy részéből a vállalat idén további fejlesztéseket hajt végre és újabb munkahelyeket teremt.

– Országszerte végzünk pályakarbantartást, továbbá fontosnak tartom, hogy a Jászságban sok száz embernek biztosítunk munkát. Meghatározó foglalkoztatóként helyben újabb 40 munkahelyet teremtünk, s országszerte – az 1200 állandó mellett – közel 300 szezonális dolgozónkat kívánjuk egész éven át foglalkoztatni – hangsúlyozza Völgyesi Zsolt, a MÁV FKG Kft. ügyvezető igazgatója.

A jászkiséri üzem – ahol gépgyártással és -karbantartással foglalkoznak – közel 300 környékbeli embernek ad munkát. A tervek szerint júliustól újabb 40 munkavállalót vesznek fel ide: két műszakosra bővül a tevékenység, ezáltal jobban kihasználva a csarnokokat, az eszközöket. E többletfoglalkoztatást a tavalyi nyereség egy részének visszaforgatása révén valósítják meg. A Kft. országszerte ezen kívül mintegy 1200 főt foglalkoztat, közülük 300-at időszakosan, az év háromnegyedében. A menedzsment jelenleg dolgozik azon, hogy a december és március közötti holtidőszakban is munkát biztosítson ezen 300 fő számára: a tervek szerint télen vonalgondozást, illetve hótakarítási munkákat végezhetnének a MÁV hálózatán, hókészenlétet is biztosítva.

Beindult a járműgyártás – júliusra készül el az első darus pályafenntartó gép
A vállalat gépgyártási kapacitása is jelentős, jelenleg négy darab, egyenként három járműből álló darus vasúti pályafenntartó járműegységet gyárt a MÁV számára. Hosszú idő után ezek lesznek az első Ganz forgóvázzal Magyarországon készített járművek, a nyárra készül el az első. Továbbá a MÁV Csoport igényeit szem előtt tartva vasúti járművek remotorizációja és felújítása mellett rugózott pótkocsikat is folyamatosan gyártanak. Az új, saját fejlesztésű, TVG-hez kapcsolható pótkocsijuk a korábbi konstrukciónál háromszor nagyobb sebességre képes. Ugyancsak Jászkiséren végzik pályafenntartási és felsővezeték-szerelő gépek nagyjavítását.


Népszerű bejegyzések