Országos népszerűséggel és ötmillió forintos fődíjjal járó pályázatot indít a Példakép Alapítvány. A Példakép Pályázaton olyan fiatal vállalkozók vehetnek részt, akik vállalkozásukkal pozitív példát mutatnak a társadalomnak és a fiatal generációnak.
A Példakép Pályázaton azok a Magyarországon bejegyzett, legalább 2 éve működő, köztartozás-mentes vállalkozást vezető fiatalok vehetnek részt, akik még nem érték el a 40 éves életkort. A pályázók a gazdaság bármely szektorából jelentkezhetnek.
A pályázók közül tíztagú szakmai zsűri választja ki azt az ötven fiatal vállalkozót, akik a szeptember végén megjelenő, országos terjesztésű „Példaképek – 50 fiatal magyar vállalkozó” című kiadványba bekerülnek. Az alapítvány a kiadvány megjelenésével egy időben online közönségszavazást indít. Az Év Példaképe díjat annak a fiatal vállalkozónak ítéljük oda, aki az 50 bemutatott vállalkozó közül a legtöbb szavazatot kapta. A díjátadóra november végén kerül sor.
A Példakép Alapítványt és az Év Példaképe díjat a vállalkozói sikerek elismerésének, valamint a hazai vállalkozói kedv fellendítésének szükségessége hívta életre. Az alapítvány programjainak fő támogatója a Tesco, kiemelt médiapartnere a Világgazdaság.
A Példakép Alapítvány civil kezdeményezés, amely azzal a céllal jött létre, hogy megismertesse és elismertesse a nyilvánossággal a sikeres fiatal magyar vállalkozókat. Nemcsak azért, hogy büszkék lehessünk tehetségeinkre és az általuk elért eredményekre, hanem azért is, hogy a pályakezdő fiatalok vonzó, elérhető és követhető életpályát lássanak maguk előtt. Jelenleg Magyarországon - mind világviszonylatban, mind pedig európai és regionális szinten is - kritikusan alacsony a fiatalok vállalkozói hajlandósága és a fiatal vállalkozók száma. Míg Kínában a fiatalok 71%-a, az Egyesült Államokban 55%-a, Európában 43%-a vágna bele szívesen saját vállalkozásba, addig Magyarországon a 35 év alatti fiatalok csupán 28%-a érez magában vágyat arra, hogy vállalkozzon. Régiós versenytársainkhoz képest is messze lemaradtunk a vállalkozói kedv terén: Lengyelországban a fiatalok 62%-a, Romániában 61%-a, Horvátországban 57%-a, Szlovákiában 48%-a lenne szívesen vállalkozó.
Ahhoz, hogy ez a tendencia megváltozzon, szükség van a társadalomban – és különösen a fiatalokban – élő vállalkozói kép megváltoztatására, a vállalkozói attitűd átformálására, és a vállalkozói szellem kibontakoztatására.
Hisszük, hogy a fiatalokban rejlő tudást, dinamizmust, tenni akarást és kreativitást felszínre hozhatjuk, azonban ehhez példaképek kellenek. A jó példakép olyan hajtóerő, amit mással nem lehet pótolni - erőt, hitet és motivációt ad. A jövőnk és az ország jövője azon múlik, képesek leszünk-e megtalálni, megmutatni és kinevelni példaképeinket, azokat a fiatal vállalkozókat, akikre a következő évek sikereit építhetjük. Képesek leszünk-e őket megbecsülni és itthon tartani, perspektívát és jövőképet nyújtva a következő generációknak is. www.peldakep.hu