Ötéves a TakarékPont hálózat
Idén májusban ünnepli megalakulásának ötödik évfordulóját a TakarékPont hálózat, amely dinamikus fejlődésével és ügyfélbarát megoldásaival rövid időn belül országosan elérhetővé vált mind a lakossági, mind a KKV ügyfelek számára.
Korábban a takarékszövetkezeti szektor gyenge pontja volt, hogy a takarékszövetkezetek közötti együttműködés nem volt elég szoros, és nem rendelkeztek egységes, a konkurenciától jól megkülönböztethető arculattal. 2008 májusában a Takarékszövetkezetek központi bankja, a TakarékBank égisze alatt került bevezetésre a TakarékPont modell, kezdetben 15 takarékszövetkezet együttműködésével. A Hálózat a takarékszövetkezetek és a TakarékBank együttműködésének olyan megújult, minden eddiginél szorosabb formája, amelynek résztvevői egységes lakossági- és KKV termékeket és szolgáltatásokat kínálnak azonos márkanév, valamint logó alatt. Az új szerveződés előnyei hamar megmutatkoztak, és ma már országszerte 24 Hitelintézet 455 fiókja tartozik az integrációhoz.
„Az elmúlt öt év eredményei bizonyították, hogy a piacképes termékek és a szakértelem mellett a Takarékok ereje ügyfélközpontúságukban, és a helyi lakosság igényeinek ismeretében rejlik, hiszen köztük élnek, velük együtt telnek a mindennapjaik. Így válhatott a TakarékPont a vidék hitelintézeti hálózatává, amely megbízható, naprakész megoldást kínál ügyfelei és a hozzá forduló érdeklődők részére egyaránt, legyen szó magánszemélyek pénzügyeiről vagy KKV-k finanszírozásáról" – nyilatkozta Brezina Szabolcs, a TakarékBank Zrt. ügyvezető igazgatója.
Mérföldkövek a TakarékPont elmúlt öt évében
A közös termékkör kialakítását az első fázisban az alapvető banki konstrukciók, szolgáltatások motiválták. Majd 2010-ben Magyarországon elsőként jelent meg a TakarékPontokban az érintésmentes fizetési megoldások leginnovatívabb eszköze, a MasterCard® PayPass™ karóra, amely az ügyfelek részére egyedülálló fizetőeszközt biztosított. Az év második felében bevezetésre került a TakarékPont honlap-rendszere. A portál egységes online arculatot és termékközpontú kommunikációt biztosít a TakarékPont márkanévhez tartozó Takarékok számára.
2010 az egyik meghatározó éve volt a hálózat működésének, ebben az évben bővült 23 tagra a TakarékPont.
2011-ben a Hálózathoz tartozó Takarékok piacra léptek - ismét az elsők között - a MasterCard® PayPass™ TaPassz-szal, egy sokoldalúan használható mini bankkártyával, ami szintén a kis értékű fizetés megkönnyítésére szolgál érintésmentes technológiájával.
Az online terület másik jelentős fejlesztése a közösségi média kommunikációhoz történő csatlakozás volt. A TakarékPont több mint negyven ezres rajongói bázisával a szektor második legnagyobb rajongói oldalának birtokosává vált.
A társadalmi szerepvállalás is kiemelt fontosságú volt az elmúlt öt évben. 2010-ben például a májusi esőzések következtében kialakult árvizek károsultjainak megsegítésére az intézményi támogatáson felül a Hálózat tagjai gyűjtést rendeztek a TakarékPont fiókokban, 2011-ben pedig a TakarékPont főtámogatója volt az eltűnt gyerekek világnapjához kapcsolódó Ezer Lámpás Éjszakájának, valamint az ezzel párhuzamosan futó Tejesdoboz Akciónak. A témában sikeres rajzpályázatot is hirdettek, amelyhez egyéb aktivitások kapcsolódtak.
További tervek és terjeszkedés
A TakarékPont mára egyfajta minőségi védjeggyé vált, ezért a csatlakozni kívánó Takarékok számára alapkövetelmény a hosszabb távon is stabil, és megfelelő színvonalú működés. Emiatt minden résztvevőnek meg kell felelnie egy központilag meghatározott normarendszernek és egységes termékportfólióval kell rendelkeznie.
A termékpaletta folyamatos bővítése mellett jelenleg is fontos stratégiai projektek zajlanak a TakarékPonton belül, amelyek a tervek szerint, további bővülést eredményeznek a közeljövőben. A cél az, hogy a Hálózat tagjai folyamatosan érezzék a támogatást, amely évtizedekre biztosíthatja számukra versenyelőnyüket helyi szinten a kereskedelmi bankok mellett, valamint folyamatosan képesek legyenek a fejlődésre.