Szárnyal a Routes konferencia Budapesten
Teljes gőzzel haladnak a légitársasági tárgyalások, egymást érik a komoly bejelentések, az új járatokkal kapcsolatos hírek a Routes Europe budapesti tanácskozásán. A földrész legnagyobb járatfejlesztési eseménye közel 1100 résztvevővel zajlik a SYMA Rendezvény és Konferencia Központban és más helyszíneken.

A hazai és külföldi újságírók előtt a házigazda Budapest Airport vezérigazgatója arról beszélt, hogy független piaci elemzők szerint a magyar gazdaság 2015-től az EU-s átlagot meghaladó mértékben növekedhet, ez pedig a légiközlekedés dinamikus fejlődését is magával hozhatja. Jost Lammers kijelentette: „A tavalyi év – minden piaci megrázkódtatásával együtt – számunkra végül pozitívan zárult, hiszen a budapesti repülőtéren megfordult 8,5 millió utas révén, „mindössze" 4,7 %-al esett vissza a forgalmunk. Mindez egy olyan évben történt, amikor elvesztettük a Malévot, a magyar nemzeti légitársaságot. Ezen azonban már régen túl kellett lépni, mi a jövőre koncentrálunk. Most, itt a Routes konferencián is arról igyekszünk meggyőzni a légitársaságokat, hogy használják ki a magyar piacban meglévő, eddig kiaknázatlan üzleti lehetőségeket."
Ez utóbbi cél elérése érdekében a Budapest Airport újabb, innovatív marketing eszközöket is bevezet, amikről most először volt szó a nyilvánosság előtt. Európai szinten is újdonságnak számít az az új, járatnyitási kedvezmény, amelynek tervezett bevezetéséről Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési üzletág-igazgatója beszélt. Mint elmondta, ha a következő napokban befut az NKH Légügyi Hivatalának jóváhagyása, úgy akár már június 1-től is bevezethetik a kisebb forgalmú útvonalakra vonatkozó új járatnyitási kedvezményt. Kam Jandu elmondta: „Olyan, Budapestről hiányzó, de kisebb utasforgalmú útvonalakon kívánunk 50 %-os díjkedvezményt adni a légitársaságoknak, amelyeken elég csak heti két, három vagy négy napon üzemeltetni a járatot. Eddig a légitársaságok egyedül viselték az ilyen járatnyitással együtt járó üzleti kockázatot. Most a kedvezmény bevezetésével szeretnénk ezt a kockázatot megosztani a repülőtér és a légitársaságok között."