Turisztikai közlemények
Idén is kedvelt úti cél hazánk az osztrák turisták körében
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete elkészítette az idei turisztikai főszezonra vonatkozó piaci előrejelzését, amely szerint Magyarország előreláthatólag idén is megőrzi dobogós helyét, mint az osztrákok rövid távú (1-3 napos) utazásainak célpontja. Az MT Zrt. trend-riportjából többek között megtudható, hogy a nyári főszezon előtt készült friss kutatás szerint az osztrákok a legjobban költő turisták között vannak, akik az idei nyári főszabadságuk alatt átlagosan 2.500 eurót terveznek kiadni. Az osztrákok az egyik legnagyobb utazási hajlandósággal bíró európai nemzet, a nyári hónapokban 57 százalékuk tervez utazást. Az Európai Unió Eurobarometer felmérése alapján az Ausztriában megkérdezettek 77 százaléka válaszolt úgy, hogy a gazdasági nehézségek nem érintik idei utazási döntésüket. A hosszabb szabadságok szempontjából idén is Olaszország, Horvátország és Németország lesz a sláger. Az ausztriai utazási irodák szövetségének, az ÖRV-nek a prognózisa szerint az idei nagy visszatérő Görögország, ahonnan az első negyedévben a főszezonra leadott foglalások száma 30 százalékkal meghaladta a tavalyi év azonos adatait. A jó ár-érték arányú desztinációk esetében is egyre több osztrák turista részesíti előnyben az all inclusive szolgáltatásokat. Jó hír, hogy a Statistik Austria (www.statistik.at) elemzése szerint Magyarország számít az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországnak, ahol az idén legtöbbet ér az osztrákok nyaralásra szánt pénze. A kimutatás szerint idén Magyarországon 77 százalékkal több (!) turisztikai szolgáltatást lehet vásárolni ugyanannyi pénzből, mint a szomszédos Ausztriában. A tanulmány szerint ösztönzőleg hat az osztrák beutazó turizmusunk szempontjából a kedvező forint-euró árfolyam is.

Az Ausztriából származó vendégforgalmunk a kedvezőtlen külső körülmények ellenére folyamatosan gyarapszik, s évtizedes rekorderedmények születnek. Az elmúlt 5 év alatt 20 százalékot meghaladóan nőtt az osztrák vendégek száma a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, aminek nagy része turisztikai célú költés volt. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot„fizetnek be" a hazai költségvetésbe.
Az osztrákok utazási szokásairól részletes tanulmányok és elemzések itt, ahonnan az aktuális trendriport is elérhető:http://at.gotohungary.com/dokumentumok(piackutatás).
Jól startolt a magyar ajánlatokat tartalmazó turisztikai élménykártya Ausztriában
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviseletének vezetője, Kovács Balázs, valamit Dr. Andreas Hopf, az osztrák Central Danube GmbH. cég ügyvezető igazgatója július 18-án stratégiai megbeszélés keretében értékelték a tavasszal közösen bevezetett turisztikai élménykártya (www.mycentropecard.com) kibocsátásának első tapasztalatait.
Mint ismeretes, az Alsó-Ausztria kártya és a Rot-Weiß-Rot in Ungarn turisztikai mozgalom analógiáján és ötvözetén keresztül a hazai turisztikai szolgáltatóknak is lehetőségük nyílt arra, hogy 2013. április elejétől kedvezményes turisztikai ajánlatukat az osztrák piacon a kártyarendszerhez csatlakozva is értékesítsék. A kedvezményes szolgáltatói ajánlatokat az MT Zrt. csatornázta be a Central Danube újonnan induló Mycentrope-élménykártya programjába, amely a magyarországi mellett cseh és szlovák TOP turisztikai- és kulturális ajánlatokat is tartalmaz. Az élménykártya 29 magyarországi turisztikai ajánlatot foglal magába, amelyek között 5 csillagos wellness ajánlatoktól kezdve, a világ legjobb bárjának számító A38 étteremben beváltható kedvezményeken keresztül számos családi- és szabadidős programig minden megtalálható, ami iránt az igényes osztrák turisták érdeklődnek. A névre szóló Mycentrope-élménykártyával közel 60 turisztikai attrakció és szolgáltatás látogatható meg, illetve vehető igénybe a három Ausztriával szomszédos közép-európai országban. A plasztiklap 15 eurós egyszeri bekerülési áramár egyetlen használat során is biztosan megtérül a kedvezményeknek köszönhetően..
A Central Danube GmbH ügyvezetőjének tájékoztatása szerint három hónap alatt 14 ezer élménykártyát értékesítettek Ausztriában, ami az éves eladási tervet is felmúlja, így ebből a szempontból rendkívül sikeresnek értékelhető a kezdeményezés. A megbeszélésen elhangzott, hogy az eladott kártyákat eddig többnyire osztrák cégek vásároltak dolgozóik részére, míg a b2c szegmensben a kártyaértékesítések „felpörgetése" még várat magára. A közeljövőben éppen ezért az on-line eladásösztönzésre helyezi a kártya kibocsátója a hangsúlyt, ezzel is növelve a magánfelhasználók számát. A következő hetekben awww.mycentrope.com portál újraszabását követően erős internetes kampány indul az egyéni kártyavásárlások ösztönzése érdekében is. A megbeszélésen Kovács Balázs a magyar szolgáltatók képviseletében jelezte, hogy egyelőre nem érezhető jelentős forgalombővülés a hazai kártyaelfogadó helyeken, ugyanakkor biztató az eladott kártyák nagy száma. Egy erős nyárvégi hajrával és stabil őszi forgalommal továbbra is reális a több ezer fős pótlólagos osztrák vendégforgalom generálása a hazai szálláshelyeken.

A Foma 1 Magyar Nagydíj turisztikai promóciója Ausztriában
A Red Bull Team (www.redbullracing.com) kitartóan jó szereplése miatt várhatóan az idén még a korábbi éveknél is több Ausztriából érkező versenydrukker lesz kíváncsi a hónap végén a Hungaroringen rendezett Forma 1 Magyar Nagydíjra. Ennek érdekében a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete a kommunikációs eszközök széles tárházát bevetve népszerűsíti az eseményt. Az elmúlt év augusztusában közel 72 ezer osztrák vendégéjszakát regisztráltak a hazai szálláshelyek, amely közül – az MT Zrt. bécsi irodájának kalkulációja szerint – minden hatodik közvetlenül a Forma 1-es futamhoz kötődött.
A 28. Magyar Nagydíj ausztriai népszerűsítése Ausztria közkedvelt és népszerű könnyűzenei rádiócsatornáin (KroneHIT, Radio Arabella), valamint az ORF Rádió Niederösterreich adón már a futamot megelőző két hétben nyereményjáték keretébenmegtörtént, amelynek során több VIP belépőt is kisorsoltak a verseny teljes időtartamára. A rádiós kooperációknak köszönhetően a versenyt megelőző héten naponta több mint félmillió osztrák rádióhallgató értesül az esemény közeledtéről.
Az MT Zrt. sajtóközleményei és hírlevelei alapján több tucat osztrák sajtóorgánum ismerteti az idei futam magyarországi időpontját. A képviselet által az ausztriai magyarok körében Rot-Weiß-Rot in Ungarn címmel az elmúlt évben indított turisztikai mozgalom közösségi platformján ugyancsak számos alkalommal találkozhattak invitáló cikkekkel a Facebook látogatói. A kommunikációs akció során az MT Zrt. Ausztriában külön felhívja a potenciális turisták figyelmét a Bank Austria (www.bankaustria.at) aktuális kimutatására, miszerint Európában Magyarországon éri a legtöbbet ár-érték arányban az „osztrák euró", így most különösen érdemes turistaként hazánkba látogatni, s a Forma 1-es futam előtti, vagy utáni időszakot nyaralásra fordítani.

Az MT Zrt. ausztriai képviseletének kampányairól, valamint marketing és üzleti tervéről további információ található a képviselet honlapján: http://at.gotohungary.com/hirek_ms_at.