Turisztikai közlemények
Magyar gasztronómia a cseh ČT1 TV adásában

A Magyar Turizmus Zrt. csehországi külképviseletének meghívására a forgatócsoport június közepén járt Budapesten és az Alföldön, ahol tipikus magyar helyszíneken jellegzetes magyar ételeket főztek.
A műsor péntekenként főműsoridőben került adásba, melyben bemutatták a magyar főváros és a Hortobágy legfontosabb látnivalóit. A program honlapján (www.ceskatelevize.cz/porady/10084897100-kluci-v-akci/) nemcsak az aktuális részek nézhetők meg, da a látogató letöltheti a bemutatott ételek receptjeit is. A magyar epizódok iránt nagyon nagy érdeklődés mutatkozott: mind a három rész bekerült az adott hét 10 legnézettebb programja közé, mely az adott időszakban 20 százalék feletti részesedést jelent a teljes cseh piacon.
A magyar gasztronómia rendkívül népszerű Csehországban, és mint utazási motiváció is jelentős. A Magyar Turizmus Zrt. csehországi képviselete ezért nagy erőfeszítéseket tesz a kulináris különlegességek és a magyar borok népszerűsítése érdekében is. A Kluci v akci stábja a nagy sikerre való tekintettel újabb magyarországi forgatást is tervez, melynek fő témája Tokaj lesz.
A hazánkba utazó cseh turisták vendégéjszakáinak száma tíz éve folyamatosan és dinamikusan növekszik. 2012-ben a KSH végleges adatai szerint 187 513 cseh turista összesen 538 591 vendégéjszakát töltött el a magyar kereskedelmi szálláshelyeken, ez a vendégéjszakák tekintetében 4,8 %-os növekedést jelent, így Csehország 2012-ben hazánk 6. legnagyobb küldőországa volt. Ez a kedvező trend 2013-ban is folytatódik, a január-májusi időszakban a cseh vendégéjszakák száma 9%-os növekedést mutat.
Kedvelt desztináció Magyarország az olasz kerékpáros turisták körében

A Balatont ajánlja a német Die neue Frau magazin
A hetente 178 ezer példányban megjelenő Die neue Frau elsősorban a hölgyeket, ezen belül is a fiatalabb, 30-as generációt célozza meg. Felmérések szerint a lapnak 300 ezer a női olvasója van. Az ifjabb generáció tagjai szívesen utaznak párjukkal, családjukkal vagy barátaikkal, és a célok kiválasztásában, valamint az utazási döntések meghozatalában a nők meghatározó szerepet játszanak. Az MT Zrt. németországi képviselete folyamatos kapcsolatot tart az újsággal, illetve a baden-badeni székhelyű kiadójával, a Klambt Verlaggal, hogy az utazásokat ajánló rovatokban hazánk minél gyakrabban szerepeljen. Ennek köszönhetően a mostani cikk szerzője, Vera Klambt is többször írt már hazánkról a Heim und Welt, valamint a Die neue Frauhasábjain. Munkáját – így ennek a cikknek a megírását is – a németországi képviselet információkkal segítette.
A tavaly megjelent Budapest-cikk után a mostani 4 oldal Magyarország kevésbé ismert oldalának a felfedezésére invitál, és részletesen ír a balatoni lehetőségekről. A fürdőzés mellett a magyar tenger ugyanis számos más élményt is ad az oda látogatóknak, biztosítva a test és a lélek tökéletes kikapcsolódását. S ha valaki a kiváló étkek, finom borok, színes rendezvények, hangulatos bulik, a természet nyugalma és az aktív kikapcsolódás mellett a Magyarország hagyományaira is kíváncsi, a romantikus pusztába is kirándulhat.
Intenzív kampánnyal csábítják az osztrák fiatalokat is a SZIGETRE
Ausztriából az elmúlt héten közel 20 ezer rajongó érkezett aForma 1-re, míg a Szigetre ugyancsak tízezres számú látogató várható a szomszédos országból. A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete a SZIGET Fesztiválausztriai promóciós irodájával és számos stratégiai partnerrel együttműködve tucatnyi közös akciót valósít meg annak érdekében, hogy idén is minél több fiatal érkezzen a hazai könnyűzenei fesztiválokra a szomszédos Ausztriából. A könnyűzenei programok promóciója egyben országmarketing is, amely a fiatalos, „trendi életérzést" közvetíti külföldön hazánkról. Évente mintegy 10 ezer osztrák fiatal enged is a „csábításnak", s a rendezvények apropóján Magyarországra látogatnak.
Az MT Zrt. a fesztiválok népszerűsítése érdekében idén is több rendhagyó kampányban vesz részt az osztrák piacon. Az ausztriai utazási szakma a clubvision.at szakmai információs platformról folyamatos tájékoztatást kap a SZIGET fesztiválról, hogy a 3200 regisztrált utazási irodai szakember a legfrissebb információk birtokában ajánlhassa a Szigetet az osztrák érdeklődőknek. Az ÖBB Rail Tours utazási iroda, valamint a West Travel az MT Zrt. képviseletének ösztönzésére önálló SZIGET csomagajánlatot is összeállított, hogy szervezett formában is minél többen látogassanak idén Ausztriából a fesztiválra.

A „korán ébredők" kedvezményes áron válthattak jegyet a fesztiválokra, amelyek programjai kiemelt megjelenést kapnak az ausztriai turisztikai képviselet által indított Rot Weiß Rot in Ungarn turizmus-mozgalom profilján keresztül is: http://www.facebook.com/rwr.ungarn. A Sziget időtartama alatt a közösségi oldal folyamatos helyszíni közvetítésen keresztül ébreszt majd kedvet a „későn ébredők" számára is a csatlakozáshoz.
A sajtótájékoztatók, felhívások, hírügynökségi közlemények nyomán szinte folyamatosan lehet olyan cikkekkel találkozni Ausztriában, amelyek a magyar fesztiválokra csábítják az osztrák fiatalokat. Az idén 21. alkalommal megrendezendő SZIGET (www.szigetfesztival.at), valamint a Balaton Sound és VOLT fesztiválok ausztriai népszerűsítése érdekében a 88,6 FM zenei rádiócsatornán további kampányt, valamint a sajtó számáratanulmányutat is szerveznek, amelyen a Kurier Freizeit és a wiener-online.at képviseli az osztrák médiát. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról, s a tervezett akciókról további infók itt:http://at.gotohungary.com/hirek_ms_at.
Webináriumot szervezett az MT Zrt. New York-ban
Dunai hajós utakat értékesítő amerikai utazási irodáknak tartott webináriumot (internetes szemináriumot) a Magyar Turizmus Zrt. New York-i képviselete július 30-án. Az interaktív webes prezentáció nagyon sikeresnek bizonyult, ugyanis a 223 résztvevő az amerikai utazási irodai ajánlatok dömpingje ellenére nemcsak végighallgatta a prezentációt, hanem számos kérdést is feltett. Ez mutatja a képviselet kezdeményezésének sikerét és a hajós utazások iránti rendkívül nagy szakmai érdeklődést.
A webináriumon az előzetesen meghirdetett részvételi lehetőséggel élve a magyarországi szolgáltatók is bemutatták ajánlataikat az amerikai szakembereknek.