2021-ig biztosan csalogatja a turistákat Magyarországra a Formula 1


A turisztikai szektor számára is üdvözítő döntés a Hungaroring szerződésének meghosszabbítása 2021-ig. A verseny szurkolói hozzájárulnak a szállás- és vendéglátóhelyek forgalmának növekedéséhez, s tartózkodásuk alatt mód nyílik a Magyarországon elérhető kikapcsolódási lehetőségek népszerűsítésére is.
Németh Lászlóné fejlesztési miniszter és Bernie Ecclestone, a F1 kereskedelmi jogainak birtokosa a 28. Magyar Nagydíj előtt, 2013. július 28-án írta alá azt a szerződést, amelynek köszönhetően a Magyar Nagydíj 2021-ig szerepel a Formula 1 világbajnoki versenynaptárban. A futamot nagy érdeklődés kíséri világszerte, így nemcsak jelentős bevételi forrást biztosít a turisztikai szakma számára, hanem igen jelentős országmarketing-értéket is képvisel.
A Formula-1 Magyar Nagydíj a közönség megszólítására is kiváló lehetőség, ennek érdekében a Magyar Turizmus Zrt. szorosan együttműködik a Hungaroring Zrt.-vel. Az érdeklődőket az eddigi versenyeken is várták hazánk turisztikai kínálatával a társaság munkatársai a Nagydíj ideje alatt működtetett információs ponton. Mindemellett az MT Zrt.számos akciót valósít meg évről évre annak érdekében, hogy minél több bel- és külföldi utazót csábítson a Hungaroringre és Magyarországra. A hasonló események „kiegészítő termékként" is megjelennek az MT Zrt. nemzetközi kampányai során, így a már hazánkba érkezett vendégek programjainak bővítésére szolgálnak. Külképviseletein keresztül a szervezet már a versenyt megelőzően is számos akcióval ösztönözte a külföldi utazókat a hazánkban rendezett futam meglátogatására. A szervezők tájékoztatása szerint a külföldi marketingakcióknak is köszönhetően tavaly már 35%-kal több jegyet értékesítettek külföldiek számára. Az idei versenyhétvégén csütörtöktől vasárnapig rekordszámú, összesen 247 ezer érdeklődő látogatott ki Mogyoródra, a vasárnapi futamot pedig 99 ezren figyelték a helyszínen.
A hazai lakosság számára a www.itthon.hu weboldalán külön Formula 1 menüpontban nyújtott folyamatosan teljes körű tájékoztatást a nemzeti turisztikai marketingszervezet.


Példaértékű volt a Hungaroring, a BKK, a MÁV-Start és a VOLÁN összefogása a belföldi turizmus ösztönzése érdekében: a Formula 1 programokra váltott belépőjeggyel az ország bármely pontjáról ingyenes volt a tömegközlekedés a verseny helyszínére. Az akció rendkívül sikeresnek bizonyult, mind a 10 ezer darab 9.900 forintos jegyet értékesítették.


Népszerű bejegyzések