Egyre jobban kedveljük az online vásárlást - kutatást készített a PayPal
A magyar internetezők 53%-a vásárolt online az elmúlt 12 hónapban, és 47%-uk rendelkezik okostelefonnal – mutatta ki a PayPal megbízásából készített kutatás. A PayPal igyekszik lépést tartani a trenddel, miszerint a fogyasztók egyre nyitottabbak az online alkalmazásokra, és új funkciókkal bővítette mobilalkalmazását.
A PayPal megbízásából az Ipsos által készített, 800 18 éven felüli magyar fogyasztó megkérdezésén alapuló online kutatásból kiderül, hogy 47%-uk rendelkezik okostelefonnal, 9%-uk pedig táblagéppel. Az internetet egyre nagyobb arányban használják online vásárlásra, csak az e-mailezés, a közösségi hálózatok használata és a hírek olvasása előzi meg a világhálón bonyolított vásárlást.
Az internetet használó magyarok 53%-a vásárolt már online az elmúlt 12 hónapban, elsősorban számítógépes játékokat és szoftvereket, zenét, számítógép-alkatrészeket, könyvet vagy rendezvénybelépőt. A költések arányait figyelembe véve azonban már az utazás vezet, ezt követi a számítógéppel kapcsolatos vásárlás, majd a ruházat. A válaszadók leginkább azért kedvelik az online vásárlást, mert olcsóbb (20%), kényelmesebb (18%), és mert speciális igényeket is kielégít (11%).
A teljes anyag elérhető a Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban