Turisztikai közlemények


Jubileumi 20. Caravan Salon Düsseldorfban
2013. augusztus 30. és szeptember 8. között ismét a kempingek és lakóautók szerelmeseié a düsseldorfi vásárterület kilenc csarnoka. A Rajna parti város idén 20. alkalommal látja vendégül a világ minden tájáról érkező, több mint 160.000 látogatót, akik kíváncsiak a lakókocsi- és lakóbuszgyártás legújabb vívmányaira. Sok látogató saját járművel érkezik a vásárra: 30.000-en éjszakáznak saját lakókocsijukban a Rajna parton a külön erre a célra kialakított területen.
Utópisztikus formák, a terep minden kihívásának megfelelő járművek, egyre nagyobb komfort, biztonságos, tiszta, üzemanyag-takarékos technika jellemzi korunk lakókocsi iparát. Aki Düsseldorfba látogat ezekben a napokban, az a kempingezéssel kapcsolatos teljes termékskálát megismerheti, a sátrazástól a legfantasztikusabb luxusjárművekig, s a szabadban való élet minden egyéb tartozékáig.
A magyarországi kempingajánlatok igen széles választéka is bemutatkozik az idei düsseldorfi vásáron. A Magyar Turizmus Zrt. standján a Magyar Kempingszövetség mellett a Hungarospa, a Balatontourist, a lenti, bükfürdői és a pápai kemping mutatja be kínálatát az érdeklődőknek.
Sikeres hivatásturisztikai tanulmányút Budapesten
A Magyar Turizmus Zrt. Magyar Kongresszusi Igazgatósága idén második alkalommal szervezett úgynevezett association (szövetségi) tanulmányutat, amelyen augusztus végén öt nemzetközi szövetség képviselője vett részt Svájcból, Belgiumból, Nagy-Britanniából, Olaszországból, valamint Izraelből. Az út során a résztvevők felkeresték Budapest jelentősebb konferencia- és kiállítási helyszíneit, valamint a hazánk hivatásturisztikai forgalmában nagy szerepet játszó szállodákat.
A szakemberek három konkrét rendezvénnyel kapcsolatban kértek ajánlatot a tanulmányút előtt vagy alatt, az elvárásaiknak leginkább megfelelő partnerektől. A rendezvények 2014-ben, illetve 2016-ban valósulhatnak meg, mindösszesen kb. 5000 vendégéjszakát generálva Budapest különböző kategóriájú szállodáiban. A visszajelzések alapján a felkeresett helyszíneken és szállodákon kívül a kulináris élmények is nagy hatással voltak a vendégekre. A saját maguk által elkészített magyaros vacsora különösen elnyerte a tetszésüket.
Ausztriában 1 hónap alatt 100 millió forintnyi hírértéket generáltak az MT Zrt. sajtóútjai
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai sajtóaktivitása nyomán a nyári főszezon elmúltával is egymást érik a hazánk turisztikai vonzerőiről szóló, turistacsalogató és informatív cikkek a legolvasottabb osztrák lapokban. A csak az elmúlt hónapbanmegjelent cikkek médiaértéke 330 ezer euróra, azaz mintegy 100 millió forintra tehető. Szeptember első vasárnapján a 3,2 millió (!) olvasóval rendelkező Kronen Zeitung, – amely fajlagosan nézve a világ legolvasottabb napilapja – kétoldalas cikkben számolt be Budapest és Észak-Magyarország gasztronómiai kínálatáról. A „Magyarországon, mint a mennyországban" címmel megjelent tudósítás az MT Zrt. korábbi gasztronómiai tanulmányútja alapján mutatja be, milyen utat tett meg a hazai vendéglátás az elmúlt években, aminek köszönhetően a magyar csúcsgasztronómia mára a világ élvonalához tartozik. Egy hónappal korábban ugyancsak a Kronen Zeitung ötoldalas összeállításban számolt be a Hévízen és nyugat-balatoni településeken tett látogatás lenyűgöző tapasztalatairól. Az MT Zrt. közreműködésében hasonlóan pozitív cikkek jelentek meg az elmúlt hetekben, többek között a Kleine Zeitungban, az OÖ Nachrichtenben, a Kurierban, a Salzburger Nachrichtenben, az Avida magazinban, illetve a Neues Volksblattban, így többmilliós olvasótábor találkozhatott programajánló tippekkel és cikkekkel, amelyek hazánkba invitálják az osztrák turistát. Az MT Zrt. Ausztriából éves szinten 35-40 sajtóutat szervez, amelyek hírértéke az elmúlt évek átlagában évi 800 ezer euróra, azaz mintegy negyedmilliárd forintratehető. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról és a tervezett akciókról további infók itt:http://at.gotohungary.com/hirek_ms_at.
A Budavári Borfesztiválról ír a New York Times
A New York Times online kiadása fényképes beszámolóban hívja fel a figyelmet az idei Budavári Borfesztiválra. A rendkívül népszerű internetes lap az utazási rovatában ír az eseményről. Kiemeli, hogy a fesztiválon, amelyen több mint 200 borászat mutatja be kínálatát, a nőké és a hölgyborászoké a főszerep. Felhívja a figyelmet arra is, hogy a vezetett kóstolók során a különböző fajtájú borok között a tokaji borokat is megízlelhetik az érdeklődők.
A világ egyik leghíresebb online hírújságja, a Magyar Turizmus Zrt. New York-i képviseletének sajtóhírlevele alapján jelentette meg budapesti ajánlóját.

Népszerű bejegyzések