Turisztikai közlemények
Ausztriában 44 programmal folytatódik az UngarischeART magyar rendezvénysorozat
Az ausztriai magyar külképviseletek (Nagykövetség, Balassi Intézet, Magyar Turizmus Zrt.)összefogásában 2013 szeptemberétől az év végéig 44 közös szervezésű rendezvény népszerűsíti Ausztriában hazánkat, a magyar kultúrát és a főbb turisztikai attrakcióinkat. Elkészült a programsorozatot részletesen bemutató UngarisheArt (magyar módra) című kiadvány, amelyet a közeljövőben ismertetnek az osztrák sajtó előtt Bécsben. Az immár hatodik alkalommalmegvalósuló, sikeres összefogásnak köszönhetően a magyar intézetek közötti szinergiákat kihasználva, egységes és átfogó képet kaphatnak az osztrákok Magyarországról. AzMT Zrt. stratégiai célkitűzésénekmegfelelően, az Ungarn GrossARTig (Magyarország nagyszerű) turisztikai kampányt is erősítve több,turisztikai szempontból is releváns téma kerül terítékre az idei év második felében is. A félév kiemelt eseménye az október 3-án Bécsben megrendezésre kerülő Nagy Magyar Turizmusnap, amely az osztrák és a magyar turisztikai szakma legrangosabb éves találkozási fóruma. Az idei turizmusnapon Budapest és környéke, valamint az észak-magyarországi turisztikai szolgáltatók mutatják be aktuális ajánlataikat. A rendezvényhez kapcsolódóan kerül sor Tarlós István és Michael Häupl budapesti- és bécsi főpolgármesterek találkozójára. Ugyancsak érdekes színfoltja a programfüzetnek a magyar diaszpóra körében indított turizmus-mozgalom(www.facebook.com/rwr.ungarn), amelynek jegyében nyereményjáték indul a programfüzeten keresztül. A részletes programokat tartalmazó „Ungarische Art" című kiadvány programlistája letölthető az MT Zrt. külképviseleti honlapjának a startlapjáról: www.ungarn-tourismus.at.
Izraeli lapok népszerűsítik Magyarországot
Június elején izraeli újságírók látogattak hazánkba a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében egy tanulmányút keretében. Az út sikerességét bizonyítja, hogy sorra jelennek meg a többoldalas írások Izrael vezető napilapjaiban és online lapokban (Yedioth Aharonot, Haaretz, Globes). A fotókkal gazdagon illusztrált írások mindegyike pozitívan nyilatkozik Magyarországról, és sorra veszik hazánk turisztikai értékeit.

Pécsről ír egy szingapúri napilap
A Magyar Turizmus Zrt. szingapúri képviselőjének jelentése szerint újabb pozitív hangvételű cikk jelent meg hazánkról egy szingapúri napilap utazási mellékletében. Az írás középpontjában Pécs áll: az író bemutatja a város történelmét, főbb nevezetességeit, kiemeli középkori és modern építészeti szépségét, valamint az olvasó figyelmébe ajánlja az ókeresztény sírkamrákat is.
A cikk megtekinthető az alábbi linken: http://sgtravellers.com/travel-article/melting-pot-of-culture/5029/1
A Szingapúrban folytatott aktív piaci tevékenységért az MT Zrt. délkelet-ázsiai piacért felelős nemzetközi piacfejlesztési menedzsere Vas Mária felel 2012 januárja óta. A térségben mutatott számos aktivitásnak köszönhetően már több, hasonlóan pozitív, dicsérő írás jelent meg hazánk turisztikai kínálatáról, ami mutatja, hogy Magyarország egyre intenzívebben jelen van a szingapúri piacon.
Hazánk a futóturizmus kedvelt célpontja
A magyarországi futóturizmus az utóbbi években óriási lendületet kapott. Budapest a nemzetközi futóturizmus 3. legnépszerűbb kelet-közép európai úti célja, a margitszigeti futókör a világ öt legszebb, futásra javasolt terepének egyike. A CNN online, a világ 70. legolvasottabb honlapja a maratonokat javasló elemző írásában 2013 októberére a budapesti maratont ajánlja a világ figyelmébe. A Magyar Turizmus Zrt. a Budapesti Sportirodával (BSI) közös tanulmányutat szervezett az idei Budapest Félmaraton idejére, melynek célja Budapest mint az egyik legszebb maratoni útvonalhelyszín népszerűsítése volt a futótársadalom körében.
A tanulmányútra 5 országból érkeztek újságírók olyan szakmai lapoktól, mint a spanyol Corricolari es Correr, az osztrák Bio Magazine, a német Bayerishe Laufsmagazin, a szlovén TEK és a román Ro Club Maraton. Az újságírók városnézés keretében ismerkedhettek a félmaraton útvonalának turisztikai látnivalóival, így a másnapi versenyen már a jól ismert utcákon futhatták le a távot. A Magyar Turizmus Zrt. az októberi Budapest Maratonra is közel 10 fős újságíró csoportot lát majd vendégül.

A Sonnenklar utazási televízió nagy népszerűségnek örvend a német nyelvterületen. Ausztriában, Németországban és Svájcban összesen 32,3 millió háztartásban fogható, 7 millió ügyfele, naponta pedig átlagosan 550 ezer nézője van. A célcsoport kifejezetten érdekes számunkra: 58% 41-60 év közötti, 57% rendszeresen foglal a tv ajánlataiból, 31,1% 3.000 eurónál magasabb havi jövedelemmel rendelkezik, 22,1% pedig orvos, vállalkozó vagy vezető.