Turisztikai közlemények


Magyar wellness-ajánlatok az osztrák élményfürdőkben
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai sajtóaktivitása nyománAusztria valamennyi jelentősebb élmény- és wellness-fürdőjében ősztől elérhetők az aktuális hévízi wellness-ajánlatok. A 100 ezer példányban megjelenő AVIDA wellness&SPA magazin (www.avida.at) egész oldalas ajánlóban mutatja be ugyanis a Hévízen alkalmazott gyógy- és wellness-kezelések előnyeit, s a foglalható szállodai csomagajánlatokat. A nívós magazin az előfizetőkön kívül valamennyi meghatározó osztrák élményfürdőbe eljut, olvasásra és elvitelre egyaránt elérhető, így a turisztikai szempontból releváns célcsoport jó időben és jó helyentalálkozik a Magyarországra invitáló üzenettel. Az AVIDA újságírója az MT Zrt. és Hévíz város szervezésében a közelmúltban járt a gyógyhelyen, s gyűjtött személyes tapasztalatokat. A magazinnal a kedvező visszajelzések alapján ősz végétől további együttműködést tervez az MT Zrt. az osztrák piacon.
Mint arról korábban beszámoltunk a főszezon elmúltával is egymást érik a hazánk turisztikai vonzerőiről szóló, turistacsalogató és informatív cikkek a legolvasottabb osztrák lapokban. A csak az elmúlt hónapban megjelent cikkek médiaértéke 330 ezer euróra, azaz mintegy 100 millió forintra tehető. A Kronen Zeitung 5 oldalas összeállításban számolt be az ugyancsak Hévízen és a nyugat-balatoni településeken tett látogatás lenyűgöző tapasztalatairól. Az MT Zrt közreműködésével hasonlóan pozitív cikkek jelentek meg az elmúlt hónapban többek között a Kleine Zeitungban, az OÖ Nachrichtenben, a Kurierban, a Salzburger Nachrichtenben, illetve a Neues Volksblattban, így több milliós olvasótábor találkozhatott programajánló tippekkel és cikkekkel, amelyek hazánkba invitálják az osztrák turistát. Az MT Zrt. Ausztriából éves szinten 35-40 sajtóutat szervez, amelyek hírértéke az elmúlt évek átlagában évi 800 ezer euróra, azaz mintegy negyed milliárd forintratehető. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról és a tervezett akciókról további infók itt:http://at.gotohungary.com/hirek_ms_at.
Pozsonyban mutatkozott be hazánk turisztikai és gasztronómiai kínálata
A Magyar Turizmus Zrt. társkiállítóival együtt vett részt Pozsonyban a második alkalommal megrendezett DonauFest nagyközönségi fesztiválon, szeptember első hétvégéjén. A rendezvényen a Duna-menti országok mutatták be turisztikai kínálatukat, ételspecialitásaikat, italaikat és kézműves termékeiket. A magyar standon a Szicsek Pálinka termékeit kóstolhatták meg az érdeklődők, a Manófalvi Sütöde igazi kenyérlángost sütött a kemencéjében, a WineArt borkereskedés jóvoltából pedig 11 fele magyar bort kóstolhattak és vásárolhattak meg a nézelődők. Mosonmagyaróvár, Hévíz és a Magyar Turizmus Zrt. kiadványokkal csábította Magyarországra a fesztiválozókat az Eurovea bevásárlóközpont melletti téren, közvetlenül a Duna-parton felállított sátorban. A legnagyobb sikert a Betyártanya aratta, mely hangulatos, tradicionális kiszolgálóegységével, népies motívumaival és hagyományos ízeivel hamisítatlan színfoltja volt a rendezvénynek. A bográcsokban főtt gulyáslevest és pacalt, valamint hortobágyi palacsintát, tepertőt, májas- és véres hurkát, cigánypecsenyét, harcsapaprikást túrós tésztával, lilahagymás parasztkenyeret és mákos gubát is kóstolhattak a kilátogató szlovák vendégek és pozsonyi turisták. A hangulatot fokozta még a háromtagú győri cigányzenekar előadása is. Nagy érdeklődés és elismerés övezte a magyar bemutatkozást, a kiállítók és a látogatók is egyaránt elégedettek voltak a szervezők munkájával.
Sikeres partnerparti Brüsszelben az Eat Brussels gasztronómiai fesztiválon
Második alkalommal rendezték meg Brüsszelben az Eat Brusselsgasztronómiai fesztivált, a város déli részén található Bois de la Cambre parkban. A VisitBrussels szervezésében megvalósult rendezvényen a belga főváros nevezetes prémium éttermei mutatták be ételkülönlegességeiket és kínáltak kóstolót, emellett külföldi kiállítók és séfek gazdagították a bemutatkozást. Peking, Rabat, Québec, Szófia és Pozsony mellett immár második alkalommal volt jelen Budapest, a brüsszeli székhelyűBudapest Főváros EU Képviselete szervezésében. A hétvégi rendezvényen a Continental Hotel ARAZ éttermének séfjei készítettek ételkülönlegességeket és menüt magyar libamájból, amelyhez belga sommelier kínált minőségi magyar borokat. Péntek este a magyar standon partnerpartit szerveztek, ahová EU és NATO diplomatákat és partnereiket, továbbá Magyarország kiemelt belgiumi turisztikai partnereit hívták meg. További információ a rendezvény honlapján: http://www.eatbrussels.be
(A fotón balról jobbra, dr. Bencsik Dávid, Budapest Főváros EU Képviseletének vezetője, Urbányi Péter MT Zrt. Benelux képviseletvezető, Stéphane Joly, a Thomas Cook Belgium structural partner managere, Gaby Van Oosterwyck és Ludo Payuay a De Zigeuner Reizen tulajdonosai, Kris Van Roy a Vrij Uit és Neckermann Benelux contract managere és Géher Zoltán, a Continental Hotel Zara Budapest igazgatója látható.)
Magyarország volt a díszvendége a Moszkvai Nemzetközi Könyvvásárnak
A Balassi Intézettel együttműködve önálló standdal vett részt a Magyar Turizmus Zrt. a 2013. szeptember 4-8. között megrendezett Moszkvai Nemzetközi Könyvvásáron, amelynek idén Magyarország volt a díszvendége.
A kiállítást dr. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes nyitotta meg. Hazánk iránt óriási volt az érdeklődés a látogatók körében. A rendezvény méretét jól tükrözi, hogy 200 ezren váltottak teljes árú jegyet, így az ingyenesen belépő gyerekekkel és iskolásokkal együtt a negyedmilliós látogatószámot is sikerült elérni.
A kiállításra időzítve az Ajax Press Kiadó új, orosz nyelvű Magyarország-útikönyvet jelentetett meg, amelyet a magyar standon mutattak be.
A közös prezentációt egy kvíz játék követte, melynek során a résztvevők Magyarországgal kapcsolatos, hihetetlenül jó felkészültségükről tettek tanúbizonyságot.
Magyar bemutatkozás Manhattanben
Szeptember 15-én vasárnap, egész napos utcai fesztivált rendezett Manhattanben a patinás 92nd Y kulturális intézmény. Az egész napos rendezvényen a Magyar Turizmus Zrt. New York-i képviselete is részt vett, külön információs ponttal. A több ezer érdeklődőt, Magyarországot bemutató kiadványokkal és érdekes információkkal várta a turisztikai képviselet. A bemutatkozást népi tánc és zenei műsor színesítette.
Sikeres sajtótájékoztató és workshop Minszkben
A Belavia belorusz nemzeti légitársaság Minszk-Budapest-Belgrád járatának 2013. szeptember 19-ei nyitásához időzítve szeptember 3-án a minszki Belavia központi irodájában sajtótájékoztatóra majd turisztikai workshopra került sor. A rendezvényt a Minszki Magyar Nagykövetség, a Magyar Turizmus Zrt. moszkvai képviselete, valamint Szerbia turisztikai hivatala szervezte.
A délelőtti sajtótájékoztatóra mintegy 40 újságíró látogatott el, ahol Sziklavári Vilmos nagykövet, Sztojan Jevtics szerb nagykövet, Anatolij Guszarov, a Belavia igazgatója és Igor Cserginec igazgató-helyettes, Fábián Sándor, a Magyar Turizmus Zrt. képviselője, valamint a szerb állami turisztikai iroda munkatársa tartottak előadást a járatnyitás jelentőségéről.
Hatalmas érdeklődés mutatkozott a helyi turisztikai irodák részéről is a délutáni workshop-on, amely Fábián Sándor, illetve Olga Stojanovics, a Szerb Turisztikai Iroda munkatársának prezentációjával vette kezdetét. Magyarország mint turisztikai desztináció iránt kifejezetten nagy volt az érdeklődés. A bemutatkozásokat követően országonként 3-3 turisztikai cég tartott előadást, magyar részről a Robinson Tours, az 1000 Út, valamint a Danubius Hotels.
A rendezvény tapasztalatai rendkívül jók: az első járatokra máris túlfoglalás van, ezért a tervezett 50 fő befogadású géphez képest várhatóan nagyobb kapacitású gépeket fognak indítani.
Egészség- és környezetvédelem együtt, a SPA-CE 2013 kiállításon
A SPA- CE 2013 egészségturisztikai szakmai vásárt október 3-5-én rendezik meg Sárváron.  Közép-Európa legnagyobb spa és wellness kiállításának célja, hogy átfogó képet adjon a régió egészségturizmus szolgáltatásairól.
Az év egyik legjelentősebb szakmai eseményét a Magyar Turizmus Zrt.-vel és a Szlovén Fürdőszövetséggel együttműködve a szlovén Gormice rendezvényszervező iroda szervezi. Az ötödik alkalommal szervezett eseményre először kerül sor Szlovénia határain túl.
A SPA-CE szervezői minden évben azon fáradoznak, hogy az egészségmegőrzés mint központi téma mellé a környezetvédelem is társuljon, azaz minél környezetbarátabb legyen a rendezvény, így minél kevesebb felesleges környezeti terhelést jelentsen az ökoszisztéma számára. Már az elmúlt években sem szokványos dizájn jellemezte a kiállítói megjelenéseket: a szlovén vásárokra a standok fenyőfából készült dobozokból épültek. A fa Szlovénia természeti kincse, könnyen újrahasznosítható, így minden évben az adott kiállítói térnek megfelelően újra fel is használják. A fenntarthatóság jegyében fontos szempont a helyi hagyományok bemutatása és a helyi termékek kóstolója is.
Az idei, Magyarországon rendezendő SPA- CE 2013 vásár estében sem lesz ez másképp: nálunk is fontos szerep jut az egyedi kínálat bemutatásának és a környezetvédelemnek. A Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő különleges kiállítási helyszínként szolgál majd, mely az ismert vonzerőin kívül a fürdőkben még alig alkalmazott ultraszűrős technológiáról is nevezetes. Ez az eljárás kiváló baktérium- és víruseltávolító hatásának köszönhetően a medencék vizében minimalizálható a vegyszerek használata. Így mindamellett, hogy a gyermekek és érzékeny bőrűek is nyugodtan fürdőzhetnek a klórmentes medencékben, egyúttal töredékére csökken a vegyszerfelhasználás.
A rendezvény ideje alatt a résztvevőknek lehetőségük nyílik arra, hogy megismerkedjenek a nyugat-dunántúli régió termékeivel is. Ízelítőül: a zölddió-lekvár a Fertő- tavi Nemzeti Parkból, míg a tökmagolaj a régió másik nemzeti parkjából, az Őrségiből származik. A házigazdák törekedtek arra, hogy az esti programok során helyi művészek és előadók műsoraival szórakoztassák a látogatókat.

Népszerű bejegyzések