Turisztikai közlemények
Budapesten járt a The National Abu Dhabi újságírója
A Magyar Turizmus Zrt. arab területekért felelős piacfejlesztési irodájának szervezésében, a Wizz Air együttműködésével szeptember 1-4. között hazánkban tartózkodott Mary Novakovich, Londonban élő elismert újságírónő és fotósa, Adam Batterbee. A tanulmányút célja az volt, hogy a zsurnaliszta minél átfogóbb képet kapjon Budapest és környéke turisztikai kínálatáról és megismerje a város legkülönlegesebb pontjait. Így az út során meglátogatták fővárosunk olyan kedvelt nevezetességeit, mint a Halászbástya, az Andrássy út, a Széchenyi fürdő, a budai Várnegyed, vagy a szomszédos Szentendre. Ugyanakkor a városnézés olyan programokkal is kiegészült, mint a budapesti romkocsmák felkeresése, séta a Fashion Streeten és egy dunai élményhajózás. Az újságíró és a fotós luxus kényelméről aBuddha-Bar Hotel Budapest Klotild Palace***** gondoskodott.
A tanulmányútról készülő beszámoló a The National Abu Dhabi-ban fog megjelenni, amely külön kiemeli Budapest szépsége mellett a romkocsmák egzotikus világát, a magyar designerek üzleteit, a vintage shopokat és Szentendre romantikus arcát. A megjelenést a Wizz Air október 28-i Budapest-Dubai járatnyitás napjára időzítik.
Az újságíró várhatóan még londoni újságokban is beszámol a magyarországi látogatásról, mint a Sunday Mirror és egy különleges összefoglaló lesz majd olvasható a budapesti romkocsmákról a CNN.com travel oldalán is.
A vajdasági magyar lakosságot invitálja hazánkba a Magyar Turizmus Zrt.
A Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére a szabadkai székhelyű Pannon RTV kifejezetten a vajdasági magyar lakosságot megszólító műsort indít péntek esti főműsoridőben. A szeptember második felétől futó adás 25 perces műsor keretében mutatja majd be a szomszédos Szerbiában élő magyaroknak a dél-alföldi régió turisztikai vonzerőit. A világszerte közkedvelt – a vajdasági magyar nyelvű televízióban újonnan indított – főzőműsor keretében a régióra jellemző ételek elkészítését is bemutatják, szerepet kap Magyarország más tájainak bor-és gasztronómiai kínálata is: Az MT Zrt. a kezdeményezéssel kifejezetten a magyar-ajkú nagyközönséget kívánja utazásra, hazánk teljesebb megismerésére ösztönözni, ám a magyar nyelvű műsor szerb feliratozásának köszönhetően a műsor a szerb lakosságot is megszólítja.
A forgatás szeptember 1-5. között zajlik és a tervek alapján a jövőben további magyar régiók bemutatására is sor kerül.
A Pannon RTV több mint 200.000 háztartásba jut el Szerbiában.
Magyarország desztinációs oldal az Egyesült Királyság egyik legkedveltebb internetes utazási portálján
Az MT Zrt. londoni külképviselete az Észak-alföldi és Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságokkal, valamint a Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesülettel együttműködve 2013. szeptember 4-től 1 hónapos desztinációs online kampányt indít a TravelZoo-val, Egyesült Királyság egyik legkedveltebb internetes utazási portáljával, hogy Magyarországot mint turisztikai desztinációt népszerűsítsék. Az oldalt havonta 4,4 millió látogató keresi fel.
A kampány célja, hogy a csatlakozott hazai szolgáltatók, illetve desztinációk vendégforgalma növekedjen. Az akció során egy Magyarország weboldalt alakítottak ki, ahol hazánk turisztikai kínálatát bemutató tartalmak olvashatók, valamint a csatlakozott szolgáltatók akciós ajánlatai jelennek meg.
A kampány ideje alatt a weboldal 1,5 millió regisztrált felhasználóhoz jut el hírlevél formájában. A regisztrált felhasználók részére az ajánlat négy héten keresztül érhető el a TravelZoo honlapjának "Where to go" aloldalán, valamint banner hirdetésként megtekinthető a TravelZoo "Holiday" aloldalról és közösségi média oldalairól is.http://www.travelzoo.com/uk/destinations/hungary
Észak-Magyarország együtt gondolkodik
A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága szakmai műhelymunkát szervezett a térséget képviselő TDM szervezetek és turisztikai szolgáltatók számára szeptember 3-án, a miskolci City Hotelben. A szakmai program célja átgondolni a szolgáltatói, térségi és régiós szintű 2014. évi marketingmunka tervezését.
Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének vezetője moderálta a szakmai beszélgetést, amelynek során a hallgatóság képet kaphatott arról, milyen turisztikai keresleti, kínálati trendek lehetnek irányadók az észak-magyarországi turisztikai szereplők számára. A résztvevők egyetértettek abban, hogy az egészségtudatos hegyvidéki régió a vallási, kulturális turisztikai termékek teljessé tételével tehetne szert további előnyre a globális versenyben. A csökkenő keresletre az észak-magyarországi térségek összehangolt kommunikációja lehet a válasz. A kulcsüzenet a jól megkülönböztethető hegyvidéki élmény, amelyet a turisztikai szolgáltatók 3-5 napos programjai által lehet megtapasztalni. Az impulzív vásárlások száma és az egyénre szabott utazási csomagok iránti kereslet egyre inkább növekedett az elmúlt időszakban. Erre az újszerű keresleti tendenciára a régiót és térséget képviselő turisztikai szakemberek az informátori munka professzionális megszervezésével kívánnak reagálni. A régió bemutatására kitűnő alkalmat ad 2014-ben az alföldi városokban szervezett roadshow.
Az ezután megtartott fórumon a résztvevők feltérképezték a térségekben zajló folyamatokat, életciklusokat, számszerűsítették és összehangolták a célokat, valamint kialakították az akciótervek kapcsolódási pontjait.
Az eredményeket a helyi és térségi TDM szervezetek beépítik saját munkájukba, a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi RMI pedig október első felében Regionális Szakmai Nap keretében prezentálja a 2014. évi elképzeléseket, melyre ezúton is meghívja a régió turisztikai szereplőit.
Finn életmódmagazinok dicsérik Budapestet
Augusztus végén két finn életmódmagazinban is részletes, fotókkal gazdagon illusztrált, igen pozitív kedvcsináló cikkek jelentek meg Budapestről, mint az egyik legvonzóbb európai úti célról.
A 200 ezer 40 év feletti finn hölgy olvasóhoz eljutó OMA AIKA magazin (Aller média) főszerkesztőjének hatoldalas írása és a 110 ezer utazni vágyó – főként szintén női - olvasóhoz eljutó MATKAOPAS utazási magazin (Sanoma kiadó) újságírójának 9 oldalas cikke egyaránt részletesen fővárosunk megújuló arculatával és kínálatával foglalkozik. Hangsúlyozzák, hogy a Budapestről alkotott régi képet teljesen át kell értékelnie a finn utazónak: a „monarchia" és „keleti blokk" sablonok helyett az újjáéledő, napról napra új izgalmakat kínáló közép-európai metropolis új látnivalóit, élményeit és gasztronómiai különlegességeit helyezik a középpontba. Felhívják a figyelmet a páratlan eseménykínálatra és Európa egyik legizgalmasabb szórakozási palettájára. Az egyik cikkben egy hazánkban élő, dolgozó utazási szakember és egy gyakran idelátogató médiaszemélyiség is budapesti utazásra hívja az olvasót és személyes kedvenc helyeik felkeresésére buzdítanak. Fürdőink és a romkocsmák, az Andrássy út és a Várnegyed bemutatása mellett helyet kapnak a cikkekben a fiatal magyar divattervezők szalonjai és butikjai, a fesztiválok, a Formula-1 Magyar Nagydíj vagy a Sziget fesztivál.
Szállodáinkról, a magyar gasztronómiáról, borainkról, a szolgáltatásokról és a fantasztikusan jónak mondott ár-érték arányról szuperlatívuszokban szól mindkét cikk. A Matkaopas szerint Budapest 5 csillagot érdemel mindezekben, sőt „romantika-" és „impulzus-faktorban" is.
A cikkek szerzői egy tanulmányút keretében látogattak hazánkba, melynek programját a Magyar Turizmus Zrt. állította össze. Az MT Zrt. stratégiai célja a hazánkról alkotott pozitív, de helyenként az évtizedek során sematikussá vált kép megújítása Finnországban és egyúttal új utazórétegek - többek között egészségtudatos és divat iránt érdeklődő hölgyek, fiatalok – megnyerése, motiválása hazánk meglátogatására.
Finnországi beutazó forgalmunk a KSH adatai szerint 2012-ben - a Malév járatainak kiesése ellenére - 11%-kal növekedett, ami 135 ezer vendégéjszakát jelent Magyarország kereskedelmi szálláshelyein. Észak-Európából érkező vendégeink a múlt évben összesen 720 ezer vendégéjszakát töltöttek hazánkban, ami 21%-os növekedést jelent 2011-hez mérten. Az eddig rendelkezésre álló adatok szerint a régióból idén is folytatódik a forgalom dinamikus növekedése.