Rendhagyó „Magyarország tanóra” osztrák középiskolásoknak
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete összefogásban az Osztrák Gazdasági Kamarával (www.wko.at) és az Ausztriába akkreditált nagykövetséggel egész napos rendhagyó országprezentációt tartott bécsi iskolásoknak az október 10-ei „EU Ifjúsági Nap" keretében. A bécsi középiskolákból érkező több tucat osztály az MT Zrt. színes országstandja ismertette meg hazánk gyerekbarát turisztikai szolgáltatásait, Az akció célja az volt, hogy a nebulók még időben meggyőzzék szüleiket:az elkövetkezendőszünidőt hazánkban töltse a család. Az „oktatást" egy soproni diákcsoport interaktív workshopja tette gyermek-közelivé, akik személyes élményeik alapján avatták be a hallgatóságot a „tuti-tippek"-be.
Mint arról korábban beszámoltunk, a Magyar Turizmus Zrt. osztrák piacon folytatott mindennapos turisztikai promóciós munkája során a fizetett hirdetések és költséges akciók mellett, illetve helyett egyre nagyobb szerepet kap a kapcsolati marketing (relationship marketing) eszköztára, amelyre jó példa a szakiskolákkal, felsőoktatási intézményekkel való együttműködés is. Az új alapokra helyezett kapcsolati marketing tevékenységének fókuszában komoly figyelem irányul ajövő turistáinak, illetve turisztikai szakembereinek képzésére. Ennek érdekében az MT Zrt. bécsi irodájának munkatársai rendszeresen tartanak prezentációkat és magyar napokat ausztriai iskolásoknak, utazási ügynököknek, üzleti döntéshozóknak. Az iskolai kooperációk köre a szakközépiskoláktól az egyetemig terjed, s több intézményesített együttműködés is létezik, amely során évről-évre a legaktuálisabb piaci információkat kapják meg a hallgatók Magyarországról, a magyar turizmusról. A turisztikai külképviselet tevékenységét meghatározó stratégiai dokumentumok, valamint a folyamatban lévő kampányokról bővebb információ elérhető innen: http://www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok/hirek.