Több ezer osztrák turistát vonz Budapestre Caravaggio és az olasz festészet
A Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon a következő hónapokban 100 ezer euró értékű média-megjelenéssel és PR-tevékenységgel népszerűsíti a Budapest vendégforgalmát élénkítő téli turisztikai kampányt (www.budapestwinter.com). Az akció felütéseként a Szépművészeti Múzeum és az MT Zrt. összefogásának köszönhetően idén novemberben ismét közös köztéri kampányt bonyolítanak le Bécs belvárosában. A kültéri kampány keretében Bécs 42 kiemelt forgalmú pontján citylight plakátok népszerűsítik a Budapesten látható nagyszabású, Caravaggiótól Canalettóig című kiállítást, illetve a téli turisztikai forgalomélénkítő Budapest-kampány üzenetét.
Az osztrákok értő és igényes „kultúra-fogyasztók": az Ausztriából érkező turisták utazási motivációi között a „kultúra és városlátogatás" kategória 19 százalékos részesedéssel szerepel a Statistik Austria felmérése szerint. A korábbi évek tapasztalatai alapján az osztrákok igen nyitottak a kulturális attrakciókra, s örömmel utaznak akár több órát is egy jelentős képzőművészeti tárlat meglátogatása érdekében. Az elmúlt években éppen ezért a Szépművészeti Múzeum és a Magyar Turizmus Zrt. Ferdinard Hodler, Gustave Moreauéletművét, az itáliai reneszánsz festészet alkotásait felvonultató Botticellitől Tizianóig című kiállítást, illetve legutóbb a Cézanne festészetét bemutató átfogó tárlatot közösen népszerűsítette az osztrák fővárosban.
A budapesti turisztikai szakma és az MT Zrt. együttműködésében megvalósuló Budapest Winter Invitation (BWI – www.budapestwinter.com) kampány várhatóan 8-10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát, s több mint negyedmilliárd forintos addicionális forgalmat generál a budapesti szálláshelyeken a téli hónapok során. A Magyar Turizmus Zrt. osztrák piacon megvalósuló aktuális kampányairól, valamint a képviselet tevékenységéről további információ itt: www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok.
A teljes anyag elérhető a Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban