Így változnak a hálózattal szembeni elvárásaink a csatlakoztatott életstílus miatt

A digitális szolgáltatások piaca folyamatosan olyan új alkalmazásokat és megoldásokat kínál, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára az online kommunikációt, közösségi életet, információkeresést és vásárlást. Az Ericsson ConsumerLab értékelte az ezzel kapcsolatos új fogyasztói igényeket, valamint az ezek kielégítésére szolgáló szolgáltatási koncepciókat.


Az okostelefon-felhasználókat három különböző fejlettségű piacon – Brazíliában, Indonéziában és az Egyesült Államokban – kérdezték meg a ConsumerLab szakemberei. A kutatás során hét kulcsfontosságú igényt azonosítottak, amelyek döntő fontosságúak az új szolgáltatások sikeréhez. Ezek a következők:

1)    Azonnali hozzáférés, mindenhol – a ma embere a feladatokat akár útközben is intézi, így elvárja, hogy számos szolgáltatás valós időben elérhető legyen, bárhol jár is.

2)    A saját világ személyre szabása – az emberek egyre inkább személyre szabott szolgáltatásokat és az életstílusuknak megfelelő figyelmeztetéseket szeretnének.
3)    Kikapcsolódás – a fogyasztók a technológiát arra fogják használni, hogy kiegyensúlyozzák a „mindig kapcsolódva" mentalitást az aktív kikapcsolódással, lazítással és pihenéssel. A mindezeket  elősegítő szolgáltatásokra lesz szükségük.
4)    Támogatott termelékenység – az embereket érdeklik az olyan szolgáltatások, amelyek kezelik és koordinálják munkafolyamataikat, időbeosztásukat.
5)    Az összetartozás érzésének növelése – elfoglalt életük miatt a barátok és családtagok egyre jobban a technológiára támaszkodnak majd, hogy kapcsolatban  maradjanak egymással.

6)    A fogyasztás nyomonkövetése  az emberek szeretnék nyomon követni a kiadásaikat, adataik felhasználását, hogy több időt tölthessenek az élet fontos dolgaival.

7)      Helyalapú személyes szolgáltatások  a fogyasztók az aktuális tartózkodási helyükre vonatkozó információkat akarnak.
A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban

Népszerű bejegyzések