Így változnak a hálózattal szembeni elvárásaink a csatlakoztatott életstílus miatt
A digitális szolgáltatások piaca folyamatosan olyan új alkalmazásokat és megoldásokat kínál, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára az online kommunikációt, közösségi életet, információkeresést és vásárlást. Az Ericsson ConsumerLab értékelte az ezzel kapcsolatos új fogyasztói igényeket, valamint az ezek kielégítésére szolgáló szolgáltatási koncepciókat.
Az okostelefon-felhasználókat három különböző fejlettségű piacon – Brazíliában, Indonéziában és az Egyesült Államokban – kérdezték meg a ConsumerLab szakemberei. A kutatás során hét kulcsfontosságú igényt azonosítottak, amelyek döntő fontosságúak az új szolgáltatások sikeréhez. Ezek a következők:
1) Azonnali hozzáférés, mindenhol – a ma embere a feladatokat akár útközben is intézi, így elvárja, hogy számos szolgáltatás valós időben elérhető legyen, bárhol jár is.
2) A saját világ személyre szabása – az emberek egyre inkább személyre szabott szolgáltatásokat és az életstílusuknak megfelelő figyelmeztetéseket szeretnének.
3) Kikapcsolódás – a fogyasztók a technológiát arra fogják használni, hogy kiegyensúlyozzák a „mindig kapcsolódva" mentalitást az aktív kikapcsolódással, lazítással és pihenéssel. A mindezeket elősegítő szolgáltatásokra lesz szükségük.
4) Támogatott termelékenység – az embereket érdeklik az olyan szolgáltatások, amelyek kezelik és koordinálják munkafolyamataikat, időbeosztásukat.
5) Az összetartozás érzésének növelése – elfoglalt életük miatt a barátok és családtagok egyre jobban a technológiára támaszkodnak majd, hogy kapcsolatban maradjanak egymással.
6) A fogyasztás nyomonkövetése – az emberek szeretnék nyomon követni a kiadásaikat, adataik felhasználását, hogy több időt tölthessenek az élet fontos dolgaival.
7) Helyalapú személyes szolgáltatások – a fogyasztók az aktuális tartózkodási helyükre vonatkozó információkat akarnak.
A teljes anyag elérhető a Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban