Kétszámjegyű növekedés az online játékforgalmazásban
A játékforgalmazói piacon egyre nagyobb szeletet hasít ki az online értékesítés. Részben ennek köszönhető, hogy a legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruház, a JátékNet.hu 140 ezer megrendelés mellett közel negyven százalékos növekedést ért el 2013-ban, ezzel 1,4 milliárd forintos bevételt generálva. A cég tapasztalata szerint már az online fizetéstől sem ódzkodnak a vevők, a karácsonyi szezonban például közel másfélszeresére nőtt a bankkártyás fizetések száma.
Örülhetnek a hazai online játékforgalmazók, hiszen az internetes értékesítés 2013-ban is bővült. A JátékNet.hu Webáruház becslése szerint a hazai piac 2013-ban 30-40 milliárd forintot tett ki, ennek mintegy 10 százaléka pedig már online realizálódott. Ez a tendencia várhatóan 2014-ben is folytatódik, miközben a piac egészére komoly kihívások várnak. „Az online növekedése a hagyományos forgalmazókat szorongatja, ugyanakkor a nagy külföldi webáruházak belépése is előre vetíthető. Az újdonságokra minden piaci szereplő azonnal reagál, a vevők megtartásához így a gyorsaság és széles kínálat már nem elég – emelte ki Bognár Ákos, a JátékNet.hu Webáruház ügyvezető igazgatója. – Ezért 2013-ban több exkluzív terméket vezettünk be."
A 7. születésnapját ünneplő JátékNet.hu Webáruház 2013-ban mintegy 1,4 milliárd forintos árbevételt ért el, amely közel 40 százalékos növekedést jelent 2012-höz képest. A kétszámjegyű növekedés nemzetközi sikert is hozott a vállalatnak, amely a hazai indulók között egyetlenként bekerült a Deloitte Technology Fast 50 verseny regionális top10 mezőnyébe, és elnyerte a leggyorsabban fejlődő magyar technológiai vállalat címet.
A rendelésszámok is közel 40 százalékkal nőttek, így a webáruház több mint 140 ezer rendelést regisztrált. A játékpiac sajátosságainak megfelelően a legerősebb időszak közel 70 000 megrendeléssel a karácsonyt megelőző két hónap volt.
A teljes anyag elérhető a Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban