Az online pénztárgépek csökkentik az adminisztrációt a vállalkozásoknál
Az online pénztárgépek használatához képest a számlázás előírásainak való megfelelés már önmagában lassíthatja az üzletmenetet, azonban a gépi nyugtaadásra kötelezett vállalkozók bármikor dönthetnek a sokkal egyszerűbb online pénztárgép használata mellett. Ebben az esetben az adott vállalkozás az online pénztárgép beüzemelését követően azonnal mentesül az MKOE által sérelmezett adatszolgáltatási kötelezettség alól is.
A nyugtaadásra kötelezett vállalkozásoknak lehetőségük van arra, hogy online pénztárgép használata helyett - a számlázáshoz kapcsolódó szigorúbb jogszabályi előírások betartása mellett - áttérjenek a számlázó programok használatára. A számlázás gyakorlatának alkalmazása azonban nem kötelezettség, hanem egy jogszabály alapján biztosított lehetőség a vállalkozások számára.
A gyakorlati alkalmazhatóságot kétségkívül nehezítheti a vállalkozó azon döntése, hogy nyugta helyett minden esetben számlát bocsát ki. Az Áfa törvény ugyanis sokkal szigorúbb követelményeket szab a számlakibocsátás esetére, elég ha csak a számla kötelező tartalmi elemeire gondolunk. Amennyiben a vállalkozás a változatlanul szigorúbb követelmények ellenére a számlázás mellett dönt, a szabályozás alapján ezt a szándékot előzetesen be kell jelentenie az adóhatóságnak, majd hetente – először 2014. március 6-án - adatot kell szolgáltatnia a kibocsátott számlák tartalmáról. Az erről szóló 2/2014. NGM rendelet 2014. január 22-én került kihirdetésre. A jogszabályról és a tennivalókról a NAV 2014. február 6-án tájékoztatót tett közzé a honlapján.
A teljes anyag elérhető a Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban