Így forradalmasítja az AI a modellszakmát
David W Litwin, a RE-Thinker magazin munkatársa egy merész lépést tett az AI modellek világában a Midjourney v6 karakter referencia (cref) funkciójának segítségével. Litwin nem elégedett meg a funkció egyszerű kipróbálásával, hanem azonnal üzleti lehetőséget látott benne. Így született meg a DETAIL AI modellügynökség ötlete. Bár nem ő volt az első, aki AI modellügynökséget hozott létre, a cref funkcióval most már konzisztens képeket lehet generálni, ami korábban csak nehezen volt megvalósítható. A cref funkció tehát forradalmasította az AI modellek létrehozásának folyamatát, és új lehetőségeket nyitott az iparág számára. A DETAIL ügynökség által készített karakterek egyediek és dinamikusak. Litwin megosztott pár tippet, hogyan lehet a legjobb eredményt elérni:
- Keress referencia személyeket, akiknek a kisugárzása illik az elképzelt modellhez
- Készíts egy konzisztens képsorozatot az elkészült karakterről, és variáld a prompt egyes részeit
- Használj inspirációs képeket pózokhoz és jelenetekhez
- Használj képjavító eszközt, például a Magnific.AI-t a végső simításokhoz
Első megbízás és a jövő kérdései
A DETAIL ügynökség már az indulás utáni második napon megkapta első megbízását. Egy Nashville-i amerikaifutball-csapat webes bannereihez választották Dixon és Lavinia modelleket. De milyen hatással lesz az AI modellek megjelenése a divatiparra? Valószínűleg a hagyományos modellügynökségek is elkezdenek majd AI divíziókat létrehozni. Hiszen egy fotózás költségei (helyszín, stylist, sminkes, utazás, stb.) így jelentősen csökkenthetők, ami új ügyfeleket jelenthet az ügynökségek számára. Felmerülnek etikai kérdések is, hiszen a hagyományos modellszakmában sajnos gyakori a modellek kihasználása, manipulálása. Az AI modelleknél ez a probléma nem áll fenn. Litwin célja, hogy a DETAIL ügynökség piacvezető legyen folyamatos innovációval. Egy Udemy kurzusban további tippeket oszt meg, hogyan lehet AI modelleket létrehozni, akár saját ügynökség indításához is. Az AI modellek megjelenése tehát egy újabb mérföldkő a generatív mesterséges intelligencia felhasználásában, ami a divatszakmát is gyökeresen átalakíthatja a jövőben.(Eredeti cikk: medium.com)