Sokkoló kísérlet: AI vs. kézzel írt blogok

A mesterséges intelligencia (AI) által generált tartalom használata a weboldalak és blogok esetében egyre népszerűbbé válik, ám a Google nemrég egy kísérleti projekt kapcsán felfedezte, hogy az AI által írt bejegyzések nem teljesítenek olyan jól, mint a kézzel írt, egyedi és értékes tartalmak. Sana Uqaili, egy tapasztalt blogger és SEO szakértő úgy döntött, hogy tesztel egy olyan weboldalt, amely 100 darab, a ChatGPT által generált blogbejegyzést tartalmaz, hogy lássa, hogyan teljesít a keresőmotorokban és mennyi organikus forgalmat képes vonzani.

A kísérlet során kiderült, hogy hiába volt a témakör - a gazdagság manifesztálása - viszonylag kevésbé versenyképes, és annak ellenére, hogy Uqaili jelentős időt fektetett a ChatGPT által generált bejegyzések szerkesztésébe, javításába és optimalizálásába, a weboldal 6 hónap után is mindössze havi 3-4 látogatót vonzott. Ezzel szemben egy fiatalabb, hasonló témájú, de kézzel írt tartalmakat felvonultató blogja már havi 600 látogatót generált.

Az AI által generált tartalom minősége elmarad a Google elvárásaitól

Az eredmények egyértelműen rámutattak, hogy a ChatGPT vagy bármely más AI eszköz által létrehozott tartalom minősége messze elmarad attól, ami a Google keresési eredményeiben való jó helyezéshez szükséges. Míg az AI képes lehet 2-3 pontos tartalmat generálni egy 10-es skálán, addig a Google a 8-9 pontos, valóban értékes és egyedi tartalmakat részesíti előnyben.

Fontos kiemelni, hogy a Google-nak nincs specifikus AI-detektora, ehelyett a rendszere elég kifinomult ahhoz, hogy meghatározza, egy adott tartalom valóban hasznos-e, függetlenül attól, hogy AI vagy ember írta. A keresőmotor számára a tartalom minősége, olvashatósága és hasznossága az elsődleges szempont, nem pedig a létrehozás módja.

Az AI jelenlegi korlátai a tartalomgyártásban

Bár a ChatGPT képes átfogalmazni a meglévő tartalmakat és reprodukálni a tanulás során elsajátított információkat, jelenleg még nem tud igazán egyedi és értékes, új szempontokat felvázoló szövegeket létrehozni. Egy cipő értékelése kapcsán például nehéz lenne arra utasítani a ChatGPT-t, hogy írjon egy teljesen eredeti és egyedi véleményt, hiszen ehhez valódi tapasztalatokra és benyomásokra lenne szükség.

Uqaili kísérlete rávilágított, hogy bár az AI használata bizonyos mértékben növelheti a termelékenységet és időt takaríthat meg, egyelőre nem képes helyettesíteni az emberi kreativitást és szakértelmet a minőségi tartalomgyártás terén. A blogger úgy döntött, hogy leállítja az AI-vezérelt SEO weboldal üzemeltetését, mivel az nem hozott számottevő forgalmat, és nem érte meg a befektetett időt és energiát.

Eredeti cikk: medium.com


Népszerű bejegyzések