Digitális füzetek


A japán kisiskolások egy részének az idén már nem kell nehéz táskát cipelni, mert mindössze egyetlen digitális munkafüzetre lesz szükségük.

A Tokióban megrendezett New Education Expo-n bemutatták, hogy a jövőben  milyen digitális eszközökkel szeretnék helyettesíteni az iskolások könyveit és füzeteit. Az USmart MC1 és Toshiba CM1 tablet PC-ket 10 általános iskola alsó tagozatos osztályaiban próbálják ki az idei tanévben. A webkamerával és érintőképernyővel rendelkező készülékek vezeték nélküli hálózaton keresztül kapcsolódnak a tanári számítógéphez, aki így gyakorlatilag minden nebuló munkafüzetébe bele tud pillantani. A osztálytermekben található interaktív táblákon megjelenő információk pedig a gyerekek gépén is azonnal láthatóak lesznek.

A csoportmunkát is könnyen meg lehet oldani ezekkel az eszközökkel, hiszen a virtuális papíron egyszerre többen is dolgozhatnak, mivel látják egymás munkáját, esetenként még távoli osztálytermekből is.

A 8.5 millió dolláros projekttel a high-tech fejlesztésekben élen járó Japán, megpróbál felzárkózni Dél-Koreához, Szingapúrhoz és Nagy-Britanniához, ahol előrébb tart a digitális oktatás bevezetése.

Az oktatás korszerűsítésére hazánkban még 2005-ben hirdettek meg egy közel 25 milliárd forintos projektet, ami 5 év alatt 40 ezer interaktív, digitális táblával látta volna el az iskolákat. A fél- és egymillió forint közötti összegbe kerülő eszközökön ki lehet vetíteni az óra anyagát, írni és rajzolni lehet rá és internet kapcsolattal is rendelkezik. A táblákra kiírt közbeszerzési pályázatok többször is eredménytelenül zárultak és időközben az összeg jelentős részét a gazdasági válság következményeinek enyhítésére fordították. A fennmaradó 4-5 milliárdra az iskolák pályázhattak, azonban Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az idei tanévkezdésig csak a nyertes pályázók öt százalékával kötött szerződést, így az ország legtöbb tantermében még mindig hagyományos tábla és kréta várja a tanulókat.

Népszerű bejegyzések