A Magyar Turizmus Zrt. hírei

2013. január 31.   


 
Magyarország Szaúd-Arábia egyik vezető napilapjában, az Al Riyadh-ban
Az MT Zrt. december közepén szervezett tanulmányutat a riyadhi Kereskedelmi- és Iparkamara turisztikai főosztályának tagjai számára, akik szaúdi turisztikai körökben jelentős véleményformáló szakembereknek számítanak. A fővárosi attrakciók – a Parlament, a Hősök tere és a Budai Vár –megtekintése mellett, a delegáció tagjai látogatást tettek a Budakeszi Vadászházban, majd rövid lovas-kocsikázás színesítette programjukat.
A tanulmányúton szerzett élményeikről számolnak be részletesen az Al Riyadh napilapban, amely
Szaúd-Arábia egyik vezető sajtóorgánuma, országszerte 170.000 példányszámú megjelenéssel. A lap arab és angol nyelvű online verziója – ahol a hazánkról szóló cikk szintén megjelent – pedig a hetedik legolvasottabb portál a térségben. Az Al Riyadh különlegessége, hogy az első arab nyelvű napilapként hozták létre Rijádban 1965-ben, valamint ez az első olyan napilap, amelynek szerkesztőségében nők is dolgoznak. A lap napjainkban 80-100 oldalas terjedelemben, színes oldalakkal jelenik meg. Az elsőnek számít azon újságok között is, melyek karikatúrákat is tartalmaznak.
A cikk értékét tovább növeli, hogy az újság célcsoportja az üzletemberek, kormányzati dolgozók, katonai hivatalnokok, valamint akadémikusok és egyetemi oktatók köre. A Magyar Turizmus Zrt. a jövőben még több tanulmányutat is tervez arab újságírók részére, a rijádi turisztikai főosztály szakembereinek segítségével.
A cikk az alábbi linken tekinthető meg: http://www.alriyadh.com/2013/01/25/article804417.html
 
 
 
Turisztikai évadnyitó rendezvény Szentpéterváron az MT Zrt. oroszországi képviseletével
Szentpéterváron 2013. január 29-én rendezte meg az „Oroszországban működő Nemzeti Idegenforgalmi Hivatalok Szövetsége (ANTOR) és az Orosz Idegenforgalmi Szövetség (RSZT) az idei szezon első nagyrendezvényét. A hatodik alkalommal lebonyolított évadnyitó eseménynek a Taleon Imperial Hotel biztosított elegáns helyszínt.
Az MT Zrt. oroszországi külképviseletének asztalánál az utazásszervezők és ügynökségek képviselői elsősorban Budapest, és Magyarország gyógyturisztikai lehetőségei iránt érdeklődtek. Egészségturizmus témában több konkrét és gyakorlati kérdés is elhangozott.
Nagy sikere volt a képviselet által 3 éve elkezdett egészségturisztikai kiadványsorozat – „Hévíz", „Harkány és Zalakaros", valamint „Hajdúszoboszló és Debrecen" című – tematikus összeállításainak.
Azok, akik már foglalkoznak a magyar turisztikai termékek értékesítésével, kiemelték Magyarország szentpétervári Főkonzulátusának gyors és hozzáértő munkáját a vízumoztatás területén, valamint a konzulok segítőkészségét.
Többen annak a reményüknek adtak hangot, hogy hamarosan létrejöhet egy új légi összeköttetés az északi orosz nagyváros és Budapest között is.
 
 
 
Teltházas évadnyitó konferencia az észak-magyarországi régióban
A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága (RMI) évindító turisztikai konferenciát szervezett 2013. január 30-án, Mátraházán a Hotel Residence Ózonban.
A rendezvényen több mint 80 szakmai partner, szállodai, önkormányzati és TDM-es turisztikai szakember vett részt. A konferencia célja az volt, hogy a részvevők átfogó képet kapjanak az észak-magyarországi régió turizmusáról, a térség új fejlesztéseiről, termékeiről, a kiemelt projektekről, a következő tervezési ciklus stratégiájáról, továbbá az idei évre tervezett közös turisztikai marketingakciókról.
Az előadásokban aktívan közreműködtek az észak-magyarországi régió turisztikai szolgáltatói, meghatározó képviselői és TDM szakemberei is. A befejezett és folyamatban lévő attrakciófejlesztések témájához kapcsolódóan részletes előadást tartott Garancsi István kerékpározásért és természetjárásért felelős miniszterelnöki megbízott az Országos Kéktúra észak-magyarországi szakaszának fejlesztéséről, amely a jövőben tovább erősíti az egészségtudatos hegyvidéki desztináció öko- és aktív turisztikai kínálatát.
Az észak-magyarországi turisztikai régió a harmadik legkedveltebb úti cél a magyar utazóközönség körében. A KSH adatai szerint a 2011. évi sikeres turisztikai szezon után, 2012-ben további növekedés tapasztalható a régióban mind a vendégek (+4,9%), mind a vendégéjszakák (+5,2%) tekintetében a január-november időszakban az előző év azonos időszakához képest. Az észak-magyarországi régió elmúlt 6 éves teljesítménye a magyar desztinációk, turisztikai régiók körében kiemelkedő mind a belföldi, mind a külföldi piacok vonatkozásában.
Molnár Anita az MT Zrt. Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője előadásában kifejtette, hogy a pozitív eredmények fenntartása érdekében számos belföldi turisztikai vásáron jelenik meg az RMI 2013-ban is, emellett az Alföld nagyvárosaiban mint kiemelt küldőterületen folytat rendhagyó nagyközönségi kommunikációt az előszezonban.
A felmérések szerint Észak-Magyarországon igen nagy a régión belüli utazás aránya, ezért az RMI a régió nagy turisztikai vonzerővel rendelkező eseményeire is kitelepül, ahol közel félmillió potenciális utazót érhet el. Az MT Zrt. a szakmával közös marketingakciókat is tervez, amelyek keretében on-line kampányokkal, óriásplakátokkal, tanulmányukkal, valamint kiadványok készítésével erősítik Észak-Magyarország turisztikai promócióját. A régió turisztikai szolgáltatói közössége arról is egyeztetett, hogy Dél-Lengyelország felé kíván közös marketingaktivitást kifejteni, melynek koordinálója szintén az RMI lesz.
A Regionális Marketing Igazgatóság emellett 4 nyelvi mutációban készít imázs kiadványokat, szolgáltatói hirdetéseket tartalmazó szórólapokat, továbbá belföldi és külföldi tanulmányutakatszervez a sajtó és az utazási szakma számára.
A tavaszi időszakban az aktívturizmus kerül a kommunikáció középpontjába az „Ébredés" hívószó köré csoportosítva többek között az észak-magyarországi természetjáró, kerékpáros, lovas és egyéb aktívturisztikai ajánlatokat. A Magyar Turizmus Zrt. központi belföldi lakossági kampányáról bővebben februárban számolunk be.
Mindezek mellett az RMI folyamatos online aktivitásokkal igyekszik tovább segíteni a régió turisztikai szereplőinek piacra jutását.
A legtöbb világörökségi helyszínnel büszkélkedő hegyvidéki desztináció vendégforgalma viszonylagerős szezonalitást mutat.
A vendégek nagy része a nyári hónapokban érkezik a régióba. Az elmúlt években, az előszezoni és utószezoni vendégforgalom élénkítését célzó kommunikáció sikeresnek bizonyult, hiszen a trendvonalak egyértelműen a tavaszi és őszi hónapok népszerűségének növekedését mutatják.
Az Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóság 2013-ban a belföldi vendégéjszakák +2,5 %-os növekedésére (+32 ezer vendégéj) számít a régió kereskedelmi szálláshelyein.  Az egyes térségekben végrehajtott attrakciófejlesztések és szálláshelyfejlesztések kitűnő alapot szolgáltatnak arra, hogy az érdeklődés középpontjában tartsák a desztinációt.
A magát „egészségtudatos hegyvidéki desztinációnak" pozícionáló régió a legnagyobb magán illetvefalusi szálláshely kapacitással rendelkezik hazánkban. Az elmúlt években az országos belföldi kereslet 1,3%-os emelkedése mellett az észak-magyarországi régióban 22,9%-kal több vendégéjszakátregisztráltak a nem kereskedelmi, ún. egyéb szálláshelyek.
 
 
  
 
Bécsben meghirdették az UngarischeART 2013 elnevezésű magyar programsorozatot
Az ausztriai magyar külképviseletek(Nagykövetség, Balassi Intézet, Magyar Turizmus Zrt.) összefogásában 2013 első félévében 48 közös szervezésű rendezvény népszerűsíti Ausztriában hazánkat, a magyar kultúrát és a főbb turisztikai attrakciókat. AzUngarisheArt (magyar módra) című programfüzetet január 31-én mutatták be a magyar képviseletek vezetői az osztrák sajtónak.
Az immár ötödik alkalommal megvalósuló, sikeres összefogásnak köszönhetően a magyar intézetek tevékenysége közötti szinergiát kihasználva, egységes és átfogó képet kaphatnak az osztrákok Magyarországról. Az MT Zrt. stratégiai célkitűzésének megfelelően, az Ungarn GrossARTig (Magyarország nagyszerű) turisztikai kampányt is erősítve több, turisztikai szempontból is releváns téma kerül terítékre az idei év első felében is. Az időszak kiemelt eseménye a május 16-18. között a felső-ausztriai Linzben 'Auf nach Ungarn' mottó alatt szervezett magyar napok, amelyhez hasonló méretű és jelentőségű Magyarország-megjelenés még nem volt Ausztriában. Az ORF és a Kronen Zeitung médiapartnerségével zajló háromnapos megarendezvény közvetlen médiaértéke 100 ezer euró. A linzi magyar napokra több mint 100 kézműves, turisztikai szolgáltató, borász, mezőgazdasági kistermelő, gasztronómiai kiállító érkezik hazánkból, hogy kulturális keretprogrammal együtt bemutassák Magyarország mai arcát és főbb turisztikai attrakcióit, a közel 350 ezer látogatónak. Ugyancsak érdekes színfoltja a programfüzetnek amagyar diaszpóra körében a közelmúltban indított turizmus-mozgalom(www.facebook.com/rwr.ungarn), amelynek jegyében nyereményjáték indul a programfüzeten keresztül. Turisztikai vonatkozású, február végi programként került be a kiadványba a kortárs osztrák, horvát és magyar fotóművészek képeiből az UTAZÁS téma köré szervezett kiállítás, amelyet a bécsi Collegium Hungaricumban mutatnak be, hasonlóan a kortárs írók műveiből készült, Donau Erlesen című Duna-kötethez.
Újságírói kérdésre válaszolva Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviselője elmondta, hogy azosztrák-magyar turisztikai kapcsolatok soha nem voltak ennyire intenzívek, mint manapság, hiszen mind Ausztriában, mind pedig Magyarországon rekordot dönt a magyar, illetve az osztrák turisták száma. A részletes programokat tartalmazó „Ungarische Art" című kiadvány programlistája letölthető az MT Zrt. külképviseleti honlapjának a startlapjáról: www.ungarn-tourismus.at
 
 
  
 
Egyre több osztrák turista látogatja a Budapesti Tavaszi Fesztivált
Január 31-én bécsi tájékoztató keretében mutatta be az osztrák sajtónak és turisztikai szakembereknek a Budapesti Tavaszi Fesztivál idei programját Vitézy Zsófia fesztiváligazgató, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ vezetője. Az idén 17 napon keresztül, 20 helyszínen zajló, 70 programot felvonultató kulturális fesztivált a Magyar Turizmus Zrt. is több csatornán keresztül népszerűsíti Ausztriában, a kultúrára igen fogékony osztrák célközönség körében. Az elmúlt és elkövetkezendő hetekben százezres olvasótábor találkozhatott, illetve találkozik a BTF meglátogatására invitáló cikkel, tippajánlókkal osztrák életmód- és utazási magazinokban, on-line felületeken, valamint hírügynökségi tudósításokon és az MT Zrt. sajtóközleményein és sajtóútjain keresztül.
A bécsi magyar nagykövetség márványtermében tartott „teltházas" sajtótájékoztató keretében Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviselője tájékoztatást adott az idén április elejéig tartó budapesti forgalomélénkítő kampány (www.budapestwinter.com – BWI) részleteiről, valamint friss statisztikák alapján jelezte, hogy az elmúlt évben rekordszámú osztrák turista látogatott Budapestre. „Magyarország turisztikai célországként soha nem látott népszerűségnek örvend Ausztriában"- érvelt a társaság bécsi irodájának vezetője. Az elmúlt években dinamikusan nőni kezdett az osztrák vendégek részaránya a Budapesti Tavaszi Fesztivál külföldi látogatói körében is: részesedésük – az MT Zrt. becslése szerint– ebben az évben várhatóan meghaladja a 15 százalékot. A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai kampányairól további információ itt: www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok.
[A képen balról jobbra: Kovács Balázs (MT Zrt), Szalay-Bobrovniczky Vince nagykövet, Vitézy Zsófia (BTF) és Méhes Márton (Balassi Intézet)]
 
 

 

 
 
 

Népszerű bejegyzések