A Magyar Turizmus Zrt. hírei

 Sikeres magyar megjelenés a madridi FITUR vásáron
2013. január 30. és február 3-a között 33. alkalommal rendezték meg Madridban Spanyolország legnagyobb turisztikai kiállítását a FITUR - 2013 vásárt. A korábbi évekhez hasonlóan a Magyar Turizmus Zrt. madridi képviselete idén is önálló standon népszerűsítette Magyarország turisztikai kínálatát. A 40 m2-es magyar stand a Magyar Turizmus Zrt. felszín alatti vízkincsünket középpontba állító nemzeti standján látta vendégül az érdeklődőket. Az MT Zrt. madridi képviselete a rendezvény nyitónapján szakmai újságírók részére szervezett sajtótájékoztatót, melynek keretében tájékoztatták az újságírókat arról, hogy 2012-ben a január-novemberi időszakban a Magyarországra érkező spanyol turisták száma több mint 7%-os növekedést mutatott, ami a közel 140 ezer fős vendégszámmal az egyik legfontosabb európai küldőországgá emeli ezt a területet Budapest vonatkozásában. Az MT Zrt. madridi képviseletvezetője, Németh József bemutatta a képviselet  2013. évi  spanyol piacra szánt új ajánlati katalógusát. A kiadvány sajátossága, hogy Budapest és környékének bemutatása mellett, két, vidéki körutazást kínáló utazási ajánlaton keresztül ismerteti Magyarország vidéki területeinek turisztikai kínálatát. Ezek közül az egyik az Alföld és Dél-Dunántúl gasztronómiai és borkínálatát mutatja be, a másik pedig a Közép- és Nyugat-Dunántúl, valamint a Balaton gyógyturisztikai kínálatát ismerteti. A sajtótájékoztatón résztvevő újságírók magyar borokat, szalámit és kürtőskalácsot kóstolhattak.
A szakmai partnerekkel folytatott megbeszélések eredményeként Németh József képviseletvezető bizakodóan tekint a 2013. évi forgalom várható alakulására. A Spanyolországban tapasztalható rendkívül nehéz gazdasági helyzet ellenére a turizmuspiaci mozgások pozitív növekedési tendenciájának folytatódása várható 2013-ban is.
A magyar standon kiállítóként jelent meg a TraveltoHungary magyar beutaztató cég, aki mellett magyar ajándéksarok, borok és leveles tésztából készült termékek kóstoltatása színesítették a magyar jelenlétet.
 
 
 
ANTOR MICE workshop Moszkvában
Január 31-én immár kilencedik alkalommal szervezte meg az "Oroszországban működő Nemzeti Idegenforgalmi Hivatalok Szövetsége" (ANTOR) a MICE tematikájú moszkvai rendezvényét.
Az eseménynek ebben az évben is a patinás RitzCarlton hotel bálterme biztosította a helyszínt.
A megnyitón köszöntőt mondott Sergei Kanaev az ANTOR alelnöke és Sergei Spilko úr, Moszkva Város Idegenforgalmi Tanácsának a vezetője.
A rendezvényről Aranyossy Mihály az MT Zrt. megbízott moszkvai képviseletvezetője elmondta, hogy ebben az évben összesen 97 tárgyalóasztalnál folytathattak megbeszéléseket a kiállítók a látogatókkal. Az érdeklődők már előre be is jelentkezhettek egy-egy fontosnak ítélt partnerhez, szervezethez.
A magyar stand forgalmáról elmondta, hogy nagy sikere volt az MT Zrt. szervezésében tavaly ősszel megjelent CD lemeznek, amely a magyarországi MICE lehetőségeket mutatja be teljes körűen.
 
 
 
A Londoni külképviselet hírlevélben tájékoztatja brit partnereit
Az MT Zrt. londoni külképviselete 2013 januárjától havi elektronikus hírlevélben ad tájékoztatást brit szakmai partnereinek a magyar piac újdonságairól és a Magyarországon várható nemzetközileg is kiemelkedő eseményekről. A januári hírlevél itt olvasható: http://us6.campaign-archive1.com/?u=d9453ea5137406eaa651945eb&id=afc2de0db7&e=b69846ca83
 
  
 
 
A „legeket" bemutató brit blogger tűzte tollára Budapestet
A Thoroughly Modern Milly blog szerzője és fotósa egy hétvégét töltött Budapesten az MT Zrt. londoni külképviseletének szervezésében. A blog – amelyet havonta 14.000 látogató olvas, továbbá 1500 követője és kedvelője van a Twitteren, illetve a Facebookon és hírlevelei naponta 500 regisztrált email címre mennek ki - a világ minden táján fellelhető legjobb hotelekről, éttermekről és helyekről ír.
A hétvége a szokatlan havas londoni időjárás miatt veszélybe került, de bloggereink végül megérkeztek Budapestre és kisebb késésük ellenére sem maradtak le Magyarország második Michelin csillagos éttermében, az Onyxban lévő asztalfoglalásukról. A vacsorát fogásról fogásra bemutató leírásból (http://www.thoroughlymodernmilly.com/2013/01/onyx-budapest/) azt is megtudhatjuk, hogy első estéjükön szerzett élményük olyan meghatározó volt, hogy ez vált az egész hétvégéjük fénypontjává. A hazánkban eltöltött három nap alatt a Boscolo Hotelben szálltak meg, melyről a csodás fényképekkel illusztrált, egyoldalas bejegyzésében, különösen pozitív véleményt formál (http://www.thoroughlymodernmilly.com/2013/01/boscolo-hotel-budapest/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=boscolo-hotel-budapest) a blogger hölgy. Elmeséli, hogy a hotel földszintjén található New York Kávéházat egykor a világ legszebb kávéházának tartották és a budapesti irodalmi, művészeti élet törzshelye volt, de napjainkra is megőrizte régi pompáját. A hétvége során a város nevezetességein túl a különlegességekre fektettek nagy hangsúlyt. Tovább kóstolták Budapest felső kategóriás éttermeinek kínálatát, ebédeltek a szintén csodálatos art nuoveau épületéről híres Four Seasons Hotel, The Gresham éttermében, amelyről szintén hosszasan, étvágygerjesztő képek kíséretében olvashatunk (http://www.thoroughlymodernmilly.com/2013/01/gresham-four-seasons-restaurant-budapest/). Majd szombat estéjüket megkoronázandó az Operába tértek be, hogy megtekintsenek egy Wagner darabot. Az Operaház épületének bemutatása után (http://www.thoroughlymodernmilly.com/2013/01/the-flying-dutchman-budapest-state-opera/) a darabot és annak érthetőségét is – németül megszólaló, magyar feliratozású darab lévén –értékelték és jó tanácsokkal látták el a jövőben Operalátogatást tervező brit honfitársaikat. Kifejtették, hogy bizony érdemes már ismert vagy korábban látott darabot választani, mert a magyar nyelv egyedülállósága meredek akadályokat állíthat a megértés elé.
 
 
Magyar megjelenés Svájc legnagyobb turisztikai vásárán
Január 31. és február 3. között rendezték meg Zürichben Svájc legnagyobb turisztikai vásárát, a FESPO-t. A zürichi vásárterület 5 csarnokában 600 kiállító fogadta azt a 70.000 érdeklődőt, akik az idei év újdonságaira voltak kíváncsiak. A kiállítók között jelen volt minden jelentős európai desztináció. Svájc szomszédos országai, mint Németország, Olaszország, Franciaország különösen nagy területen jelentek meg. Külön csarnokban helyezkedtek el a svájci közönség által nagyon kedvelt egzotikus országok. A kiállítás idei díszvendége, a Maldív-szigetek is ebből a körből került ki.
A turisztikai vásárt két tematikus vásár, a golf és a búvárkodás egészítette ki. A területen elhelyezkedő kongresszusi központban egész nap folytak az előadások, filmvetítések, prezentációk, elsősorban a távoli, kevésbé ismert országok megismertetésére.
A magyar standon a Magyar Turizmus Zrt. svájci képviselete mellett a Dentsana fogászati szervezőiroda, Sopron város, illetve a nyugat-magyarországi régió állított ki személyesen, prospektussal pedig a Hunguest három hévízi szállodája és a büki TDM szervezet volt jelen. Az ajánlat jól lefedte a vendégek érdeklődését, hiszen Svájcnak ezen a részén a legkeresettebb termékeink az egészségturizmus és Budapest. Sokan érdeklődtek továbbá a vidék, a természet, a falusi üdülés, aktív üdülés iránt is és persze Svájcban is örök sláger a kemping és a lakóautó. 
 
 
 
Budapest a Podroze lengyel utazási magazin címlapján
A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében 2012. november 7-11 között Budapesten tartózkodott Elzbieta Pawelek lengyel újságírónő. A tanulmányút középpontjába Budapest egészségturisztikai kínálata került, így az újságírónő ellátogatott a Széchenyi és a Rudas fürdőbe is. Természetesen a budapesti városnézés olyan kiemelt attrakciói sem maradhattak ki az út programjából, mint az Andrássy út és a Budai Vár.
A tanulmányút nyomán hazánkról született négyoldalas cikk a „Moda na Zdrowie" (Divat az egészség) című magazinban jelent meg tavaly, amelyet 410.000 példányban terjesztenek Lengyelország-szerte.  A februári „Podroze" (Utazások) című turisztikai magazin jelenlegi számának pedig Budapest került a címlapjára és benne egy 10 oldalas, részletes cikk olvasható, amely szintén a tanulmányút nyomán született. A Podroze az egyik legismertebb utazási magazin Lengyelországban, amely 40.000 példányban jelenik meg.


Népszerű bejegyzések