Az AMC is kampányol a jó minőségű hazai sertéshús mellett

Hús

A Hússzövetség hagyományos húsvéti sajtóreggelijén március 13-án Kardeván Endre, a Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára az állami élelmiszerellenőrzésekről, Simon Péter vezérigazgató-helyettes, a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatóságának közösségi sertés marketingprogramjairól, Vella Rita a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyfélkapcsolati igazgatója a húsfogyasztás jellemzőiről beszélt.
A húsvét a fokozott élelmiszer-biztonsági ellenőrzések ideje, nem lesz ez másként idén sem: a múlt évben a szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzések során mintegy 1,2 milliárd forint bírságot szabtak ki – mondta el Kardeván Endre államtitkár.
Nincs könnyű helyzetben, aki jó minőségű és hazai terméket akar vásárolni. Nehéz eldönteni, hogy amit veszünk, az valóban igazi minőséget képvisel, vagy csak szép a csomagolása. A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatóságának képviseletében dr. Simon Péter elmondta: az AMC 2007 óta folyamatosan szervez vöröshús-kampányokat annak érdekében, hogy felhívják a lakosság figyelmét a hazai hústermékek megbízható minőségére és az egészséges táplálkozásban betöltött fontos szerepére. A sikeres kommunikációt egyértelműen nehezítik az élelmiszerbotrányok, illetve a sertéshússal kapcsolatos negatív attitűdök erősödése. A sajtó átvette a sertéshússal kapcsolatos negatív állításokat, így a kampányok alatt is sok támadás érte korábban az AMC-t – hangsúlyozta dr. Simon Péter. Az üzenetben nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a vásárlók a hazai, ellenőrzött termékeket válasszák. Az elmúlt öt évben a klasszikus reklámeszközökről áttevődött a hangsúly a PR, az in-store és a közösségi marketing aktivitásokra. Az eszközválasztást persze az is indokolja, hogy az elmúlt években fokozatosan csökkentek a rendelkezésre álló források, 2011-ben például a korábbi keret alig harmada állt rendelkezésre; így a tapasztalatok alapján a hatékonyabb üzeneteket is csak egyre szerényebb eszköztár segítségével tudták eljuttatni a fogyasztókhoz.
A GfK kutatási eredményei nem adnak okot optimizmusra: Nagyjából 10 %-kal drágultak a húsok egy év alatt. A háztartások feldolgozott és friss hús vásárlásai értékben 3%-kal bővültek, mennyiségben viszont közel 6%-kal visszaestek. Szinte minden háztartás vásárol feldolgozott vörös húst, a friss vörös húst vásárló háztartások aránya viszont alacsonyabb (85%). Szívesen fogyasztunk húst ám szinte minden feldolgozott hússzegmensből kevesebbet vásároltak a háztartások 2012-ben. Továbbra is a frissáru vásárlása esetén a legnagyobb az igény a magyar eredetre. A rangsort a friss hús, a tojás, a húskészítmények, a zöldség, a gyümölcs és a tej vezeti.
A Hússzövetség elnöke Éder Tamás arról számolt be előadásában, hogy tavaly a levágott sertések száma nem érte el a négymilliót, ami mintegy tíz százalékos csökkenést jelent. Az élő sertés ára tavaly átlagosan 18 százalékkal volt magasabb, mint 2011-ben. A legfontosabb húsok illetve hústermékek árainak emelkedése mellett az áfa is emelkedett két százalékkal. A „húsfeldolgozás, hús- és baromfihús-készítmény gyártás" mérleg szerinti eredménye 2011-ben 7 milliárd forint körüli veszteség volt, és 2012-ben sem lesz jobb az eredmény. A válság mára az átlagos újságolvasó számára is egyértelmű – vélekedett Éder Tamás, aki szerint átfogó, horizontális és nem egyedi tűzoltó intézkedésekre van szükség. A szürke zónában mozgó vállalkozások versenyelőnyre tesznek szert és tevékenységükkel az egész ágazatról alkotott képet rombolják a fogyasztó szemében. A csalásokban, visszaélésekben érintett ágazati szereplőket meg kell nevezni, velük szemben precedens értékű, szigorú büntetéseket kell alkalmazni. A hús „bizalmi termék", így a Hússzövetség elnöke azt javasolja a fogyasztóknak, olyan gyártótól, forgalmazótól vegyék meg az ünnepi asztalra valót, amelyben eddig nem csalódtak.

Népszerű bejegyzések