Idén 8 cég kapta meg a Greennovációs Nagydíjat
Az Élelmiszer szaklap csütörtökön átadta a II. FMCG Greennovációs Nagydíj pályázat díjait. A Kiemelt fődíjat idén a COOP Szeged nyerte el.Öt első helyezést és két különdíjat is kiosztottak az ünnepélyes díjátadón. A díjátadóra az Élelmiszer szaklap hagyományos tavaszi konferenciájának, az Élelmiszer Akadémiának záró eseményeként került sor
Az immár második alkalommal meghirdetett Greennovációs Nagydíj pályázatra idén 5 kategóriában lehetett nevezni. A Greennovatív gyártó, Greennovatív termék, Greennovatív kereskedő, Greennovatív szolgáltatás és Greennovatív aktivitás,promóció kategóriában összesen 18 pályázatot értékelt a neves zsűri.
Idén a bíráló bizottságban a Nemzeti Innovációs Hivatal részéről Horváth Csaba, a Belkapcsolatok Főosztályának főosztályvezetője is részt vett. A díjátadón Szabó Anita, főosztályvezető helyettes méltatta a Greennovációs Nagydíjon induló pályázatokat. - A fenntarthatóság ma már elodázhatatlan kötelessége a vállalatoknak - nyitotta meg a díjátadót, majd hozzátette, hogy a pályázaton indulókat a Hivatal szívesen megismerné, és további együttműködéséről biztosította a pályázó cégeket.
- Idén a gyártói és a kereskedői kategóriában volt a legszorosabb a mezőny, mindegyik pályázat azt mutatta, hogy a napi fogyasztási cikkek piacán jelenlevő vállalatok egyre tudatosabban alkalmazzák a fenntarthatósági elveket, és egyre többet foglalkoznak a zöld innovációkkal, ami azt is jelenti, hogy élen járnak energiamegtakarításban és a rendelkezésre álló erőforrások optimális, fenntartható felhasználásában - mondta Gyaraky Zoltán, a bíráló bizottság tagja, a Vidékfejlesztési Minisztérium Élelmiszer-feldolgozási Főosztály Főosztályvezetője, majd röviden bemutatta a pályázatokat.
A zsűri kategóriánként egy első helyezést osztott ki, ezenfelül egy pályázatot Greennovatív ötlet díjjal jutalmazott; ezenfelül átadásra került az Élelmiszer szaklap különdíja, valamint az idei pályázat legmagasabb pontszámát elért Kiemelt fődíja is.
A nyertes pályázatok a következők:
KIEMELT FŐDÍJ
COOP Szeged Zrt.
"Fókuszban a környezettudatosság a COOP Szeged Zrt." c. pályázata
"Fókuszban a környezettudatosság a COOP Szeged Zrt." c. pályázata
Greennovatív gyártó kategória
Unilever Magyarország Kft.
Korszerű hűtőház építése az Unilever Magyarország Kft. veszprémi jégkrémgyárában c. pályázata
Korszerű hűtőház építése az Unilever Magyarország Kft. veszprémi jégkrémgyárában c. pályázata
Greennovatív termék kategória
AGRO.bio Hungary Kft.
Egészséges, stessztűrő növény - fokozott termésbiztonság - jobb minőségű élelmiszer-alapanyag c. pályázata
Egészséges, stessztűrő növény - fokozott termésbiztonság - jobb minőségű élelmiszer-alapanyag c. pályázata
Greennovatív kereskedő kategória
Tesco - Globál Áruházak Zrt.
Szelektív hulladékgyűjtési projektek
(A Tesco két pályázatot nyújtott be, a kettőt összességében értékelte a zsűri.)
Szelektív hulladékgyűjtési projektek
(A Tesco két pályázatot nyújtott be, a kettőt összességében értékelte a zsűri.)
Greennovatív szolgáltató kategória
LHG Kft.
IHHT rendszer - Integrált Hibrid Hőszivattyús Természetes kötegű kalorikus rendszer c. pályázata
IHHT rendszer - Integrált Hibrid Hőszivattyús Természetes kötegű kalorikus rendszer c. pályázata
Greennovatív aktivitás, promóció kategória
Bell and Partners Kft.
Zöldlista vásárló program c. pályázata
(Megbízó: Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség)
Zöldlista vásárló program c. pályázata
(Megbízó: Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség)
Greennovatív ötlet Különdíj
CHEP Magyarország Kft.
Mitől "zöld" a kék? c. pályázata
Mitől "zöld" a kék? c. pályázata
Élelmiszer szaklap Különdíj
Tetra Pak Csomagolóanyag Gyártó Zrt.
Greennováció a TetraPak Csomagolóanyag Gyártó Zrt-nél c. pályázata
Greennováció a TetraPak Csomagolóanyag Gyártó Zrt-nél c. pályázata
Ács Dóra, az Élelmiszer szaklap főszerkesztője gratulált a nyerteseknek és elmondta: - Nagyon örülünk, hogy ezekben a válságos időkben is (vagy talán épp ennek köszönhetően) ilyen sok cég gondol a jövőre, hiszen a pályázatokból kiderült, hogy mind a gyártók, mind a kereskedők, de még az agrárium és az ipar más területein tevékenykedő cégek is milyen óriási erőfeszítéseket tesznek a fenntarthatóbb működésért. - Látszik, hogy a greennovatív gondolkodás igenis foglalkoztatja az FMCG-szektort és reméljük, hogy jövőre még több, még tartalmasabb pályázatokat értékelhetünk - zárta a díjátadótÁcs Dóra, főszerkesztő.