Elkészült az új FLIRT-vonatok látványterve


A 2014-ben és 2015-ben forgalomba álló, új FLIRT-motorvonatok megrendelésére március közepén írtak alá támogatási és szállítási szerződést a MÁV-START Zrt., a GYSEV Zrt., a KIKSZ Zrt. és a Stadler Bussnang AG képviselői. A MÁV-START-os járművek látványterve elkészült, a vonatok grafikája megtekinthető az érdeklődők számára a vasúttársaság honlapján a www.mav-start.hu oldalon.
A 42 alacsonypadlós motorvonat a MÁV-START Zrt. járműparkjához és a vállalat arculatához igazodva kék-sárga színű külső festést kap majd, a belső terek kialakítása és színezete megegyezik a jelenleg is közlekedő FLIRT-motorvonatokéval. Az újonnan készülő szerelvényeken már szériatartozék lesz a wifielérés, és az ülőhelyek egy részéről 230V-os számítógép-csatlakozóaljzatok is elérhetők lesznek. Továbbfejlesztett vizuális utastájékoztató-rendszer áll majd az utasok rendelkezésére, a motorvonatok belső terében monitorokon is követhetőek lesznek az utazással kapcsolatos információk, illetve a szerelvények az egyik legkorszerűbb vasútbiztonsági rendszerrel lesznek ellátva. 
A FLIRT típusú motorvonatok 2007-ben jelentek meg Magyarország vasúthálózatán, elsősorban a budapesti elővárosi forgalomban teljesítenek szolgálatot. Jelenleg 60 ilyen típusú vonat közlekedik, a számuk 2014 őszétől fokozatosan növekszik majd 2015 szeptemberéig. A most készülő 42 új FLIRT-vonattal már 102 darab ilyen típusú szerelvény lesz a MÁV-START Zrt. flottájában. A járművek klimatizáltak, alacsonypadlós kialakításúak, a belső tér akadálymentesen átjárható, környezetbarát, zárt rendszerű mellékhelységek tartoznak a szerelvényekhez. A korszerű vizuális és hangos utastájékoztató-rendszer GPS-jel által vezérelt, a vonatok belső terében videokamerás felügyelet is működik. A tervek szerint az új beszerzésű járművek a Budapest–Martonvásár–Székesfehérvár, a Budapest–Százhalombatta–Pusztaszabolcs, a Budapest–Esztergom, a Budapest–VácSzob, a Budapest–Veresegyháza–Vác és a Budapest–Monor vasútvonalon fognak közlekedni.


Népszerű bejegyzések