A mérnökképzés nem az egyetemen kezdődik – Átadták a 2013-as Ericsson-díjakat

Az Ericsson Magyarországnál 1999-ben fogalmazták meg azt a tételt, hogy a tudás, a mérnökképzés nem az egyetemeken kezdődik. A vállalat tudva azt, hogy jó alapok nélkül nem lehet eredményesen részt venni a felsőfokú oktatásban, majd később a mérnöki pályán, létrehozta az Ericsson-díjat. Azzal a céllal, hogy azoknak a tanároknak a munkáját ismerje el, akik átlagon fölüli eredményt értek el a matematikában és fizikában tehetséges diákok tanításában vagy abban, hogy megszerettessék tanulóikkal e két tárgyat. A díjat a legelkötelezettebb, az alapszintű oktatásban résztvevő, aktív tanári munkát végző matematika- és fizikatanároknak kapják. Az Ericsson e módon is szeretné előmozdítani a hazai, világszínvonalú természettudományos alapképzés ügyét.
A díjat Charlotte Karlsson, az Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési igazgatója, Karin Olofsdotter, Svédország magyarországi nagykövete, valamint Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár, Emberi Erőforrások Minisztériuma adta át 2013. június 4-én a Magyar Tudományos Akadémián. A most elismert pedagógusokkal immáron 178-ra nőtt az Ericsson-díjas tanárok száma.
A vállalat ezalkalommal is két-két díjat adott át összesen négy kategóriában, az „Ericsson a matematika és a fizika népszerűsítéséért", valamint az „Ericsson a matematika és a fizika tehetségeinek gondozásáért" elismeréseket. A díjat és a velejáró pénzjutalmat idén nyolc nagyon különböző hátterű tanár vehette át, akikben az az egyik közös tulajdonság, hogy rajonganak a természettudományokért, és ami ennél is fontosabb, hogy ezt a rajongást tanítványaiknak is képesek továbbadni.
Valamennyi díjazott igazi elkötelezett pedagógusként a „kötelező" tanórákon túl számos különfoglalkozással és iskolán kívüli tevékenységgel is segíti diákjai fejlődését, a tehetséggondozást, a népszerűsítést. A díjat elnyerők között vannak azok a pedagógusok, akiknek diákjai az elmúlt évek rangos matematikai és fizikai versenyein kiváló eredménnyel szerepeltek, és olyanok, akik az országot járva többezer gyermeknek tartottak már fizikai bemutatókat, de olyan tanár is, aki saját maga készíti a világ minden részén használt fizikai szemléltető taneszközöket.
Charlotte Karlsson az Ericsson Magyarország K+F igazgatója a díjátadó előtt elmondta: „A díjjal a tanári munka rangjának, erkölcsi és anyagi megbecsülésének növeléséhez szeretnénk hozzájárulni. Az Ericsson Magyarország 1700 munkatársa nagyrészt mérnökökből áll, így a vállalat elemi érdeke, hogy a magyar mérnökképzés és az azt megalapozó természettudományos képzés megtartsa jelenlegi színvonalát, hiszen a budapesti K+F központ Ericsson-világon belüli kitüntetett szerepe és súlya nem jöhetett volna létre a magyar mérnökök átlagon felüli tudása és kíváncsisága nélkül."
 „Üdvözlendő kezdeményezésnek tartjuk az Ericsson által alapított díjat, mely a magyar szakemberek oktatásának ügyét mozdítja elő, hiszen a valódi tudás erős alapokra építkezik – mondta Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár a díjátadón elmondott beszédében. - A hazai oktatás nemzetgazdasági szempontból is fontos erőforrást jelent Magyarország számára. Többek között a magyar szakemberek magas szintű tudásának köszönhető, hogy hazánkban az Ericssonhoz hasonló vezető technológiai vállalatok is otthonra találnak."
Magyarországon a svéd vállalatok nem csak a gazdasági feltételeket, de a szükséges szürkeállományt is megtalálják - emelte ki Karin Olofsdotter, svéd nagykövet. - Azt gondolom, e nagyvállalatoknak működése nagyban hozzájárul országaink kiváló kapcsolatához, hosszú távú együttműködéséhez, ahol Magyarország méltó partnere az innovációban élenjáró svéd gazdaságnak.."
A díjátadó előtt szervezett kerekasztal fórumon az ELTE, a BME és az Ericsson képviselői a díjazott pedagógusokkal a középiskolai matematika- és fizikaoktatás fejlesztéséről, a kutatói, mérnöki életpálya népszerűsítéséről, a természettudományos képzést adó egyetemek és a középiskolák közötti együttműködésről beszélgettek.

2013-ban Ericsson-díjban részesült tanárok

,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért'' díjat matematikából:
Árokszállási Eszter, a paksi Vak Bottyán Gimnázium tanára és
Kruchió Mária, a budapesti Áldás Utcai Általános Iskola tanára kapja.

Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért'' díjat fizikából:
Csányi Sándor, a szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium tanára és
Wiandt Péter, a bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium és Kollégium tanára kapja.

Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért'' díjat matematikából:
Koleszár Edit, a Kecskeméti Református Általános Iskola tanítója és
Holló Gábor, a budapesti Németh László Gimnázium tanára kapja.

Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért'' díjat fizikából:
Szeder László, a sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tanára és
Tóth Pál, a szentendrei AGY Tanoda Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola tanára kapja.


Népszerű bejegyzések