Fejmozgással irányítható kerekesszéket és Google Maps alapú ötletet díjaztak idén Gyurós Tibor-díjjal

Az IVSZ (Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége) idén is díjazta az infokommunikációs szektorban kimagasló teljesítményt nyújtó felsővezetőket, vállalkozásokat, innovációkat és ötleteket.  

Laufer Tamás, a Szövetség elnöke a díjkiosztón a szektor innovációs erősségei mellett az ágazat munkahely-teremtési képességeit hangsúlyozta. 2015-ig az Európai Unióban ugyanis a gazdasági növekedés újraindításához közösségi szinten 900 ezer új dolgozóra lesz szüksége az ágazatnak. A természettudományi képzés és a mérnökképzés megfelelő és gyors átalakításával  Magyarországebben is az élen járhatna. Erre tesznek bizonyságot a ma díjazott magyar szakemberek, vállalkozások és innovációk.

Az idei évben „Az év menedzsere az infokommunikációban" díjazottja dr. Reich Lajos, Lajos, a GEHealthcare magyarországi kutatás-fejlesztési igazgatója; „Az év IKT innovációja" a NowTechnologies GyroSet nevű fejlesztése; „Az év IKT ötlete" Különdíját pedig a CIT Systems Kft.Pursued  projektje kapta.

„Minden évben nagy örömmel látjuk az ötletes és innovatív pályázatokat és a kreatív menedzserek pályázatait. A díjazottak mindegyike jól mutatja a szektorban rejlő további lehetőségeket. A digitális technológiákkal foglalkozó ágazat ugyanis ma szinte az egyetlen, amely tárt karokkal fogadja a munkavállalókat: az ágazatnak várhatóan 900 ezer új dolgozóra lesz szüksége 2015-ig, amely a magyar vállalkozások és fiatalok számára óriási lehetőséget jelenthet." – mondta el beszédébenLaufer Tamás, az IVSZ májusában újraválasztott elnöke.

A díjazottakról:
„Az év menedzsere az infokommunikációban" 2013 -  dr. Reich Lajos, GE Healthcare
Az év menedzsere 2013-ban Reich Lajos a GE Healthcare magyarországi kutatás-fejlesztési igazgatója lett. A szakember csapatával 2012-re a GE Healthcare magyarországi technológia szervezetét a vállalat egyik legfontosabb globális kiválósági központjává és hazánk egyik legproduktívebb fejlesztési központjává tette az orvosi képfeldolgozás területén. Az évente itt befektetett 13 millió dollár K+F beruházásuk évi 300 millió dollár értékű szoftverexportot eredményez szerte a világban. Fejlesztéseik a világon mindenütt a vezető technológiát képviselik. A kreatív munkahelyi kultúra kialakítása érdekében mérnökeik körében rendszeresen hirdetnek Innovációs Versenyt és alakítottak ki egy olyan tudás- és tehetségmegosztási kultúrát, amely a nemzetközi vállalatcsoporton belüli siker kulcsa.

„Az év IKT innovációja": Now Technologies GyroSet
A bizottság választása ebben a kategóriában egy olyan innovációra esett, amelynek társadalmi hasznossága kiemelkedő. A GyroSet nyaktól lefelé bénultak számára nyújt innovatív megoldást elektromos kerekesszékük irányítására. A GyroSet voltaképpen egy headset, ami a fej térbeli pozíciójának mérését végzi, ezáltal a mozgássérült intuitív módon, fejének mozgatásával irányíthatja eszközét. A széken elhelyezett Android képes eszközre írt szoftver lehetővé teszi aheadset egérként való használatát is. Így olyan kommunikációs és navigációs alkalmazások is hozzáférhetővé válnak, mint a videótelefon, a globális helymeghatározás, a hangalapú webkeresés, a képernyő billentyűzet és a hangszintézis. A gondozók a saját okostelefonjuk segítségével távolról elérhetik a szék műszaki paramétereit, fogadhatnak riasztásokat és készüléküket másodlagos joystickként használhatják a kerekesszékek irányítására. A mozgássérültek élete így önállóbbá válik, lehetőségük nyílik a kommunikáció számtalan, eddig számukra nem elérhető  formájának használatára. Ez egyben önellátóvá is teszi őket, és lehetőségük nyílik  munkavégzésre is.

„Az év IKT ötlete" Különdíj : CIT Systems Kft. Pursued  projektje
A zsűri  itt azt díjazta, hogy start-up vállalkozásként egy egyszerű, de zseniális ötlettel és kevés anyagi ráfordítással hogyan lehet egy sikeres projekt révén ismertté válni  a nemzetközi piacon. A projekt célja a pályázó cég Nemesys Games játékának népszerűsítése és a brand ismertté tétele volt. Szűkös anyagi erőforrásaikat kreativitással pótolták, amikor egy mindenki számára ismert környezet, a Google Street View "gamifikálása" mellett döntöttek: ezáltal egy könnyen játszható és élvezetes játék született. Az addiktív játék mára már bejárta az egész világot. A sikert impresszív adatok jelzik: több mint 2 millió regisztráció a játékra;  16 000-nél több új Facebook követő a Nemesys Gamesközösségi oldalain,  100-nál több megjelenés a hazai és nemzetközi online médiában,  valamint jelölés egy nemzetközi marketing verseny döntőjében a Best Social Media Campaign kategóriában.


Népszerű bejegyzések