Sikeres a TeleBike: tesztüzemben a Telekom közösségi kerékpárkölcsönző rendszere

Magyar fejlesztésű újdonsággal, a TeleBike rendszerhez tartozó kerékpárok szervizelését ellátó láncnélküli karbantartó kerékpárral és könnyen kezelhető regisztrációs megoldással kezdte meg működését a Telekom saját közösségi kerékpáros rendszere, a TeleBike.  A kezdeményezés már az első teszthónapban sikeres: közel 700 dolgozó használta indulása óta. A kizárólag a cég dolgozói számára elérhető, innovatív megoldásokra épülő rendszert a magyar Csepel Zrt-vel együttműködésben indította el a Telekom.


2013. május 24-én indult el a Magyarországon egyelőre egyedülálló önkiszolgáló kerékpárkölcsönző program: a Telekom TeleBike szolgáltatása. Ez az első olyan ingyenes kerékpárkölcsönző, amely keretében rövid időre, alkalmi kerékpározásra kölcsönözhetnek városi biciklit a felhasználók. Az egységes arculatú, jól felismerhető állomásokon a vállalat dolgozói vehetnek kölcsönbe biciklit, így munkaidőben gyorsabban és a legkisebb környezeti terheléssel juthatnak el egyik megbeszélésükről a másikra a cég budapesti irodaházai között.
„Jó érzés, hogy nemcsak a közösségi biciklikölcsönzés elindításával tudunk új irányt mutatni, de a megvalósításnál felhasznált innovatív ötletek és újdonságnak számító megoldások is további távlatokat nyitnak. Az innovatív megoldások mellettfenntarthatósági célokat szolgálva, az élhető jövő iránti elkötelezettségünket is szeretnénk megmutatni egy ilyen kezdeményezés megvalósításával." – mondta Pataki Róbert, a Telekom üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese.

Az őszig tartó, féléves pilot-időszak alatt 40 kerékpárral működik a TeleBike rendszer. A kerékpárokkal a Telekom, illetve a T-Systems Magyarország négy telephelye között közlekedhetnek a dolgozók. A bicikliket PIN-kód vagy ügyfélkártya segítségével kölcsönözhetik ki a rendszerbe regisztrált kollégák, probléma esetén pedig dedikált ügyfélszolgálat és forródrót segít megoldani a helyzetet.

A biciklirendszert a Telekom a Csepel Zrt-vel szoros együttműködésben valósítottameg. A magyar tulajdonú kerékpárgyár a biciklik biztosítása mellett azok szállítását és a rendszer karbantartását végzi, a világon újdonságnak számító, utánfutóval felszerelt logisztikai, és egyben szerviz-kerékpárként is működő Stringbike típusú kétkerekűjével. Az ötletgazda Telekom a kiépítésen túl a regisztrációs rendszer kifejlesztéséért, illetve a kerékpárok biztonságát biztosító megoldásokért is felelt: az egyedülálló flottakövető rendszerben minden biciklin GPS található, így azok hatékonyan védhetők lopás ellen. „Különösen örülünk ennek az együttműködésnek, hiszen amellett, hogy remek kezdeményezésnek tartjuk a városi kerékpározás ilyen alternatíváját számos innovatív megoldást is felsorakoztat a TeleBike rendszer. A Csepel logisztikai szisztéma mellett a Telekom által biztosított flottakövető rendszer, illetve maga a regisztrációs folyamat is a legmodernebb megoldások közé tartozik." – mondta el Klimon Péter, a Csepel Zrt. vezérigazgatója.


Népszerű bejegyzések