Turisztikai közlemények


Turisztikai információk a CSIO***-W Budapest Grand Prix nemzetközi lovasversenyen
2012-ben több év kihagyás után Budapest adhat otthont a Nemzetek Díja és a Világkupa versenysorozat egyik állomásának, melyet a tavalyi siker után idén is megrendeznek. A CSIO***-W Grand Prix Budapest rangos nemzetközi lovasverseny helyszíne idén is a Kerepesi úti Nemzeti Lovarda (Tattersaal) 2013. július 11-14. között. A négynapos rendezvényre a Magyar Turizmus Zrt. is kitelepül: Magyarországot, illetve Budapestet bemutató magyar és angol nyelvű kiadványokkal várják a versenyekre érkező szakmai látogatókat, nagyközönséget, valamint lovasokat.

Budapest és a magyar borok a kínai Hotel Magazinban
A Magyar Turizmus Zrt. kínai képviseletének jelentése szerint, a 180 ezer példányszámban megjelenő kínai Hotel Magazin júliusi száma négyoldalas cikkben számol be Magyarországról, azon belül is kiemelten Budapest vonzerőiről és egri borainkról. A szerző a magyarokat szabadságszerető, büszke népként írja le, borainkat pedig a legjobbak között említi. A cikk külön kitér a fürdőinkre is, név szerint kiemelve a Széchenyi és Rudas fürdőt. Szintén név szerint említi boraink közül az Egri Bikavért és a Tokaji Aszút, illetve Egerben a Senator Hotelt. Végül tippeket ad egy magyarországi utazáshoz.
A KSH végleges adatai szerint 2012-ben több mint 10%-kal több, közel 128 ezer kínai vendégéjszakát regisztráltak a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az előző évhez képest.
Német tangó a Dél-Alföldön
A soproni Escourt Tourist szervezésében, valamint a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatóságának és Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának szakmai segítségével, július 13-21. között közel 150 fős, német fiatalokból álló harmonika zenekar tartózkodik és lép fel a dél-alföldi régió több városában. Július 14-én 17.00 órakor Mórahalom Aranyszöm rendezvényházában, július 15-én 21.00 órakor Szentes kulturális központjának udvarán, július 16-án 20.00 órakor Szarvas vízi színpadán, július 17-én 19.00 órakor Békéscsaba felújított főterén, július 18-án 17.00 órakor Orosháza-Gyopárosfürdőn, július 19-én 19.30-kor Hódmezővásárhely művelődési központjában, július 20-án 17.00 órakor pedig a makói Hagymatikumnál húzzák az akkordokat. Az ingyenes fellépéseket a települések fürdőbelépőkkel, vendéglátással viszonozzák. A Lipcse közeléből érkező Happy Junior Band látogatása a régió kereskedelmi szálláshelyen mintegy ezer vendégéjszakát generál: elhelyezésükről a hódmezővásárhelyi Ginkgo Sas hotel gondoskodik.
Osztrák újságírók Hévízen
A Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. és a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatóságának szervezésében július 5. és 7. között osztrák újságírók ismerkedhettek Hévízzel és környékével.
A résztvevők amellett, hogy felfedezték a Hévízi tó jótékony hatásait és a tradicionális kúrákat, arról is meggyőződhettek, hogy mindenkinek érdemes ellátogatnia a városba, aki egyszerűen csak pihenésre és kikapcsolódásra vágyik.
A hétvégén a kényeztető kezelések mellett egy biciklitúrán is részt vettek a vendégek, melynek során Keszthelyre és a Balatonhoz kerekeztek. A nap megkoronázása pedig a gyertyafényes kastélylátogatás és a Festetics Kastély borospincéjében tartott borkóstoló volt. Az aktív programok után, vasárnap a Hévízi tó partján végzett Chi Kung gyakorlatok gondoskodtak a feltöltődésről, illetve arról, hogy a résztvevők élményekkel gazdagon, igazán újjászületve távozzanak Hévízről.
A Balatoni RMI éves kommunikációjának középpontjában a négy-évszakos balatoni kínálat áll. Hévíz és a Nyugat-balatoni térség az egészségturisztikai szolgáltatások, az aktív programok és a kulturális lehetőségek révén a Balaton régió egész éves turisztikai kínálatának fontos részét adják. 
Több mint duplájára nőtt az MT Zrt. horvát közösségi oldalának rajongótábora
A Magyar Turizmus Zrt. június 10-30. között intenzív online kampányt folytatott Horvátországban, a szomszédos ország Európai Uniós csatlakozásának apropóján, a horvát piacról érkező nyári beutazó forgalom élénkítése érdekében. A kampány során a horvát közönség „úton-útfélen" találkozhatott a magyarországi ajánlatokkal: a leglátogatottabb hírportálokon megjelent PR cikkek mutatták be hazánk kincseit és érdekességeit. A fiatalabb utazóközönség megszólítását célzó akciót az MT Zrt. horvát nyelvű Facebook aktivitása egészítette ki. A 2012 szeptembere óta működő közösségi médiaoldalon keresztül a kampányt megelőzően 3000 fős rajongótáborral ápolt napi kapcsolatot a társaság. Az oldalon idén egy nyereményjátékkal is biztatták a régi és új rajongókat az interaktivitásra: a játék fődíja egy Sziget-belépőjegy volt budapesti szállással kiegészítve.
A horvát lakosság EU-ban való köszöntésével zárult háromhetes kampány alatt a „Posjeti Madjarsu", azaz „látogass Magyarországra" című profiloldal rajongóinak száma rekordnövekedést ért el: mára több mint a duplájára, 7 ezerre nőtt a like-olók száma. A rajongók aktivitását mutatja, hogy a napi hírek, rendezvények és további érdekességekről szóló posztok akár 200 feletti like-ot is kaptak. A kampány idején összességében több mint 750.000 horváthoz jutott el az MT Zrt üzenete: Magyarország tengernyi kikapcsolódási/szórakozási lehetőséggel vár! A horvát utazók a társaság új hr.gotohungary.com címen elérhető horvát nyelvű oldalán is folyamatosan tájékozódhatnak a hazai kedvezményes szálláshely- és programajánlatokról, valamint a Sziget fesztiválról, a Formula 1 Magyar Nagydíjról és egyéb magyarországi rendezvényekről, fesztiválokról.
A KSH végleges adatai szerint a horvát vendégek 2012-ben 17,8%-kal több, összesen 73.346 vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az előző évhez képest.

Népszerű bejegyzések