Turisztikai közlemények


Magyarország az első Meetings Show UK kiállításon Londonban
A Magyar Turizmus Zrt. Magyar Kongresszusi Igazgatósága és londoni képviselete közösen vett részt az idén debütált Meetings Show UK hivatásturisztikai szakmai vásáron, a londoni Olympia kiállítási központban, 2013. június 9-11. között.
A magyar megjelenés kiemelt témája Magyarország és Budapest hivatásturisztikai kínálatának bemutatása volt.
A magyar standon társkiállítóként jelent meg hat magyarországi szakmai partner is – a Budapest Welcome Touristic, a Continental Hotel Budapest, a Continental Travel, a Hilton Budapest, az InterContinental Budapest és a Premium Incoming –akik a három nap alatt közel 100 tárgyalást folytattak le.
A KSH 2012-re vonatkozó végleges adatai szerint az Egyesült Királyság hazánk ötödik legfontosabb turisztikai küldőpiaca. Az innen érkező vendégek tavaly több mint 608 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazánk kereskedelmi szálláshelyein, ami 12,8%-os növekedés az előző évhez képest. Az Egyesült Királyságban Magyarország húzó turisztikai vonzerői – Budapest, fesztiválok, nagyrendezvények, prémium termékek, bor és gasztronómia – között kiemelt jelentőségű a hivatásturisztikai kínálat is.
Budapest és környéke turisztikai kínálatával ismerkedhettek a Bajai Halfőző Fesztivál látogatói a hétvégén
A Magyar Turizmus Zrt. Budapest-közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóságának (RMI) dél-alföldi roadshow-ja a Bajai Halfőző Fesztiválon folytatódott július 12-14. között. A Sugovica-parti város a dél-alföldi turisztikai régió nyugati kapujának és a halászlé fővárosának számít; a rekordok könyve által is jegyzett halfőző fesztivál pedig napjainkra többnapos programfolyammá bővült. A közel 70 tánccsoport és zenekar részvételével rendezett népünnepélyen a Budapest és környéke régió társkiállítójával, a Ráckevei-Kis-Duna desztináció teljes turisztikai kínálatát képviselő Szigetszentmiklós és Térsége TDM-mel közösen mutatkozott be. A bácskai városban és környékén élő, hagyományos és újabb fesztivállátogató közönség mellett a szomszédos alföldi megyékből, a dél-dunántúli régióból, valamint Szerbiából és a német nyelvterületről egyaránt szép számmal érkeztek érdeklődők az RMI standjához, de felkeresték a helyi Ifjúsági Ház és Kemping vendégei is. Kiemelt érdeklődés mutatkozott Budapest és a Duna-parti desztinációk iránt: elsősorban a Dunakanyar és – talán éppen az informátori szintű bemutatkozásnak köszönhetően – Ráckeve és környéke iránt. Igen népszerűek voltak még a Formula 1 Magyar Nagydíj, a Tropicarium és a közelgő nyári fesztiválok (elsősorban a Summerfest) programajánlói is - ezekről többnyire szóbeli információt is kértek a vendégek. A Petőfi-szigeti fesztiválhelyszín szomszédos attrakcióinak – könnyűzenei és folklór programok, szabadtéri halászcsárda, rönkhasogató verseny, valamint az OMÉK népszerűsítését szolgáló roadshow – köszönhetően, folyamatos és élénk figyelem kísérte a régió bemutatkozását.
Budapest és környéke a továbbiakban is úgy kívánja erősíteni piaci jelenlétét a Dél-Alföldön, hogy stratégiai jelentőségű közönségrendezvényekre kitelepülve, TDM szervezetei és szolgáltatói partnerei segítségével, informátori jelenléttel kiegészítve mutatja be programkínálatát. A roadshow – a nyári szünetet követően – októberben, Békéscsabán folytatódik a Kolbászfesztivállal.
Balaton és Budapest német bloggerek szemével
Mint arról korábban beszámoltunk, a Magyar Turizmus Zrt. 2013. június 20-23. között 9 német bloggert látott vendégül, hogy az új médiumok képviselői számára bemutassa a Balaton és Budapest újszerű, fiatalos arcát. A 4 napos sajtóút nyomán – a még júniusban az utazás során küldött tweetek, postok után – az utóbbi hetekben folyamatosan látnak napvilágot a részletesebb híradások is. Ezeket olvasva kiderül, hogy az esős, hideg németországi tavasz után a magyarországi nyár, a kellemesen meleg esték tették elsősorban hazánk igazi rajongóivá a bloggereket. Valamennyi blogger vissza kíván térni hazánkba. S hogy miért? Mert a Balaton hihetetlen „karib-tengeriesen" türkiz színe, a kellemes hőmérsékletű víz, a napsütés és a virágzó levendulaföldek hívogató dél-tengeri benyomásokat hagytak bennük – derül ki írásaikból. A vendégek emellett a jó borokra, finom ételekre is szívesen emlékeznek. Budapestet legtöbbjük Európa egyik legizgalmasabb városának tartja: szexi, fiatalos, kreatív, ugyanakkor laza, s ezáltal kiválóan alkalmas a kikapcsolódásra szerintük.
Két kisfilm is készült arról, ahogy minket látnak: http://dietmardenger.blogspot.de/ (Dietmar Denger),http://youtu.be/JOo_P9nWIhY (Phil Klever).
A remek fotókkal színesített, eddig megjelent élménybeszámolók pedig itt olvashatóak:
Phil Klever: http://killerwal.com/
Magyarország az amerikai vadászmagazinok hasábjain
Két elismert vadászmagazinban, a Sporting Classics-ban (24 ezres példányszám), valamint a GameTrails-ben (25 ezres példányszám) jelent meg képes összeállítás Magyarországról mint a sportlövészet szempontjából fontos, nagyvad vadászati lehetőségeket kínáló országról. A speciális média-megjelenések azoknak a tárgyalásoknak köszönhetőek, amelyeket a Magyar Turizmus Zrt. New York-i képviseletének vezetője, Dr. Budai Zoltán kezdeményezett Peter L. Hornnal, az egyik legnagyobb, vadászokat utaztató amerikai cég, a Cougar Corporation elnökével.
A cikkeket maga az elnök – az egyébként lelkes és tapasztalt vadász – Peter L. Horn írta a saját, Magyarországon töltött izgalmas vadásztapasztalatai alapján.
Hazánkban mintegy 1400 vadászterületet tartanak nyilván, melyek nagyrészt vadgazdálkodási rendeltetésűek, de szolgálhatnak különleges célokat, így génmegőrzést, oktatást-kutatást vagy természetvédelmi érdekeket is. A hazai sportvadászok mellett jelentős számú külföldi vadászvendég is érkezik hazánkba, hogy kihasználja a méltán híres magyar vadállományt és a hozzá kapcsolódó magas színvonalú szolgáltatásokat. Amerikában 16 millió vadász él, ebből 3 millió rendszeresen utazik külföldre vadászni.

Népszerű bejegyzések