Turisztikai közlemények


A Magyar Turizmus Zrt. dél-alföldi régiója a 11. IDBF Sárkányhajó Világbajnokságon
2013. július 23. és 28. között - Magyarországon először - Szegeden rendeznek IDBF Sárkányhajó Világbajnokságot. Egy teljes hétig amatőr és profi sárkányhajós csapatok dobjaitól lesz hangos Szeged belvárosa és a Maty-éri Olimpiai Központ. Ez a keleti sportág igazi kuriózum hazánkban, a sárkányfejjel díszített hajók és a dobos ritmusára óramű pontossággal evező versenyzők egyedi látványt nyújtanak.
A 11. IDBF Nemzetek Közötti Sárkányhajó Világbajnokság, vagyis a „Sárkányok hete" valódi különlegesség lesz; július 23. és 28. között öt kontinensről, mintegy 40 országból több mint 3 000 résztvevő érkezik majd Szegedre.
A Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatósága a régió Tourinform irodáival és alföldi szolgáltatókkal közösen már a regisztrációs időszaktól kitelepül a Sárkányhajó Világbajnokságra. A regisztrációs időszakban, 2013. július 20-23. között a Hunguest Hotel Forrásban, 2013. július 24-én pedig a szegedi Tisza-parton, a verseny helyszínéül kijelölt partszakaszon a csapatsátrak mellett várják az érdeklődőket a Magyar Turizmus Zrt. sátrában.
Július 25-28. között már a Szegedi Olimpiai Központban (Maty-ér) a sportolói és nagyközönségi zóna határában lesz megtalálható az MT Zrt. sátra.
VB és kísérő programjai minden korosztály számára látványos és tartalmas szórakozást ígérnek. A világbajnokság július 23-i nyitónapján Besenyei Péter műrepülő pilóta bemutatójával, majd nagyszabású utcabállal indul a „Sárkányok hete". A megnyitó után két helyszínen is megcsodálhatják a sportkedvelők az egzotikus sárkányokat: 24-én az élő Tiszán mérkőzik meg a nemzetközi mezőny, míg a világbajnokság többi napján a Maty-éren zajlik majd a verseny. A sárkányok hete egyedi hangulatával és különleges látványvilágával valódi színfoltja lesz az idei évnek.
Sikerrel zárultak a Forma 1 nyereményjátékok Németországban
A Forma 1 magyar futamának németországi népszerűsítése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete több csatornán keresztül is nyereményjátékot hirdetett az elmúlt hetekben.
Július 9-22. között a társaság saját facebook oldalán futott az a nyereményjáték, melynek nyertesei 2 Gold4-Weekendpass birtokában a helyszínen követhetik majd nyomon a Magyar Nagydíj eseményeit. A szerencsés vendégek egy éjszakát tölthetnek a Ramada Resort Aquaworld szállodában, ahol egyben az éjszakai Splash Party fürdőbulira is meghívást kaptak:https://www.facebook.com/ungarn.tourismus -on a Forma1. Az értékes nyereményeknek és a németországi médiumoknak még július elején kiküldött sajtóközleményeknek is köszönhetően a játékon több százan vettek részt. Az akció hatására 15%-kal bővült a facebook oldal rajongóinak száma és sikerült növelni a rendszeres hírlevél olvasók táborát is.
Hatalmas sikere volt a nyereményjátéknak a hr3 (Hessischer Rundfunk) hallgatói körében is. Az utóbbi években több rangos díjjal – többek között „Radio-Oscar"-ral – is kitüntetett, szombat délutánonként 14:00-18:00 óra között sugárzott népszerű 0138-6000 show-t ugyanis ezúttal 778 ezren hallgatták. A visszajelzések szerint a felkínált nyeremények miatt a telefonvonalak is megállás nélkül csörögtek. Az itt kisorsolt díj egy Supergold weekendpass volt két éjszaka szállással a Ramada Resort Aquaworld szállodában, ugyancsak meghívással az éjszakai Splash Party fürdőbulira.
A 2 Supergold weekendpass mellett a Budabike felajánlásában egy biciklis városnézést, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.felajánlásában pedig a Széchenyi fürdőben való fürdőzést nyert a www.gesundheitsreise.de honlapon és facebookon meghirdetett nyereményjáték nyertese. A müncheni székhelyű online médium, amellyel a közeljövőben szélesebb körű együttműködést is tervez az MT Zrt. németországi képviselete szintén nagy érdeklődésről számolt be: a játékba itt is közel ezren neveztek be. A Magyar Turizmus Zrt. ezúton is köszöni partnereinek a nyeremény felajánlásokat, melyek nélkül az akció nem jöhetett volna létre.
Moszkvában is bejelentették a Budapest-Moszkva járatot
A Magyar Turizmus Zrt. moszkvai képviseletének közreműködésével 2012. július 22-én a Wizz Air a Vnukovoi nemzetközi reptérrel közösen sajtótájékoztatót tartott a Moszkvai Magyar Kulturális Központ épületében. Az esemény célja a Wizz Air szeptember 23-i Budapest-Moszkva járatindításának bejelentése volt.
A légitársaságot Váradi József vezérigazgató, a Vnukovoi Repteret Alexandrov Vaszilij vezérigazgató képviselte.
Mint ismeretes, az új járat kezdetben heti öt napon szállítja majd az utasokat az orosz és a magyar főváros között. Később a piaci szükséglet alapján akár bővülhet is a járatok száma.
Újságírói kérdésre válaszolva Váradi József elmondta, hogy várhatóan Szentpétervár lesz a következő desztináció, mellyel kapcsolatban a tárgyalások már megkezdődtek.
Az orosz turisztikai piac sajátosságai miatt a sajtón kívül a „Magyar Klub" – azaz az orosz beutaztatásban érdekelt magyar turisztikai szakma – tagjai is meghívást kaptak az eseményre.
A járat indításával a Wizz Air erősen érzékelhető űrt fog betölteni a turizmusban és a Magyarországra irányuló orosz vendégforgalom élénkítésében is fontos szerepet játszik majd.
Oroszország jelenleg hazánk 4. legfontosabb turisztikai küldőpiaca. A KSH végleges adatai szerint az orosz vendégeknek 2012-ben több mint 614 ezer vendégéjszakát köszönhettek a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek, ami 33%-kal több mint az előző éves adat. 
Magyarországon az olasz turista 100 eurója 153 eurót ér
A Repubblica piacvezető országos napilap gazdasági rovatában összeállítást közöltek arról, hogy mely külföldi országokban éri a legtöbbet az olasz turisták eurója – tájékoztat a Magyar Turizmus Zrt. olaszországi külképviselete. A legkedvezőbb ár-érték arányú szolgáltatásokat nyújtó desztinációk között második helyen áll Magyarország, így hazánkat a cikk alcímében kiemelve említik meg. Az írásból kiderül, hogy nálunk az olasz turista 100 eurójának vásárlóértéke 2012-ben 150 euró volt, 2013-ban pedig már 153 euró.
A lap ajánlásának következtében még tovább nőhet Magyarország és Budapest népszerűsége az olaszok körében.
Ausztria és Németország után jelenleg Olaszországból érkezik a legtöbb vendég a magyarországi kereskedelmi szálláshelyekre.
A tavalyi rekordév után, amikor az olasz vendégéjszakák száma (több mint 624 ezer) 18,1%-kal túlszárnyalta az eddigi (2004-ben regisztrált) legnagyobb értéket, 2013 első öt hónapjában is folytatódott a növekedés, 8,8 %-kal meghaladva az előző év azonos időszakának adatát.

Népszerű bejegyzések