Infonapló

2013. augusztus 26.

Inkább kidobjuk, mint leadjuk a használt sütőolajat

Bár idehaza az emberek tisztában vannak vele, hogy a használt sütőolaj veszélyes hulladék, a legtöbben mégis kidobják, vagy kiöntik, ahelyett, hogy leadnák a megfelelő átvevőhelyeken – derül ki a MOL legfrissebb felméréséből, amelyet a vállalat a vásárlói körében végzett el ezer fő online megkérdezésével.
Praktikusabb odahaza „eltüntetni" a sütőolajat, mint újrahasznosításra leadni. Ez az egyik legfőbb megállapítása a MOL idén augusztusban készített kutatásának, amelyben a válaszadók több mint fele úgy véli azzal, hogy a lefolyóba öntik, vagy a szemetesbe dobja a zsíradékot egyszerűen, és hatékonyan megoldják a sütőolajjal járó problémákat. Ez a tény főként azért is elgondolkodtató, mert az online felmérést elsősorban a 18 – 59 éves korosztályba tartozó, háztartást vezető hölgyek töltötték ki. Ők annak dacára tüntetik el ezekkel a módszerekkel az olajat, hogy tudják, szennyezik vele a környezetet, illetve így a saját otthonukban is könnyen dugulást okozhatnak. Arra a kérdésre, hogy milyen feltételek mellett változtatnának az eddigi gyakorlatukon, és inkább adnák le a használt sütőolajat, a felmérést kitöltők döntő része, közel  75 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy csak akkor, ha lenne a lakókörnyezetükben erre kijelölt hely, ahol ezt megtehetnék. A válaszadók egy negyede viszont még akkor sem. Ők abban az esetben lennének nyitottak erre, ha házhoz jönnének érte az illetékesek.
„A felmérés eredményei is azt mutatják, hogy van még tennivaló ezen a területen a berögzött, rossz szokások megváltoztatása érdekében.  A MOL törekszik is arra, hogy minél több ember figyelmét felhívja arra, hogy környezetkímélő módon szabaduljanak meg a használt sütőolajtól, ezért indítottuk útjára 2011 májusában az ezt célzó programunkat. Az eredmények magukért beszélnek. Az elmúlt években 175 tonna sütőolajat adtak le a gyűjtésben résztvevő benzinkutakon." – mondta Szollár Domokos, a MOL magyarországi kommunikációs igazgatója. Hozzátette, az idén nyáron a vállalat újabb lendületet adott ennek a kezdeményezésének a szeptember 1-ig tartó „Köszi az olajat, jövünk egy bulival!" kampánnyal, amelyben a résztvevők kedvenc megyeszékhelyükre nagyszabású utcabált, maguknak pedig - többek közt - házibulit nyerhetnek.